Jeg har en søn på nu 13 dage, som hele tiden vil ammes. Og når jeg siger hele tiden, så mener jeg det bogstaveligt. Jeg når lige at skifte ham, så vil han amme igen. I dag måtte jeg spise frokost med sønnen hængende i patten, og jeg skriver dette mens jeg ammer. Hele tiden er ikke "der går kun halv time imellem", der går måske nogle minutter imellem. Hvis ikke det var fordi han begyndte at tage på så snart mælken var løbet til, så ville jeg tro at jeg havde for lidt mælk. Han Vejede 3950 ved fødsel, og ved første sp besøg en uge senere, vejede han 4120. Jeg har prøvet med sut, den har han godt villet tage, men ikke i dag. Jeg har prøvet at svøbe ham, slynge ham, putte i vugge for jeg tænker at det kan bare ikke passe at han skal være så sulten hele tiden.
Første uge efter fødselen var mega hård. Jeg fik influenza lige efter fødslen (smittet af manden, der lå syg dagene inden), og med et barn der kampammer, så følte jeg mig mildest talt suget for energi. Nu er jeg heldigvis kommet til hægterne igen, og kan godt rumme et sultent brokkehoved
men kan det passe at drengen er så sulten hele tiden?
Det skal lige tilføjes at han sover ret godt om natten, og da behøver jeg kun stå op en gang for at amme. I nat sov han hele 6 timer i et væk, men han må jo have været træt, da han slet ikke havde sovet om dagen.
Anmeld