Ammebarn, flaskebarn eller begge dele?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Sara.

Ciss skriver:

Det kan godt være, at denne afstemning har været lavet før men jeg spekulerer lidt på, hvor mange som egentlig har gjort det ene og det andet. Selv måtte jeg supplere med flaske, da jeg aldrig klarede at få produktionen op uanset, hvad jeg gjorde. I min gruppe på den tid var der ingen andre med flaskebørn, så jeg følte mig virkelig alene. Senere har jeg så læst en del tråde herinde, hvor det virker, som om det er det mest normale at give flaske eller kombinere. Så nu er jeg blevet nysgerrig og håber, at der er mange, som tager sig tid til at stemme.

Jeg tænker her på, hvad som er/var det normale for dig og din baby. Hvis du egentlig fuldammer, men babyen en enkelt gang har fået en flaske, fordi du var hos tandlægen f eks, så stem fuldamning.

Det skal lige siges, at dette ikke er en debat for eller imod det ene eller det andet.

Tak for svar!

Lærke fuldammede jeg til hun var 9 mdr.

Nor ammede jeg til han var 5 uger (gik slet ikke, synd for ham, mig og min familie). Derefter fik han kun mme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

MortilElias2010

Ciss skriver:

Det kan godt være, at denne afstemning har været lavet før men jeg spekulerer lidt på, hvor mange som egentlig har gjort det ene og det andet. Selv måtte jeg supplere med flaske, da jeg aldrig klarede at få produktionen op uanset, hvad jeg gjorde. I min gruppe på den tid var der ingen andre med flaskebørn, så jeg følte mig virkelig alene. Senere har jeg så læst en del tråde herinde, hvor det virker, som om det er det mest normale at give flaske eller kombinere. Så nu er jeg blevet nysgerrig og håber, at der er mange, som tager sig tid til at stemme.

Jeg tænker her på, hvad som er/var det normale for dig og din baby. Hvis du egentlig fuldammer, men babyen en enkelt gang har fået en flaske, fordi du var hos tandlægen f eks, så stem fuldamning.

Det skal lige siges, at dette ikke er en debat for eller imod det ene eller det andet.

Tak for svar!

Ammede fuldt ud til Elias blev 4 måneder, så stoppede mine bryster med at virke, og så gik vi over til mme på flaske

Anmeld

19. juni 2012

Københavnermor

Jeg fuldammer lillepigen, hun er 6 måneder og 3 dage..

Anmeld

19. juni 2012

-Sigrid-

Jeg ammer fuldt ud, men vi er begyndt at give hende grød 2 gange dagligt, selvom jeg ikke tror hun bliver mæt af det fordi hun ikke spiser så meget

Hun skal i vs her om lidt, og jeg er MEGET i tvivl om hun skal på flaske med mme eller mm til den tid  Kræver jo meget arbejde at amme ud, men når jeg kun er i skole 6-8 timer om dagen og hun får en potion grød giver det vel omkring 3 flasker? A 180 ml cirka? Jeg syntes personligt det er meget mælk at pumpe ud, men det kan vel lade sig gøre? 

Anmeld

20. juni 2012

jeanett1988

Ciss skriver:

Tak for svar!

Efter et hårdt fødselsforløb og efterfølgende indlæggelse i en uge resulterede i at min datter ikke ville tage brystet, da hun kun havde fået sondemad, så hun blev flaskebarn i stedet fordi det var det eneste hun ville.

Anmeld

20. juni 2012

Aabye

Jeg har stemt: Amning + flaske.. 
Jeg fuld ammede Marcus til han var 2 mdr hvor jeg derefter blev indlagt på sygehuset og var der i 6 mdr dopet på det ene og det andet så jeg kunne ikke fortsætte amningen.. Derfor har han fået flaske efterfølgende.

Anmeld

22. juni 2012

Ciss

Tusind tak til alle som har taget sig tid til at svare!

Vi er heldige, at vi lever i en tid, hvor man har muligheden for at tage et valg omkring dette, og et godt alternativ i de situationer, hvor man gerne vil amme men ikke kan af diverse grunde.

Jeg synes, statistikken blev ganske tankevækkende. Vi er vist flere end jeg troede, som var nødt til at kombinere begge dele.

Anmeld

22. juni 2012

Rødhætte

Malket ud de første 2 uger og gik derefter over til fuld MME.. Jeg ville gerne have ammet, men det kom desværre aldrig op at køre..

Anmeld

22. juni 2012

Ciss

Rødhætte skriver:

Malket ud de første 2 uger og gik derefter over til fuld MME.. Jeg ville gerne have ammet, men det kom desværre aldrig op at køre..

Det er virkelig frustrerende, når det bliver sådan. Jeg syntes, det var lidt godt at læse i de forskellige svar, at der var flere, som havde lykkedes med ammingen senere, selvom de havde haft problemer før.

Anmeld

22. juni 2012

Rødhætte

Ciss skriver:

Det er virkelig frustrerende, når det bliver sådan. Jeg syntes, det var lidt godt at læse i de forskellige svar, at der var flere, som havde lykkedes med ammingen senere, selvom de havde haft problemer før.

Ja det er.. Satser også på at jeg kan amme når barn nr 2 engang i fremtiden kommer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.