Anbefal kattefoder ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.723 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

JanetBJ

Hejsa

Jeg har verdens dejligste lille kattemis, den er ca 4-5 måneder og får lige pt kitekat vådfoder-portionsposer + whiskas tørfoder, men jeg er IKKE tilfreds .. Whiskas'en er ihvertfald noget lort.

vil gerne skifte foder, men til hvad ?! synes det er et virvar at finde rundt ude i maxezoo/dyreforretninger og spørge ekspedienter som ikke aner en skid om foderet :s

Vil du anbefale noget foder du fodrer din kat med ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Miss Church

Vores kat får Hills kattefoder. Det er lidt dyrt, men virkelig også godt. Vores dyrelæge sagde at han synes vi skulle give hende det, hvis vi ville betale så meget for det. Han sælger det ikke selv i hans klinik, fordi det er for dyrt. Han sælger Royal Canin. Det skulle også være meget godt.

Anmeld

18. juni 2012

JanetBJ

Miss Church skriver:

Vores kat får Hills kattefoder. Det er lidt dyrt, men virkelig også godt. Vores dyrelæge sagde at han synes vi skulle give hende det, hvis vi ville betale så meget for det. Han sælger det ikke selv i hans klinik, fordi det er for dyrt. Han sælger Royal Canin. Det skulle også være meget godt.

Lækkert vi har også prøvet noget tørfoder som fåes i en hvid pose, kan ikke huske hvad det hedder, men det lignede noget man fodrede køer med, og katten var ikke speciel tosset med det

Anmeld

18. juni 2012

Humanincubator

Jeg er ikke katteavler, men jeg har 3 katte og har gjort meget ud af at undersøge, hvad man bør fodre sine katte med.

Jeg skifter lidt engang imellem for at undgå, at de kun vil spise en slags (hvis du gør det, så bland det sammen i overgangen fra det ene til den anden, så den ikke får dårlig mave

Lige nu får de Hill's (http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/hills) - det er de ret glade for. Jeg har læst meget frem og tilbage, for jeg vil gerne have, at mine katte får det rigtige, og Hill's er et af de bedre.

Applaws (http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/applaws) kan jeg også godt lide, fordi der er mere kød i og ingen korn, men jeg plejer at blande det i en anden slags foder, for det er lidt tungt i det. Der findes flere slags uden korn i - det kaldes BARF, (Bones and Raw Food) selvom det i teorien ikke er BARF, når det er tørfoder. Korn i store mængder kan nemlig skade deres nyrer.

Jeg forsøger at undgå foder, der lugter alt for kraftigt - der er tilsat alt for mange smagsstoffer, som så netop resulterer i, at de ikke vil spise andet.

Til godbidder er jeg ikke helt så kritisk - men jeg køber ikke de små pakker, som bliver alt, alt, alt for dyre i længden. Til gengæld køber jeg en pose alm. kattefoder - sidste gang blev det en hos dyrlægen - som de ikke er vant til at få. På den måde bliver godbidderne ikke så dyre, og mine katte bliver fuldstændig eksede af det, så længe det ikke er det samme foder, som de plejer at få.

Mine katte er ikke særlig vilde med vådfoder, så det får de kun engang imellem. Der foretrækker jeg pt. Applaws.

Hvis du har en kat med særlige behov, så har jeg kun hørt godt om Hill's Prescription Diet http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/hills_prescription_diet.

Anmeld

18. juni 2012

Zeus

JanetBJ skriver:

Hejsa

Jeg har verdens dejligste lille kattemis, den er ca 4-5 måneder og får lige pt kitekat vådfoder-portionsposer + whiskas tørfoder, men jeg er IKKE tilfreds .. Whiskas'en er ihvertfald noget lort.

vil gerne skifte foder, men til hvad ?! synes det er et virvar at finde rundt ude i maxezoo/dyreforretninger og spørge ekspedienter som ikke aner en skid om foderet :s

Royal Canin eller Hills

Anmeld

18. juni 2012

BellaCiinea

Hejsa

Vores får IAMS og Royal Canin tørfoder.. er lige ved at køre dem over på Royal Canin pt (blander de 2 mærker ligeså stille), da det var billigere end IAMS denne gang  

Så de skifter mellem de to mærker skal lige siges at jeg køber en sæk med 12-15kg af gangen, da jeg har 2 katte og ikk gider købe foder hele tiden

Og det sys vi er rigtig godt =)

Anmeld

18. juni 2012

Fenja09

Faktisk er der ikke særlig mange dyrehandlere herhjemme som sælger super godt foder til katte. Mit råd til dig er, at du altid skal kigge på ingredienserne, det der står først er der mest i, dvs hvis der står korn, ris og så kød, så ville jeg springe over. Katte er rovdyr og skal have så meget kød i deres foder som overhovedet muligt.

Trods det at Hills og RC er meget brugte og yndede produkter, så lever de desværre slet ikke op til det en kat egentlig har brug for. Hvis du kigger inde på zooplus.uk/de så vil du finde meget bedre produkter og leveringen er billig - det er foderet også.

Jeg tror det er Applauws ( der findes flere mærker som også har meget kød i sig) som har 80 % kød og det er det du skal kigge efter. Whiskas svare til at du selv går på MCD dagligt. Der er alt for meget salt og alt for mange tilsætningsstoffer i, det giver ikke katten det den har brug for og det gør bare, at du skal tømme kattebakke oftere, fordi den ikke optager særlig meget af foderet. Min mening er at Whiskas, Kitekat og hvad de ellers hedder kan gives som snack og ikke som fuldfoder.

/Fenja

Anmeld

18. juni 2012

anynom

Vores katte får Perfect Fit (kan købes i alle supermarkeder) og de er vilde med det. Vådfoderet er whiskas, andet vil de ikke have. Og godbider får de rawfood fra farmland.

Anmeld

19. juni 2012

JanetBJ

Fenja09 skriver:

Faktisk er der ikke særlig mange dyrehandlere herhjemme som sælger super godt foder til katte. Mit råd til dig er, at du altid skal kigge på ingredienserne, det der står først er der mest i, dvs hvis der står korn, ris og så kød, så ville jeg springe over. Katte er rovdyr og skal have så meget kød i deres foder som overhovedet muligt.

Trods det at Hills og RC er meget brugte og yndede produkter, så lever de desværre slet ikke op til det en kat egentlig har brug for. Hvis du kigger inde på zooplus.uk/de så vil du finde meget bedre produkter og leveringen er billig - det er foderet også.

Jeg tror det er Applauws ( der findes flere mærker som også har meget kød i sig) som har 80 % kød og det er det du skal kigge efter. Whiskas svare til at du selv går på MCD dagligt. Der er alt for meget salt og alt for mange tilsætningsstoffer i, det giver ikke katten det den har brug for og det gør bare, at du skal tømme kattebakke oftere, fordi den ikke optager særlig meget af foderet. Min mening er at Whiskas, Kitekat og hvad de ellers hedder kan gives som snack og ikke som fuldfoder.

/Fenja

Kigger også mest efter at der ikke er korn og ris i, da jeg har hørt at det kan give nyresten hos katte vil helst ikke udsætte min elskede lille uldtot for sådan noget lorte foder .. hæhæ ..

Men undrer mig, for et år siden købte jeg ca det samme foder til min forrige kat, men der stod at der var korn i, det er der åbenbart ikke nu ? .. kan det virkelig passe :s ?

Anmeld

19. juni 2012

twinny

BARF.  Kød kød og atter kød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.