Giraffen skriver:
Årha jamen den hjemmeside må jeg lige granske lidt 
jeg har øvet på luftmasker og fastmasker, men må indrømme jeg higer lidt efter at lave noget 'rigtigt' 
Har du opskriften på rosen? og er der noget bestemt man skal vide for at kunne læse sådan en?
Her er opskriften på rosen jeg lavede
Den er sød.. Ikke voldsomt stor :
Slå 6 lm op. Hækl lm sm til en ring med 1 km i 1. lm
1. omg: Hækl 15 fm rundt om ringen, idet der samtidig hækles over garnenden.
2. omg: *2 lm, spring over 2 m, 1 fm i næste m* gentag fra *til * -> 5 buer på en omgang.
3. omg: Hækl om hver bur: 1 fm + 3 hstgm + 1 fm
4. omg: *4 lm, bøj bladene ind mod midten, før lm kæden bagom og hækl 1 fm om den lille stamme mellem de følgende 2 blade helt inde ved cirklen (fm fra 2. omg)* gentag fra *til *
5. omg: Hækl om hver bue: 1 fm + 5 stgm + 1 fm
6. omg: *5 lm, bøj bladene ind mod midten, før lm-kæden bagom og hækl 1 fm om den lille stamme mellem de 2 følgende blade fra forrige omgang* gentag fra *til *
7. omg: Hækl om hver bue: 1 fm + 7 stgm + 1 fm
8. omg: *5 lm, bøj bladene ind mod midten, før lm-kæden bagom og hækl 1 fm om den lille stamme mellem de 2 følgende blade fra forrige omgang* gentag fra *til *
9. omg: Hækl om hver bue: 1 fm + 8 stgm + 1 fm.
Nu er rosen færdig. Bryd garnet og hæft enderne
Hmm noget bestemt man SKAL vide. At når man skal på første omgang lave 15 masker så er det i selve ringen og ikke i maskerne der danner ringen (giver det mening). Jeg sad nemlig længe og kunne ikke forstå hvordan jeg skulle få 15 masker lavet i de 6 masker jeg slog op først

Anmeld