Hækleri Begynder - Hjælp fra de garvede :-) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

mariamiss6

Slott skriver:

Må jeg spørge hvad det nemmeste er at hækle? Tænker både ting og med de forskellige masker?

Det bemmeste er ting der går frem og tilbage og frem og tilbage, som et tæppe.... 

Det kan gøres i samme maske hele vejen jo, og uden ind/udtagninger. 

Og du kan selv vælge om det skla være fastmasker, stangmasker eller andet.....

Fastmasker er nemmest, de kræver mindst arbejde for at afslutte en maske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

SS82

mariamiss6 skriver:

Det bemmeste er ting der går frem og tilbage og frem og tilbage, som et tæppe.... 

Det kan gøres i samme maske hele vejen jo, og uden ind/udtagninger. 

Og du kan selv vælge om det skla være fastmasker, stangmasker eller andet.....

Fastmasker er nemmest, de kræver mindst arbejde for at afslutte en maske

Ok tak 

Anmeld

20. juni 2012

Nettemor

Giraffen skriver:

Årha jamen den hjemmeside må jeg lige granske lidt

jeg har øvet på luftmasker og fastmasker, men må indrømme jeg higer lidt efter at lave noget 'rigtigt'

Har du opskriften på rosen? og er der noget bestemt man skal vide for at kunne læse sådan en?

Her er opskriften på rosen jeg lavede Den er sød.. Ikke voldsomt stor :

Slå 6 lm op. Hækl lm sm til en ring med 1 km i 1. lm
1. omg: Hækl 15 fm rundt om ringen, idet der samtidig hækles over garnenden.
2. omg: *2 lm, spring over 2 m, 1 fm i næste m* gentag fra *til * -> 5 buer på en omgang.
3. omg: Hækl om hver bur: 1 fm + 3 hstgm + 1 fm
4. omg: *4 lm, bøj bladene ind mod midten, før lm kæden bagom og hækl 1 fm om den lille stamme mellem de følgende 2 blade helt inde ved cirklen (fm fra 2. omg)*  gentag fra *til *
5. omg: Hækl om hver bue: 1 fm + 5 stgm + 1 fm
6. omg: *5 lm, bøj bladene ind mod midten, før lm-kæden bagom og hækl 1 fm om den lille stamme mellem de 2 følgende blade fra forrige omgang* gentag fra *til *
7. omg: Hækl om hver bue: 1 fm + 7 stgm + 1 fm
8. omg: *5 lm, bøj bladene ind mod midten, før lm-kæden bagom og hækl 1 fm om den lille stamme mellem de 2 følgende blade fra forrige omgang* gentag fra *til *
9. omg: Hækl om hver bue: 1 fm + 8 stgm + 1 fm.
Nu er rosen færdig. Bryd garnet og hæft enderne

Hmm noget bestemt man SKAL vide. At når man skal på første omgang lave 15 masker så er det i selve ringen og ikke i maskerne der danner ringen (giver det mening). Jeg sad nemlig længe og kunne ikke forstå hvordan jeg skulle få 15 masker lavet i de 6 masker jeg slog op først

Anmeld

21. juni 2012

Giraffen

Nettemor skriver:

Her er opskriften på rosen jeg lavede Den er sød.. Ikke voldsomt stor :

Slå 6 lm op. Hækl lm sm til en ring med 1 km i 1. lm
1. omg: Hækl 15 fm rundt om ringen, idet der samtidig hækles over garnenden.
2. omg: *2 lm, spring over 2 m, 1 fm i næste m* gentag fra *til * -> 5 buer på en omgang.
3. omg: Hækl om hver bur: 1 fm + 3 hstgm + 1 fm
4. omg: *4 lm, bøj bladene ind mod midten, før lm kæden bagom og hækl 1 fm om den lille stamme mellem de følgende 2 blade helt inde ved cirklen (fm fra 2. omg)*  gentag fra *til *
5. omg: Hækl om hver bue: 1 fm + 5 stgm + 1 fm
6. omg: *5 lm, bøj bladene ind mod midten, før lm-kæden bagom og hækl 1 fm om den lille stamme mellem de 2 følgende blade fra forrige omgang* gentag fra *til *
7. omg: Hækl om hver bue: 1 fm + 7 stgm + 1 fm
8. omg: *5 lm, bøj bladene ind mod midten, før lm-kæden bagom og hækl 1 fm om den lille stamme mellem de 2 følgende blade fra forrige omgang* gentag fra *til *
9. omg: Hækl om hver bue: 1 fm + 8 stgm + 1 fm.
Nu er rosen færdig. Bryd garnet og hæft enderne

Hmm noget bestemt man SKAL vide. At når man skal på første omgang lave 15 masker så er det i selve ringen og ikke i maskerne der danner ringen (giver det mening). Jeg sad nemlig længe og kunne ikke forstå hvordan jeg skulle få 15 masker lavet i de 6 masker jeg slog op først

wuhuu det må jeg prøve har du et billede af den så jeg ca ved om jeg er på rette vej?

Anmeld

21. juni 2012

Nettemor

Giraffen skriver:

wuhuu det må jeg prøve har du et billede af den så jeg ca ved om jeg er på rette vej?

Kan ikke linke fra mobilen. Men har oprettet en tråd med et billed af den. Du kan finde den under min profil

Anmeld

21. juni 2012

Giraffen

Nettemor skriver:

Kan ikke linke fra mobilen. Men har oprettet en tråd med et billed af den. Du kan finde den under min profil

hvad betyder *'erne?

Anmeld

21. juni 2012

Nettemor

Giraffen skriver:

hvad betyder *'erne?

Det der står indenfor *'erne skal gentages omgangen rundt Fandt du billedet eller skal jeg lige hurtig finde et link?

Anmeld

23. juni 2012

Giraffen

Nettemor skriver:

Det der står indenfor *'erne skal gentages omgangen rundt Fandt du billedet eller skal jeg lige hurtig finde et link?

jeg fandt billedet og jeg har lavet rosen færdig nu

og det gik faktisk rigtig fint, så jeg tror jeg vil prøve noget mere 'dyr' agtigt

Hvad er det man putter indeni og kan man købe det i garn og stofforretninger eller hvor er det godt at købe det?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. juni 2012

Levi&LilysMor

Giraffen skriver:

Hej piger

Jeg ved jo at nogle af jer er ekstremt dygtige til det der hækleri!

Her tænker jeg hvertfald på den skønne nettemor og den ligeså skønne sheila (mom in the making)

NU har jeg besluttet at jeg vil med på vognen! Jeg elsker at sy, men det er et uoverstigeligt projekt med en lille fis i lejligheden, så jeg vil ha en hobby hvor jeg kan sidde og hygge med det i sofaen

Men men men... hvor skal jeg starte? har i dag købt en 2'er hæklenål + noget garn (efter anbefaling af garn-damen, da jeg gerne vil ende ud i at kunne hækle dyr osv)

SÅ... hvor er det godt at starte? Det er urealistisk at jeg kommer på biblioteket efter bøger, så leder primært efter tutorials på nettet og andre gode vejledninger + idéer

Alt hvad en nybegynder skal vide vil jeg gerne vide

sååå... HIT ME

Hvorfor starter du ikke med savlesmække , de synes jeg er nemme at lave , men ellers benytter jeg mig også af samme hjemmesider som resten af damerne skriver 

Anmeld

23. juni 2012

Nettemor

Giraffen skriver:

jeg fandt billedet og jeg har lavet rosen færdig nu

og det gik faktisk rigtig fint, så jeg tror jeg vil prøve noget mere 'dyr' agtigt

Hvad er det man putter indeni og kan man købe det i garn og stofforretninger eller hvor er det godt at købe det?

Den blev da rigtig fin

Mit første dyr blev jo Bodil. Har Fandt opskriften på nettet. Drops.

Jeg købte fyld vat i en stofbutik Ellers har jeg har nogen sige at man kan købe de billige vat puder i jysk til 19 kr. Og så klippe den op og bruge indmaden Så det er jo lidt efter hvad der er nemmest for dig osv Jeg ca 60 kr for 500 gram fyldvat. Og der er altså til en del..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.