Prutter din søn meget, eller kommer af med afføring en hel del gange... Selvom det med afføringen er normal .. Altså at de laver stort mange gange, så kan prutter og meget afføring være tegn på at du måske har en overproduktion af tynd mælk. Dvs. Din dreng aldrig rigtig når indtil den tykke mælk og brysterne bliver ved med at producerer for meget tyndt. Prøv at blokamme i en tre dage og se hvad der sker. Du blokammer således at du ammer ved det samme bryst helt op til 3-6 gange i træk eller indtil dit andet bryst er godt spændt. Så går du over til at amme ved det bryst..evt. I liggestilling så han ik skvalper i alt den mælk det bryst har samlet. Nr. 2 bryst ammer du også så mange gange i træk du nu kan holde til.
Det blokamning gør er, at når dit ene bryst bliver så spændt så senderr det et signal til hjernen om at nu skal der ikke produceret mere tynd mælk. Derved bliver niveauet af tynd formælk i det tømte bryst en anelse mindre og han kommer hurtigere ind til den mættende fede mælk. Efterhånden stabiliseret mælken i brysterne og du kan amme som man nu plejer.
Min søn som er otte uger, kunne også die rigtig meget, han pruttede en del, skvalpede i mælken, havde mange afføringsbleer osv. Han vejede 4170 ved fødslen og tog rigtig hurtigt på, men det var som om han ikke blev mæt nok. Han ville hele tiden på brystet. Så fik jeg forslået denne metode som jeg nu har brugt i et par uger..forstået på den måde at jeg godt kan amme tre gange ved det samme bryst istedet for at bruge " først det ene bryst og så det andet bryst hatju hatju og skomagerdreng"

.
Så prøv den måske du som jeg har en overproduktion af tynd formælk og derfor vil han ligge ved bryst hele tiden..og hvis du skifter hver eller hver anden gang til et nyt bryst, og du har denne overproduktion, når han aldrig ind til den fede mælk.

du kan læse om det på ammenet.dk under wiki og overproduktion

håber det virker for dig som det gjorde hos mig.

update gerne
Anmeld