Vil amme hele tiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

kvinde84

Mor til Ella skriver:

Ella hang også i mine HELE tiden....

Han tanker jo tydeligvis op til natten.....

Det er møg hård og træls hele tiden at føle sig som madpakke

Jeg kunne ikke klare det, det var lige det der slo hovedet på sømmet, sammen med andre ting....... så måtte stoppe.......

Gylper han meget når nu han spiser hele tiden????

Nej det hele bliver nede. Han hverken bøvser eller gylper noget særligt. De sjældne gange han gylper, er det så lidt, at jeg bare kan tørre det væk med en finger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Mor til Ella

kvinde84 skriver:

Nej det hele bliver nede. Han hverken bøvser eller gylper noget særligt. De sjældne gange han gylper, er det så lidt, at jeg bare kan tørre det væk med en finger.

Ja så er han jo hvertfald ikke overfyldt

Tror du ikke bare han "hygger"????  Det er jo begrænset hvad der kan være i sådan en lille mave

Anmeld

20. juni 2012

hekran

kvinde84 skriver:

Jeg har en søn på nu 13 dage, som hele tiden vil ammes. Og når jeg siger hele tiden, så mener jeg det bogstaveligt. Jeg når lige at skifte ham, så vil han amme igen. I dag måtte jeg spise frokost med sønnen hængende i patten, og jeg skriver dette mens jeg ammer. Hele tiden er ikke "der går kun halv time imellem", der går måske nogle minutter imellem. Hvis ikke det var fordi han begyndte at tage på så snart mælken var løbet til, så ville jeg tro at jeg havde for lidt mælk. Han Vejede 3950 ved fødsel, og ved første sp besøg en uge senere, vejede han 4120. Jeg har prøvet med sut, den har han godt villet tage, men ikke i dag. Jeg har prøvet at svøbe ham, slynge ham, putte i vugge for jeg tænker at det kan bare ikke passe at han skal være så sulten hele tiden.

Første uge efter fødselen var mega hård. Jeg fik influenza lige efter fødslen (smittet af manden, der lå syg dagene inden), og med et barn der kampammer, så følte jeg mig mildest talt suget for energi. Nu er jeg heldigvis kommet til hægterne igen, og kan godt rumme et sultent brokkehoved  men kan det passe at drengen er så sulten hele tiden?

Det skal lige tilføjes at han sover ret godt om natten, og da behøver jeg kun stå op en gang for at amme. I nat sov han hele 6 timer i et væk, men han må jo have været træt, da han slet ikke havde sovet om dagen.

Tillykke med den lille fyr!

Min datter, Helena, var på samme måde. Jeg søgte råd alle vegne og prøvede mig frem med alt muligt. Jeg blev rådet til at trække hende mellem måltiderne, så der skulle gå et par timer eller tre imellem. Det resulterede dog kun i, at hun græd og græd. Det kunne jeg slet ikke holde til. Det gjorde simpelthen for ondt i mit moderhjerte 

Så jeg fandt mig i at amme hende meget. Jeg tror ikke det var så meget mælken hun søgte. Hun søgte nærvær og trygheden. Hun tog ikke sutten før hun var 4 måneder gammel, så jeg var jo også en slags beroligende sut for hende. Det var ikke altid så nemt, fordi hun har to brøde, der dengang var 2 og 3, men med tiden blev det nemmere. Indtil hun var næsten 3 måneder blev hun stort set ammet hveranden-hvertredje time og tre gange om natten.

Hvis jeg skulle have givet mig selv et råd, så ville jeg sige: giv din søn det, han har brug for. Du kan ikke forkæle en baby. Den skal bare have alt det nærvær den kan få. Først senere kan du begynde at skelne imellem behov. Er det fordi han er utryg, sulten, ondt i maven osv.

Helena er lige blevet et år. Hun er glad, tyk og tilfreds Hun begyndte helt af sig selv at sove igennem da hun var 9 måneder og hun vågner aldrig om natten. Hun kommer i seng lidt over syv og vågner ca 5.30

Det er helt normalt at amme en 12 dage gammel baby hele tiden. Luk ørerne for alle de kloge matroner der prøver at fortælle dig, hvordan du skal gøre og lyt istedet til din søn. Hvis han har brug for dig, så har han brug for dig

Held og lykke

frá einum øðrum føroyingi

Anmeld

20. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Marita skriver:

Min datter, Helena, var på samme måde. Jeg søgte råd alle vegne og prøvede mig frem med alt muligt. Jeg blev rådet til at trække hende mellem måltiderne, så der skulle gå et par timer eller tre imellem. Det resulterede dog kun i, at hun græd og græd. Det kunne jeg slet ikke holde til. Det gjorde simpelthen for ondt i mit moderhjerte 

Så jeg fandt mig i at amme hende meget. Jeg tror ikke det var så meget mælken hun søgte. Hun søgte nærvær og trygheden. Hun tog ikke sutten før hun var 4 måneder gammel, så jeg var jo også en slags beroligende sut for hende. Det var ikke altid så nemt, fordi hun har to brøde, der dengang var 2 og 3, men med tiden blev det nemmere. Indtil hun var næsten 3 måneder blev hun stort set ammet hveranden-hvertredje time og tre gange om natten.

Hvis jeg skulle have givet mig selv et råd, så ville jeg sige: giv din søn det, han har brug for. Du kan ikke forkæle en baby. Den skal bare have alt det nærvær den kan få. Først senere kan du begynde at skelne imellem behov. Er det fordi han er utryg, sulten, ondt i maven osv.

Helena er lige blevet et år. Hun er glad, tyk og tilfreds Hun begyndte helt af sig selv at sove igennem da hun var 9 måneder og hun vågner aldrig om natten. Hun kommer i seng lidt over syv og vågner ca 5.30

Det er helt normalt at amme en 12 dage gammel baby hele tiden. Luk ørerne for alle de kloge matroner der prøver at fortælle dig, hvordan du skal gøre og lyt istedet til din søn. Hvis han har brug for dig, så har han brug for dig

Held og lykke

Ville ønske jeg havde fået dit råd da jeg fik min søn! For nøj hvor er det rigtigt! Det er så kort tid den lille er SÅ afhængig af mor, den tryghed man giver den lille er helt utrolig.

Anmeld

20. juni 2012

kvinde84

kristinaS skriver:

Min første dreng hang der også hele tiden og det eneste han sov hele dagen var måske 2 powernaps hvor man lige kunne tage ham fra, og så selv crashe lidt i sofaen med ham på skødet. Det var møg hårdt!!! Føler med dig. Jeg husker ikke om han tog "nok" på( han bliver snart 10) men jeg gik i hvert fald modvilligt og grædende med til at give ham lidt mme i flaske for at mine bryster kunne få lidt fred, for han havde jo også sittet hul. Da jeg havde gjort det en gang, græd jeg ikke mere.også plat, men sådan var/er jeg jo bare åbenbart. Men derefter begyndte han at kunne sove som 2 lure om dagen, som de fleste jo har brug for....
Har du prøvet at putte ham godt ind i luften og ud i barnevognen og gå med ham. Sådan kom jeg iganhg med en god rytme med vores den mindste, der var meget grædende i starten, evt med et stykke af dit tøj, hvis du mener det er tryghed. Uha det er bare møghårdt i starten indtil man finder sin egen rytme og lærer barnet at kende. Held og lykke

Jaaa  Siden jeg startede denne tråd, så fik min man lokket mig til at prøve en tur med barnevognen, efter at sønnen var faldet i søvn ved brystet. Det endte med at han sov i hele 3 timer  Nu ammer vi igen, og jeg er sikkert bænket til midnat, men hvis han sover om natten, så kan jeg vel holde til det

Anmeld

20. juni 2012

samantha1986

kvinde84 skriver:

Jeg har tænkt på om jeg kunne have for lidt mælk, men når han nu stiger så hurtigt i vægt, så burde jeg vel producere nok??

Heldigvis døjer jeg ikke med smerte i forb. med amningen, det tror jeg simpelten ikke jeg kunne holde ud. Min søn tog rigtigt fat i brystet allerede ved første forsøg. På 2 dagen fik jeg dog sår alligevel, nok fordi jeg var så udkørt pga influenza og mælken var ikke løbet til, og jeg ammede en hel nat i træk  så jeg har nok lagt ham forkert til. Hold KÆFT hvor gjorde det ondt dagene efter. Jeg kunne dog hurtigt mærke at sårene ikke blev værre, og nu er de næsten helet op, så mine bryster kan nok holde til det  

Hmm jo hvis han tager på burde han jo få det han skal. Men er da underligt at han kan ligge der hele tiden. 

Jeg oplevede at jeg i mit ene bryst ikke havde nok mælk desværre. Så hun fik ikke det hun skulle. Til trods for det og at hun så i tre dage op til sundhedsplejesken kom havde hun taget 110 gram på. 

Men det er godt at høre du ikke har ondt. Det gør også amningen hyggelig. Min var ikke lagt rigtig til. Og på sygehuset spurgte jeg flere gange om det var rigtigt som hun lå. Hver gang sagde de ja hun sutter og det  ser fint ud. Men desværre var det ikke fint. Tror ikke hun har haft rigtig fat fra starten og derfor gjorde det så ondt. 

Anmeld

20. juni 2012

kvinde84

Held og lykke

Jeg har jo hverken ømme brystvorter, mangler ikke mælk, har ikke andre børn, og hvis den lille bliver ved at sove så meget om natten, så har jeg jo egentlig fint overskud til at amme så meget. Jeg vil bare give min søn det bedste, og hvis det er tryghed han søger, og den kun kan opfyldes ved brystet, ja så er den nok ikke længere end det  

Det er bare fordi man læser alle steder at der går 2-3 timer mellem amninger, men sådan er det nok ikke for alle

Anmeld

20. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Marita skriver:

Held og lykke

Anmeld

20. juni 2012

kristinaS

kvinde84 skriver:

Jaaa  Siden jeg startede denne tråd, så fik min man lokket mig til at prøve en tur med barnevognen, efter at sønnen var faldet i søvn ved brystet. Det endte med at han sov i hele 3 timer  Nu ammer vi igen, og jeg er sikkert bænket til midnat, men hvis han sover om natten, så kan jeg vel holde til det

.

På den imorgen igen med barnevognen, når du mener han er affodret.
Og så begynd at få en fast rytme mht lur...han burde skiseme kunne tage 2 gode lure på en dag, hvor du lige får lidt fred. Men måske ændrer natterytmen jo så, men tænker at du da må være ved at sprænge, hvis du ammer hele tiden, og så om natten har du en lang periode hvor du ikke ammer...kan jeg i hvert fald huske fra mig selv. Nogle gange vågnede jeg af den årsag...selvom han sov. Mega belastende.

Anmeld

20. juni 2012

sne190810

kvinde84 skriver:

Jeg har jo hverken ømme brystvorter, mangler ikke mælk, har ikke andre børn, og hvis den lille bliver ved at sove så meget om natten, så har jeg jo egentlig fint overskud til at amme så meget. Jeg vil bare give min søn det bedste, og hvis det er tryghed han søger, og den kun kan opfyldes ved brystet, ja så er den nok ikke længere end det  

Det er bare fordi man læser alle steder at der går 2-3 timer mellem amninger, men sådan er det nok ikke for alle

Dengang min datter var en lille bebs, der ammede jeg altså ikke kun hver 2-3 time. Og slet ikke om aftenen. Jeg sad bænket til sofaen en time til to .. Men jeg syntes faktisk med tiden at det var enormt hyggeligt. Sørgede for inden jeg satte mig, at jeg havde alt inden for rækkevidde (tlf, fjernbetjening, drikkelse, snack/mad osv) så jeg bare kunne sidde og slappe af, mens min datter guffede/hyggede løs. Hun faldt i søvn ved brystet, hvor jeg derefter kunne ligge hende ind i sin vugge, hvor hun sov videre. Hun har altid kun vågnet omkring to gange om natten. En gang ved en 2-4 tiden og så igen tidlig morgen ved 6tiden for så lige at tage den sidste etape søvn inden  vi stod op.

Den dag idag tænker jeg tilbage på det som nogle af det bedste og hyggeligeste aften-perioder jeg har haft.

Husk det er kun for en periode, se det positive i det. En dag er det slut, og så savner du det (jeg gør i hvert fald! haha)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.