Motorik versus tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Koen.

Lærke har været super hurtig motorisk, men først et par måneder før hun blev to begyndte hun at snakke, hun har fra ca 11-12 måneder sagt enkle ord men slet ikke som nu hvor man ikke kan lukke munden på hende 10 sekunder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

LinLin

David: hurtig motorisk (på nær mht at gå), langsom til at tale
Adam har været hurtig til begge dele!

Anmeld

19. juni 2012

Frk. Himmelblå

Hurtig motorisk og hurtig taler 

Jeg synes ofte, det følges meget godt ad, når jeg tænker på de småbørn, jeg kender. Sådan omkring de to år er der en del, der stadig har det der meget baby'ede over sig. Og de taler ofte ikke så godt, og de er måske også stadig lidt vraltende i gang og løb. Og så er der dem, der mere lgner små børn - end babyer, de er oftest længere fremme..

Så tror ofte, at "udseende" og færdigheder følges ad. 

Giver dem mening?

Anmeld

19. juni 2012

Mille82

Mine har været hurtige til begge dele. Gik hh som 9 mdr og 10 mdr, begge sagde deres første ord før de blev 1 år. Op, hej, mad og mor.

Anmeld

19. juni 2012

Lise

De var begge motorisk hurtigt/normale, og langsomme til at lære at tale.

Casper er nu 2 år og 3 mdr., og efterligner alle vores ord  Det er så sødt. Og siger sætninger med 3-5 ord. Men det er først nu, indenfor den seneste måned vi virkelig kan kommunikere med ham. Ellers har han naturligvis haft et repetoire af lyde, som vi har forstået i større eller mindre grad  Og han har forstået os.

Til gengæld var han en helt vild baby. Han rullede rundt, kravlede overalt, rejste sig op af alt, og har altid haft buler og blå mærker overalt. Når vi var hos sundhedsplejerske, så sagde de altid noget ala "hold da op, hvor har han travlt", og fra han var fem mdr var han nærmest umulig at skifte, da han ikke kunne ligge stille på et puslebord...

Simon var vist en lidt roligere baby, og måske lidt hurtigere til tale. Men ikke meget.

Anmeld

19. juni 2012

BellaCiinea

Jeg er nysgerrig efter at se, om der er hold i teorien om, at børn der er hurtige motoriske er langsommere om at tale, og at børn der er lidt langsommere motorisk taler tidligere..

Så kom med jeres erfaringer! Hvordan var jeres børn motorisk og hvornår talte de?

Edit: Med hvornår talte de mener jeg hvornår de begyndte at sige rigtige ord Ikke bare pludren...

Og ved godt jeg glemte muligheden hurtig til begge  

Jeg har faktisk lige lavet projektopgave omkring Sproglig udvikling, hvor der self også sku noget motorisk ind over. (fik 10   )

Og fik af vide af både sensor og min lærer, at det faktisk oftest er sådan, at barnet er langsom til begge dele Altså langsom med tale + motorik  Eller hurtig med tale + motorik

Anmeld

28. juni 2012

132319

Mine børn er så forskellige som man overhovedet kan være

Min søn var 18½ måned da han gik og over 2 år før han sagde et kvæk  Dvs. laaaaangsom til begge dele.

Det viste sig så at han havde haft væske på ørerene fra han var 1-2 år (min tidligere læge havde ikke lige opdaget det, på trods af at jeg ytrede bekymring om hans frygt for at skulle gå og bad om at få ham undersøgt) der havde sat sig godt og grundigt på balancen og havde nedsat hans hørelse med 70% Det opdagede min nye læge fluks 

Min datter gik da hun var 11 måneder og snakker som et vandfald, nu 22 måneder gammel og har gjort det i ½ års tid (Dog ikke flydende men hun lærer hele tiden nye ord)

Anmeld

28. juni 2012

Carl-Emil's mor

Frøken J. skriver:

Jeg er nysgerrig efter at se, om der er hold i teorien om, at børn der er hurtige motoriske er langsommere om at tale, og at børn der er lidt langsommere motorisk taler tidligere..

Så kom med jeres erfaringer! Hvordan var jeres børn motorisk og hvornår talte de?

Edit: Med hvornår talte de mener jeg hvornår de begyndte at sige rigtige ord Ikke bare pludren...

Og ved godt jeg glemte muligheden hurtig til begge  

nu er han jo kun  5 mdr

Men han "taler" fra solopgang til solnedgang - faktisk pludre han i søvne og griner det er meget meget meget urealistisk at se på

Men han gider slet ikke noget motorisk pt.. han kan sagtens trille fra ryg til mave men om han gider? Næeh! for han har fundet ud af at man kan ligge på rygge og numse sig afsted hvis man skal have fat i noget...

så tror den kommer til at holde her for siger man buuuuuaaar siger han buuuuar og er heldigvis fanget på film for folk påstår altid det kan han ikke indtil de ser det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.