Motorik versus tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Dit barn var/er...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.133 visninger
27 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

Frøken J.

Jeg er nysgerrig efter at se, om der er hold i teorien om, at børn der er hurtige motoriske er langsommere om at tale, og at børn der er lidt langsommere motorisk taler tidligere..

Så kom med jeres erfaringer! Hvordan var jeres børn motorisk og hvornår talte de?

Edit: Med hvornår talte de mener jeg hvornår de begyndte at sige rigtige ord Ikke bare pludren...

Og ved godt jeg glemte muligheden hurtig til begge  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Laulund87

Motorisk langsom og en hurtig taler. Hun holder jo aldrig mund

Får også stor ros af vuggestuen med hendes flotte sprog

Anmeld

19. juni 2012

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Motorisk langsom og en hurtig taler. Hun holder jo aldrig mund

Får også stor ros af vuggestuen med hendes flotte sprog

Hun er også dygtig! Også selvom hun ikke tør sige Janne

Anmeld

19. juni 2012

Laulund87

Frøken J. skriver:

Hun er også dygtig! Også selvom hun ikke tør sige Janne

Haha ja skøre unge

Anmeld

19. juni 2012

morethanperfect

Jeg er nysgerrig efter at se, om der er hold i teorien om, at børn der er hurtige motoriske er langsommere om at tale, og at børn der er lidt langsommere motorisk taler tidligere..

Så kom med jeres erfaringer! Hvordan var jeres børn motorisk og hvornår talte de?

Oscar har været hurtig til begge dele  

Anmeld

19. juni 2012

Kofoed.

Ind til videre har hun været skiftede. Først var hun skide hurtig motorisk og tuhaj, men nu er den vendt, hun har i måneder haft lange "samtaler", hvor hun fortæller en masse, med forskellige lyde, toner og volume. Hun står kun på alle fire i sekunder af gange og hun fylder 9 måneder i morgen. Til gengæld er hun ivrig efter at gå, så frygter hun vil springe kravle over nogle gange..

Men hun virker til, at hun først havde forkus på motorik, så at vokse MEGET, og nu at udvirkle tale.

Anmeld

19. juni 2012

MorDk

Vores drengs motorik er super god, aldersvarende og mere til

Vores drengs sprog/tale er mere end alderssvarende....

Anmeld

19. juni 2012

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Ind til videre har hun været skiftede. Først var hun skide hurtig motorisk og tuhaj, men nu er den vendt, hun har i måneder haft lange "samtaler", hvor hun fortæller en masse, med forskellige lyde, toner og volume. Hun står kun på alle fire i sekunder af gange og hun fylder 9 måneder i morgen. Til gengæld er hun ivrig efter at gå, så frygter hun vil springe kravle over nogle gange..

Men hun virker til, at hun først havde forkus på motorik, så at vokse MEGET, og nu at udvirkle tale.

Nu mener jeg mere i forhold til at sige RIGTIGE lyde, ikke pludren og sådan Rose siger også rigtig mange lyde og efterligner.. Og er vild med at sige "bababababababababa" og "vavavavavavava", men det er ikke ilge det jeg mente i denne sammenhæng

Anmeld

19. juni 2012

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Nu mener jeg mere i forhold til at sige RIGTIGE lyde, ikke pludren og sådan Rose siger også rigtig mange lyde og efterligner.. Og er vild med at sige "bababababababababa" og "vavavavavavava", men det er ikke ilge det jeg mente i denne sammenhæng

Det ved jeg godt, men 1 år er tidligt at snakke Så skulle den nok have lagt i 1-3 år

Men sp siger det skam også, at nu er hun forant i forhold til begyndede tale, hvor hun før var forant med motorikken.

Anmeld

19. juni 2012

L&V

Frøken J. skriver:

Edit: Med hvornår talte de mener jeg hvornår de begyndte at sige rigtige ord Ikke bare pludren...

Og ved godt jeg glemte muligheden hurtig til begge  

Nu er Laura jo ikke så gammel endnu men syntes jeg som regel oplever at hvis man er motorisk go taler man os godt, så jeg må sige at den teori er jeg ikke enig i Men spændende at se resultatet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.