Vil amme hele tiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.966 visninger
22 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

kvinde84

Jeg har en søn på nu 13 dage, som hele tiden vil ammes. Og når jeg siger hele tiden, så mener jeg det bogstaveligt. Jeg når lige at skifte ham, så vil han amme igen. I dag måtte jeg spise frokost med sønnen hængende i patten, og jeg skriver dette mens jeg ammer. Hele tiden er ikke "der går kun halv time imellem", der går måske nogle minutter imellem. Hvis ikke det var fordi han begyndte at tage på så snart mælken var løbet til, så ville jeg tro at jeg havde for lidt mælk. Han Vejede 3950 ved fødsel, og ved første sp besøg en uge senere, vejede han 4120. Jeg har prøvet med sut, den har han godt villet tage, men ikke i dag. Jeg har prøvet at svøbe ham, slynge ham, putte i vugge for jeg tænker at det kan bare ikke passe at han skal være så sulten hele tiden.

Første uge efter fødselen var mega hård. Jeg fik influenza lige efter fødslen (smittet af manden, der lå syg dagene inden), og med et barn der kampammer, så følte jeg mig mildest talt suget for energi. Nu er jeg heldigvis kommet til hægterne igen, og kan godt rumme et sultent brokkehoved  men kan det passe at drengen er så sulten hele tiden?

Det skal lige tilføjes at han sover ret godt om natten, og da behøver jeg kun stå op en gang for at amme. I nat sov han hele 6 timer i et væk, men han må jo have været træt, da han slet ikke havde sovet om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hva sagde Sp til at han vil amme hele tiden?? Syntes godt nok det lyder volsomt, men nu er varmen je så også kommet lidt igen.. 

Jeg ville nok prøve lidt mere ihædigt med at gi ham sutten, men ved det!! Vh stine

Anmeld

20. juni 2012

kvinde84

StineW79 skriver:

Hva sagde Sp til at han vil amme hele tiden?? Syntes godt nok det lyder volsomt, men nu er varmen je så også kommet lidt igen.. 

Jeg ville nok prøve lidt mere ihædigt med at gi ham sutten, men ved det!! Vh stine

Jeg var jo ikke ved mine fulde fem, da sp var på besøg, så jeg har nok ikke fået udtrykt mig klart nok, så hun syntes jo at alt så ok ud.

Varmen - høhø - jeg bor på Færøerne og tja, hvad skal jeg sige... hvis den kommer over 10 grader så er det en "varm" dag  

Det har virket at give ham sut og enten at svøbe ham eller holde ham helt tæt, så er han faldet i søvn. I dag nægter han dog at tage den, han hyler bare med munden på vid gab, så han tager slet ikke om den

Anmeld

20. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Det er hårdt at kamp amme, men jeg tanker han måske har brug for det? I form af den tryghed det giver.

Hvordan er han når du har ham i slynge? Søger han selvom du går rundt og laver noget andet med ham på maven?

Anmeld

20. juni 2012

Koen.

Tænker han søger trygheden eller os prøver han at øge produktionen, her har jeg os en Liam til at hænge nonstop hvis Han synes der skal mere mælk til

Anmeld

20. juni 2012

samantha1986

Min datter er 12 dage gammel og de første fore dage ammede jeg hende. Men måtte stoppe fordi det gjorde for ondt. Men hun kunne også ligge der hele tiden fra morgen til aften. Efter jeg er gået over på flaske så virker hun mæt når hun har spist og hun falder i søvn med det samme. Så måske dit barn ikke fÅr nok mælk. 

Anmeld

20. juni 2012

kvinde84

Fru Skovrup skriver:

Det er hårdt at kamp amme, men jeg tanker han måske har brug for det? I form af den tryghed det giver.

Hvordan er han når du har ham i slynge? Søger han selvom du går rundt og laver noget andet med ham på maven?

Ja, jeg har også tænkt at det har noget med hans tryghedsfornemmelse at gøre, så selfølgelig skal han få lov at føle sig tryg. Tænkte bare om det er normalt at han skal være så sulten hele tiden. Han virker helt sikkert til at trives (så vidt jeg duer at skønne) han tager på, og virker på ingen måde slap, og når han græder efter mere mad så er det rent raseri.

Jeg har haft ham i slyngen, hvor han straks faldt i søvn. Men de sidste gange jeg har slynget ham er min hals og hage, tøj eller hvad der nu er nærmest, blevet voldsuttet, og han har kæmpet for at komme fri. Overraskende hvor mange kræfter der alligevel er i sådan en lille en

Anmeld

20. juni 2012

kvinde84

samantha1986 skriver:

Min datter er 12 dage gammel og de første fore dage ammede jeg hende. Men måtte stoppe fordi det gjorde for ondt. Men hun kunne også ligge der hele tiden fra morgen til aften. Efter jeg er gået over på flaske så virker hun mæt når hun har spist og hun falder i søvn med det samme. Så måske dit barn ikke fÅr nok mælk. 

Jeg har tænkt på om jeg kunne have for lidt mælk, men når han nu stiger så hurtigt i vægt, så burde jeg vel producere nok??

Heldigvis døjer jeg ikke med smerte i forb. med amningen, det tror jeg simpelten ikke jeg kunne holde ud. Min søn tog rigtigt fat i brystet allerede ved første forsøg. På 2 dagen fik jeg dog sår alligevel, nok fordi jeg var så udkørt pga influenza og mælken var ikke løbet til, og jeg ammede en hel nat i træk  så jeg har nok lagt ham forkert til. Hold KÆFT hvor gjorde det ondt dagene efter. Jeg kunne dog hurtigt mærke at sårene ikke blev værre, og nu er de næsten helet op, så mine bryster kan nok holde til det  

Anmeld

20. juni 2012

kristinaS

kvinde84 skriver:

Jeg har en søn på nu 13 dage, som hele tiden vil ammes. Og når jeg siger hele tiden, så mener jeg det bogstaveligt. Jeg når lige at skifte ham, så vil han amme igen. I dag måtte jeg spise frokost med sønnen hængende i patten, og jeg skriver dette mens jeg ammer. Hele tiden er ikke "der går kun halv time imellem", der går måske nogle minutter imellem. Hvis ikke det var fordi han begyndte at tage på så snart mælken var løbet til, så ville jeg tro at jeg havde for lidt mælk. Han Vejede 3950 ved fødsel, og ved første sp besøg en uge senere, vejede han 4120. Jeg har prøvet med sut, den har han godt villet tage, men ikke i dag. Jeg har prøvet at svøbe ham, slynge ham, putte i vugge for jeg tænker at det kan bare ikke passe at han skal være så sulten hele tiden.

Første uge efter fødselen var mega hård. Jeg fik influenza lige efter fødslen (smittet af manden, der lå syg dagene inden), og med et barn der kampammer, så følte jeg mig mildest talt suget for energi. Nu er jeg heldigvis kommet til hægterne igen, og kan godt rumme et sultent brokkehoved  men kan det passe at drengen er så sulten hele tiden?

Det skal lige tilføjes at han sover ret godt om natten, og da behøver jeg kun stå op en gang for at amme. I nat sov han hele 6 timer i et væk, men han må jo have været træt, da han slet ikke havde sovet om dagen.

Min første dreng hang der også hele tiden og det eneste han sov hele dagen var måske 2 powernaps hvor man lige kunne tage ham fra, og så selv crashe lidt i sofaen med ham på skødet. Det var møg hårdt!!! Føler med dig. Jeg husker ikke om han tog "nok" på( han bliver snart 10) men jeg gik i hvert fald modvilligt og grædende med til at give ham lidt mme i flaske for at mine bryster kunne få lidt fred, for han havde jo også sittet hul. Da jeg havde gjort det en gang, græd jeg ikke mere.også plat, men sådan var/er jeg jo bare åbenbart. Men derefter begyndte han at kunne sove som 2 lure om dagen, som de fleste jo har brug for....
Har du prøvet at putte ham godt ind i luften og ud i barnevognen og gå med ham. Sådan kom jeg iganhg med en god rytme med vores den mindste, der var meget grædende i starten, evt med et stykke af dit tøj, hvis du mener det er tryghed. Uha det er bare møghårdt i starten indtil man finder sin egen rytme og lærer barnet at kende. Held og lykke

Anmeld

20. juni 2012

Mor til Ella

kvinde84 skriver:

Ella hang også i mine HELE tiden....

Han tanker jo tydeligvis op til natten.....

Det er møg hård og træls hele tiden at føle sig som madpakke

Jeg kunne ikke klare det, det var lige det der slo hovedet på sømmet, sammen med andre ting....... så måtte stoppe.......

Gylper han meget når nu han spiser hele tiden????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.