Hvornår havde i navnet klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

Mettefpigen

Ved det ikk helt præcis men hurtigt efter jeg blev gravid og folk fik det afvide lige med det samme :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

Kofoed.

Vi havde været sammen nogle dage, da kæresten fortalte at han brændende ønskede en datter med navnet anastasia og så måtte jeg jo indfinde mig, men jeg elsker navnet. Jeg kan godt lide navnet isabella og det passer jo fantastisk med anastasia, så pigenavne havde vi på plads længe inden der overhovedet var nogen på vej, så skulle vi bare blive enige om resten, hvilket vi faktisk stadig ikke er, men nu fik hun et midlertidig kompromis navn, det bliver ændret når vi skal giftes, så alle tre deler navn.

Drenge navne bliver også stadig diskuteret og vi har gjort det i snart 4 år...

Anmeld

17. juni 2012

TbCp

Med vores datter var vi enige et par måneder før hun kom til verden.

Ved Mikkel var vi ikke helt enige da han kom til verden, men da han to dage gammel døbes inden en operation måtte vi jo finde ud af at blive enige ret hurtigt

Anmeld

17. juni 2012

Kofoed.

Fornavne blev offentliggjort da vi kendte kønne, resten først til dåben, selvom familierne var med ind over med de efternavn (jeg vil havde det skulle være mit efternavn, så længe vi ikke er gift og kæresten ville havde hun skulle have begge hans efternavne. Når vi skal giftes vil jeg beholde mit efternavn som mellemnavn og håber anastasia også kunne beholde det, men to fornavne, 2 mellemnavne og er efternavn er lige voldsomt nok). Hendes andet fornavn er min afdøde mors fornavn.

Anmeld

17. juni 2012

crille

Forholdsvis kort efter kønsscanning blev vi enige om navn og har ikke holdt det hemmeligt på noget tidspunkt. Alt respekt for dem der ikek vil kende køn eller vælge navn, men vi har stor glæde af at kunne sige HAM og MAGNE. Det gør det mere virkeligt for os og vi føler begge stor tilknytning til ham, selvom han ikke er født endnu (er nu 29+6)

Anmeld

17. juni 2012

christina92

Sally-Slingshot skriver:

Altså nu har jeg ikke børn endnu men har svært ved at forestille mig at navngive et barn, der endnu ikke er født. Jeg tror jeg ville føle det som et kælenavn fremfor et NAVN.. Lidt ligesom bassen, spunken, rejen osv.. Navnet er for mig meget personligt og ikke noget jeg kan bestemme på forhånd. Men man kan selvfølgelig have nogle favoritter klar!!

Jeg skulle fx. have heddet Emilie, mener jeg det var. Men mine forældre synes slet ikke jeg var en Emilie, så Caroline blev det!

Det var mine tanker omkring det, selvom det var lidt off topic, håber dett går

Det er hel i orden  vil gerne høre din mening også selv om der ikke er en lille endnu.

Vi er nemlig ret sikre på nu hvad hun skal hedde, men vi synes nemlig heller ikke vi kan sige det med sikkerhed før hun kommer ud

Anmeld

17. juni 2012

christina92

TbCp skriver:

Med vores datter var vi enige et par måneder før hun kom til verden.

Ved Mikkel var vi ikke helt enige da han kom til verden, men da han to dage gammel døbes inden en operation måtte vi jo finde ud af at blive enige ret hurtigt

Da i blev enige om jeres datters navn et par måneder inden, fortalte i så familie osv. det også, eller blev det imellem jer?

Anmeld

17. juni 2012

4kløver

1. Kun vis det blev en pige havde vi navnet.
2. Husk ikke om vi havde noget navn.
3. Da jeg fandt ud af det var valgte faren.
4. Da vi også viste det i uge 13-15 husker jeg. Men havde sagt i mange år hvad hun skulle hedde vis jeg fik flere børn.
5. Vi havde mange drenge navne oppe men havde kun 1 vi begge kunne lig.

Anmeld

17. juni 2012

TbCp

christina92 skriver:

Da i blev enige om jeres datters navn et par måneder inden, fortalte i så familie osv. det også, eller blev det imellem jer?

Ja det gjorde vi

Anmeld

17. juni 2012

Pigent

christina92 skriver:

Hej folkens

Kom sådan til at tænke på hvornår havde i navnet klar og Hvornår blev det offentliggjort for familie og resten af verdenen??

Hav en fortsat god søndag

Jeg har ingen børn endnu, men ville ikke kunne sætte mig fast på et navn før jeg havde set barnet. 
Navnet ville jeg fortælle når vi har fundet det navn barnet skal hedde, men mellemnavne og efternavn vil blive holdt hemmlig til dåben, eller ihvertfald det ene mellemnavn.  

Jeg er ikke gravid endnu, men det første pigenavn min kæreste og jeg blev enig om er Celina og er næsten sikker på at hvis vi en dag får en datter så kommer hun til at hedde det, men vil ikke fortælle det før jeg selv har set barnet for tænk nu hvis hun ikke er en Celina.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.