Hjælp, må jeg nægte dem adgang til deres barnebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

Jeg skriver som ano, da jeg kender en del herinde... Jeg vil gerne forblive ano så hvis nogen gætter hvem jeg er så please vær stille med det.. J eg vil prøve at gøre en lang historie kort!... ( Langt!!)  Hjælp, føler mig virkelig alene om dette!

BumBum...  Mine svigerforældre ryger hash, dagligt! - Min kæreste har også røget det meget, også sammen med dem, men han har så nu efter jeg er blevet gravid, indset at han må blive voksen nu, for hvis ikke så skrider jeg med vores kommende barn!. 

Lidt om hans forældre, de har gentagne gange fået afvide at de skal lade være med at ryge det når jeg er i nærheden, når deres andre børnebørn er i nærheden og lade være med konstant at medbringe joints, til alle familie komsammen'er, for at få dækket deres latterlige behov! De har flere gange lovet at lade være med at ryge det når de passer børn, men alligevel gør de det, selv foran barnevognen, med et barn i.. Jeg bliver så sur og indebrændt indeni. For jeg har sagt til min kæreste at vores barn ALDRIG bliver passet hos dem, de har fået masser af chancer af andre familiemedlemmer til at vise de kan lade være. men de bliver ved, min kæreste syntes jeg er lidt for hård & han kan ikke se det store problem i det, tror ikke helt det er gået op for ham at jeg virkelig mener det, og jeg er skide ligeglad med hans familie på det punkt! - Men er det okay at jeg sætter de grænser, må jeg nægte adgang til deres barnebarn, hvis de ikke kan lade være? Vi har endnu ikke fortalt dem vores holdning til det, når vores barn er kommet til verden, og jeg ved de får et chok når de får det afvide, men jeg er sikker på min kæreste ikke TØR sige stop til hans forældre, for han mener ikke vi kan bestemme over dem! 

Piger? jeg har brug for jeres råd, støtte og svar... Har brug for nogen der bakker mig op omkring dette, da jeg ikke føler min kæreste bakker nok op omkring det!  Og hvordan ville i sige det til jeres svigerforældre hvis det var jer der var i lign. situation???  

Hej med dig

Øv-situation, du står i

Men til sagens kerne; du må ALTID vælge, hvad der er bedst for DIT BARN, uanset om andre synes, du er sippet eller lign. Du er MOR og derfor ved du, hvad du vil udsætte hende/ham for.

Da jeg selv er opvokset med et alkoholmisbrug tæt inde på livet, har jeg selv været nødt til at sætte grænser med dét. Se det som en omsorg for dit barn først og fremmest, men også er det en omsorg at vise dem du kender, hvordan de skal omgås dig og dit barn.

Hvis var dig, ville jeg til at starte med, ikke lade dem passe dit barn. Jeg ville sige fra start, at du frabeder dig at være i selskab med dem, hvis/når de er påvirkede. Så ved de, hvad spillets regler er. Kan de overholde dem, er det jo meget positivt, men hvis ikke, må du vælge at forlade selskabet, hvis/når de gør det. Bare sige "tak for i aften" slut.

Du behøver ikke, at true med bål og brand til en start. Fortæl dem dine grænser og ønsker - læg vægt på det positive ("jeg/vi ønsker, at I skal være en del af vores barns liv, det betyder meget, at I har en god relation til barnet/os") og se om de kan finde ud af det. Hvis ikke, så må de tage konsekvensen af deres handlinger. 

Mange misbrugere er ikke i stand til at tage hensyn til andres behov(afhængigt af hvor ramte de er og hvor selverkendende de er) og man er altså nødt til at trække sine grænser - for jeres egen skyld, men ikke mindst for barnets.

Pøj, pøj - du gør det rigtige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

MorDk

Jeg kan love dig for at du holder barnet langt væk for de bedsteforældre! De er slet ikke værdige i mine øjne til at være bedsteforældre Et er de ryger joints (fred være med det) Men at De gør det foran børnene eller i nærheden af dem er fuldstændigt vanvittigt og uacceptabelt!! FØJ!

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Hej med dig

Øv-situation, du står i

Men til sagens kerne; du må ALTID vælge, hvad der er bedst for DIT BARN, uanset om andre synes, du er sippet eller lign. Du er MOR og derfor ved du, hvad du vil udsætte hende/ham for.

Da jeg selv er opvokset med et alkoholmisbrug tæt inde på livet, har jeg selv været nødt til at sætte grænser med dét. Se det som en omsorg for dit barn først og fremmest, men også er det en omsorg at vise dem du kender, hvordan de skal omgås dig og dit barn.

Hvis var dig, ville jeg til at starte med, ikke lade dem passe dit barn. Jeg ville sige fra start, at du frabeder dig at være i selskab med dem, hvis/når de er påvirkede. Så ved de, hvad spillets regler er. Kan de overholde dem, er det jo meget positivt, men hvis ikke, må du vælge at forlade selskabet, hvis/når de gør det. Bare sige "tak for i aften" slut.

Du behøver ikke, at true med bål og brand til en start. Fortæl dem dine grænser og ønsker - læg vægt på det positive ("jeg/vi ønsker, at I skal være en del af vores barns liv, det betyder meget, at I har en god relation til barnet/os") og se om de kan finde ud af det. Hvis ikke, så må de tage konsekvensen af deres handlinger. 

Mange misbrugere er ikke i stand til at tage hensyn til andres behov(afhængigt af hvor ramte de er og hvor selverkendende de er) og man er altså nødt til at trække sine grænser - for jeres egen skyld, men ikke mindst for barnets.

Pøj, pøj - du gør det rigtige

Bliver glad når jeg læser dit indlæg, for det er sådan jeg har det. 

jeg vil self heller ikke starte ud med ild og brand, men jeg ved bare at de ikke har overholdt det for deres andre børnebørn, så jeg gider faktisk slet ikke give dem en chance.. Plus svigerfar, har sagt til andre familiemedlemmer at det er hans hjem og hans regler så vi kan bare skride.  Men egentlig så er de Søde nok i grunden, men det der hash det overskygger alt det gode ved dem, og gør mig sindsyg indeni.. Jeg har lyst til at springe!!  Og jeg føler bare slet ikke min kæreste følger mig i det, men jeg ved de får et chok når jeg har født, for de regner ikke med at jeg vil komme med det valg til dem! Også må vi se om kæresten vælger at følge mig og mine valg, eller om jeg skal banke i bordet, og be ham om at vælge!.. Men det er sku hårdt. For jeg vil jo ikke ses som den sure svigerdatter.  Men mit barn kommer i første række.

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg kan love dig for at du holder barnet langt væk for de bedsteforældre! De er slet ikke værdige i mine øjne til at være bedsteforældre Et er de ryger joints (fred være med det) Men at De gør det foran børnene eller i nærheden af dem er fuldstændigt vanvittigt og uacceptabelt!! FØJ!

Jeg syntes bestemt heller ikke at de er vædige til den rolle, for de har gang på gang vist de ikke kan styre deres afhængighed, og jeg er simpelthen så sur og indebrændt.. Selv til deres datters 10 års fødselsdag for nogle år tilbage hvor hun havde veninder på besøg, gjorde de det ude foran dem.. Det er så klamt!  Datteren har ikke så mange venner mere, da deres forældre ikke vil ha dem hos sådanne folk der ikke har respekt for andre mennesker.

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Sjl-msl-Mkl skriver:

Hvis jeg nogen sinde så nogen som helst ryge hash foran børn på nogen måde, ville jeg simpelthen ringe til politiet! Du er fuldstændig sindsygt, især hvis barnet ligger i barne/klapvognen!!! 

Forstår dig godt.. :-) Politi er lidt et drastisk skridt da jeg endnu ikke har sagt min mening om det endnu..  Men hvis ikke de acceptere det, og de begynder at lave ballade fordi de ikke får lov at se dem.. så går jeg amok!!

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Selvfølgelig kan du det. Jeg ville heller ikke have mit barn passet af nogen der var påvirket.

Jeg ville ikke nægte dem at se barnet, men bare sige, at der ikke skal ryges hash i nærheden af vores barn, og h*n skal ikke omgåes folk, der er påvirkede - så vælger de jo selv.

Det er dog noget svært, hvis du og din kærste ikke er enige om, hvordan det skal være. Så bliver det jo en konflikt imellem jer. Og du bliver den skrappe svigerdatter.
-Men du kan jo ikke tvinge ham til at være enig med dig.

På en måde er det lidt nederen at blive set på som den onde svigerdatter, men helt ærligt så er jeg skide ligeglad med dem, bare fordi de har opdraget deres børn, med at man skal gøre det konstant. Det er IKKE mit problem! Mit kommende barn kommer i første række..

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

HeidiW86 skriver:

enig!!
Jo men måske når han også selv ryger at han ikke vil tage den snak også må du, altså evt gøre det en dag hvor i er samlet!
Du behøver jo ikke gå til angreb men sig som du føler at du ikke bryder dig om at der bliver røget i nærheden af dit barn, og ellers hvis det sker så tage dit barn og gå! Og hvis de en dag spørger om de skal passe så evt fortælle sandheden! Og sig at de jo har røget nær de andre børn og det vil du ikke have..

Ja jeg vil bestemt også tage en alvorlig snak med min kæreste, og sørge for vi er enige om det..

Anmeld

21. juni 2012

TeamRocket

Selvfølgelig kan du forbyde dem det! Jeg har forbudt alt fra alkohol til cigaretter i nærheden af mine børn da jeg fik den første! Sådan er jeg. Sippet måske, men mine børn, mine regler!

Anmeld

22. juni 2012

modesty

Jeg synes det er helt fair at du ikke vil lade dem passe dit barn alene, men jeg synes nok at det er voldsomt hvis de slet ikke må se barnet. Dit barn skal kende sine bedsteforældre. Selvfølgelig ikke hvis de opfører sig helt gakgak når de er skæve, men det gør hverdagsrygere jo sjældent.

Anmeld

22. juni 2012

Solstrålebørn

Ja og havde gjort det for længst hvis det var mit barn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.