Anbefal kattefoder ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

B&J

Carl-Emil's mor skriver:

har han for bare 5 små kr hjerne så skal han nok indse at du skal arbejde i hans butik

men ja det er SÅ fedt ( nærmest som en sejer) når en korn-hund eller kat kommer ind også efter 3-4 mdr er fuldstændig forandret, for som regel er ejerne det også

det håber jeg sku han vil indse men er bange for det han ikke gør

for det er såååå lækkert at kunne vejlede kunderne og når de kommer tilbage og de siger jamen du havde jo ret

og især fordi alle tingene der i er friske og ingen affalds stoffer osv. det er chefen og hans søn super dygtige til de tager nemlig ned til canada for at tjekke produkterne osv og smage på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Masig

JanetBJ skriver:

Hejsa

Jeg har verdens dejligste lille kattemis, den er ca 4-5 måneder og får lige pt kitekat vådfoder-portionsposer + whiskas tørfoder, men jeg er IKKE tilfreds .. Whiskas'en er ihvertfald noget lort.

vil gerne skifte foder, men til hvad ?! synes det er et virvar at finde rundt ude i maxezoo/dyreforretninger og spørge ekspedienter som ikke aner en skid om foderet :s

Vil du anbefale noget foder du fodrer din kat med ?

Der var engang noget i tv omkring whiskas, at det gav krystaller i urinen (=mange smerter!).. Det vidste jeg ikke, og min kat ville bare kun spise whiskas... Det resulterede i voldsomme krystaller i urinen og hun havde SÅ ondt.... Nu er hun så på et specielforder for katte med krystaller, og fungerer rigtig godt på det, men det er halvdyrt.... Jeg har overvejet at tale med dyrlægen om at give hende et andet foder snart, fx orijen som jeg ved er et super godt foder til hunde, så tænker det nok også kan være til katte... Men vil ikke gøre noget før jeg har snakket med dyrlægen om det..

Men var bare lige for at sige at man altså ikke altid skal vælge de billige alternativer fra supermarkedert, for det kan blive dyrt i sidste ende

Anmeld

19. juni 2012

JanetBJ

Jeg tror sku at jeg vil prøve noget Acana foder til den . Beskrivelsen af foderet lyder godt, bare øv at siden ikke tager mastercard :/ . Men heldigvis bor jeg i aalborg, så må ud i butikken

mange tak for alle jeres svar !

Anmeld

19. juni 2012

Fenja09

JanetBJ skriver:

Kigger også mest efter at der ikke er korn og ris i, da jeg har hørt at det kan give nyresten hos katte vil helst ikke udsætte min elskede lille uldtot for sådan noget lorte foder .. hæhæ ..

Men undrer mig, for et år siden købte jeg ca det samme foder til min forrige kat, men der stod at der var korn i, det er der åbenbart ikke nu ? .. kan det virkelig passe :s ?

Har aldrig hørt at det skulle give katte nyresten, men de optager slet ikke korn på samme måde som med kød.  I mange produkter står der også (eks.) at der 35 % kyllingemel i og det er altså heller ikke godt nok. Siger ikke, at katten ikke kan leve på det, men ønsker man det bedste så skal man kigge sig om efter noget andet.

Hvis man synes det er stramt med økonomien, så er Aldi´s kattefoder "bedst i test" af de billige mærker.

Det kan godt være at de har lavet indholdet om, men nu ved jeg ikke hvad det er for et fodermærke, så skal ikke kunne sige det. Men man må jo ikke skrive noget i ingredienslisten, hvis det ikke er korrekt.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.