Fortryder et eller andet sted at jeg fik kat. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

TeamRocket

Jeg kan godt se det fra din side, det er rigtig synd for dig og din kat. Man vil jo bare sine dyr det bedste og katte elsker jo at være ude. Men vi har en stor dum (og udspekuleret) hankat der går i vores have og den myrdede en af vores kaninunger, og ikke bare hvilken som helst- nej min 4 årige datters lille kaninunge- siden den dag har vi også pudset hunden på den. Vi gør det dog ikke med alle katte- først prøver vi at skræmme dem væk med et sprøjt vand- det virker bare ikke på den åndssvage hankat ! Og jeg er også mega træt af at vi ikke kan have sandkasse pga een dum kat. Så nogle katte ødelægger det for de andre og manden har måske en god grund til at hade katte? Måske i bør holde den inde alligevel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Anonym trådstarter

HeidiW86 skriver:

Nøj sådan en spasser!!!!!! Altså helt ærlig et er man kan syntes en kat er irriterende, men at sende sin hund efter den!!
Jeg er i chok!! hvad så hvis vi løb efter hans hund fordi den løb fri og skød den!! Nej nej altså!! (

Ja, omvendt kan man så sige at vi har en magt over for ham, hvis det skulle ske at hans firbenede ven rendte ind på vores grund utallige gange, trods advarsler. Jeg kunne dog ALDRIG drømme om at gøre et dyr ondt, men at der er love inde for sådan noget, er egentlig skræmmende! Og katten er da lige så meget husdyr som hunden er!

Jeg håber bare at vi engang får nogle lovændringer som gør katten lige så værdig som hunden, men tror desværre ikke det kommer til at ske..

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Jeg håber han bliver ædt af sin hund.

Eller bedre, jeg håber hunden bliver kørt ned! De har altid åbent ud til vejen, så hvorfor skulle det ikke kunne ske!? Det er nok ondt at tænke sådan, men jeg bryder mig bestemt ikke om hunden eller manden, for den sags skyld.. Jeg ville heller aldrig kunne stole på den.

Anmeld

16. juni 2012

AnonymMor

Jeg vil gerne indrømme at jeg er en af dem der lukker min hund ud når jeg ser en kat i min have ! Og det gør jeg fordi de katte der færdes i min have ene og alene er skyld i at jeg blev nød til at nedlægge min havedam pga de gang på gang åd mine fisk for flere 1000 kr ligemeget om den var hegnet ind osv  

Jeg lukker min hund ud i håb om at skræmme katten til ikke at vende tilbage til MIN have og kan folk ikke acceptere det må de jo holdes deres katte indendørs Min hund ville aldrig æde katten det er han for dum til men må indrømme at jeg sys det er ret træls at katte må færdes frit når alle andre dyr ikke må :/ 

Jeg sys ikke det er ok at lade hunden jagte katten på åben gade men kommer katten på andres grund sys jeg det er ok. 

Dette er bestemt ikke for at rakke ned på katte eller noget blot bare mine tanker om hvad der er ok eller ikke  

God aften

Anmeld

16. juni 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

Eller bedre, jeg håber hunden bliver kørt ned! De har altid åbent ud til vejen, så hvorfor skulle det ikke kunne ske!? Det er nok ondt at tænke sådan, men jeg bryder mig bestemt ikke om hunden eller manden, for den sags skyld.. Jeg ville heller aldrig kunne stole på den.

Ej come on.. Hunden beskytter bare sin grund at håbe den dør er godt nok langt ude. Jeg er også træt af den kat der dræbte min datters kanin, men jeg ønsker den da for guds skyld ikke død, vil bare have den holder sig ude af vores have. Det er da lige før jeg vil sige at når du håber hunden død, så har manden da også ret til at håbe hans hund får fat i din kat.

Anmeld

16. juni 2012

HeidiW86

Anonym skriver:

Ja, omvendt kan man så sige at vi har en magt over for ham, hvis det skulle ske at hans firbenede ven rendte ind på vores grund utallige gange, trods advarsler. Jeg kunne dog ALDRIG drømme om at gøre et dyr ondt, men at der er love inde for sådan noget, er egentlig skræmmende! Og katten er da lige så meget husdyr som hunden er!

Jeg håber bare at vi engang får nogle lovændringer som gør katten lige så værdig som hunden, men tror desværre ikke det kommer til at ske..

Nej det tror jeg desværre heller ikke! Men uanset hvad sys jeg det er ondt!!! Overfor den stakkels kat! )

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Jeg kan godt se det fra din side, det er rigtig synd for dig og din kat. Man vil jo bare sine dyr det bedste og katte elsker jo at være ude. Men vi har en stor dum (og udspekuleret) hankat der går i vores have og den myrdede en af vores kaninunger, og ikke bare hvilken som helst- nej min 4 årige datters lille kaninunge- siden den dag har vi også pudset hunden på den. Vi gør det dog ikke med alle katte- først prøver vi at skræmme dem væk med et sprøjt vand- det virker bare ikke på den åndssvage hankat ! Og jeg er også mega træt af at vi ikke kan have sandkasse pga een dum kat. Så nogle katte ødelægger det for de andre og manden har måske en god grund til at hade katte? Måske i bør holde den inde alligevel?

Selvfølgelig vil man sine dyr det bedste og I gør hvad I kan for at holde jeres kaniner i god behold.. og sådan skal det også være! Men jeg synes ikke man skal pudse sine store dyr efter katte, hvis man ikke har prøvet at holde dem væk på anden måde. Det er så umuligt for mig at vide om han har gjort det, men det tvivler jeg stærkt på.. manden virkede fuldstændig kold, råbte og pudsede hunden på katten.

Mht. sandkasse, så kan man gøre sit for at undgå det.. og her kunne man evt. spørge katteejeren om han/hun var interesseret i at betale for et net til at sætte over eller noget andet. Det ville jeg ihvertfald gå med til.. men jeg kan godt forstå dig...

Anmeld

16. juni 2012

ano14316

Anonym skriver:

Dog ikke på den måde at jeg ikke ønsker hende. Jeg elsker katte og holder utrolig meget af den jeg har nu. Hun er 3 år gammel. Startede med at være indekat, er nu udekat og har været det i et år, da vi flyttede i hus.
Man skal gøre sig en del tanker mht. at have kat. Og mht. at have den ude - skal man indhegne haven, have den i sele eller bare lade den gå frit, hvilket jo også kan irritere både naboer og andre mennesker som bor omkring os.

Vi har forsøgt med selen, men hun endte altid med at hoppe ud af den. Det var ligegyldigt hvor stramt man gjorde den, så rev hun sig løs. det duede så ikke og vi lod hende derfor rende frit. Det er også gået fint indtil videre. Vi har ligeledes spurgt naboerne om de havde noget imod det, men der har ikke været nogen indvendinger (staves?)

Her igår da jeg skal op til mine svigerforældre, følger katten efter mig. Jeg er der ganske kort og hun følger med mig tilbage. (der er 3 min- gang til svigerforældrene) Da jeg går på fortovet med datteren i klapvognen, hører jeg fra modsatte side af vejen, en mand der håber af noget og pudser sin store hund (muligvis rotweiler el. labrador) efter det. Jeg kigger over på ham og ser at min kat fór hen over deres græsplæne med hunden liige i hælene. Katten vil hoppe over et lavt hegn, men får først ikke fodfæste, så dér tænkte jeg at det var slut ! Hun når gudskelov at hoppe over og kommer væk i en fart! Mit hjerte sad helt oppe i halsen!! Jeg var virkelig bange! Hunden var SÅ tæt på at få fat på hende!

Jeg ved at katte er en pæstilens for mange husejere og de har retten på deres side, men når man er vidne til at en mand står og pudser sin store møghund efter en kat, så bliver jeg gal. Men jeg kan intet stille op, for jeg ved at han har ret til det!

Jeg fortalte kæresten hvad jeg havde oplevet og han blev også bekymret for at katten en dag skal blive hundeføde!

Jeg mistede for nogle år siden en kat, da den blev skambidt af en muskelhund, så derfor er jeg bange for at jeg skal miste en kat mere på den måde. Det er ikke fedt at tænke på!

Jeg har ikke brug for at høre på folk som rakker ned på katteejere og fortæller hvordan loven er, hvor meget en kat kan være til gene og osv.. det ved jeg nemlig godt, eller hvorvidt det er min egen skyld..
Jeg havde bare lige brug for at lufte mine tanker efter den grimme episode jeg var vidne til.

Jeg må sige jeg bryder mig bestemt ikke om katte.

Men jeg de chikanere mig ikke, så længe de ikke går ind i mit hjem.
Om de færdes der hvor jeg bor, det er jeg da lidt ligeglad med.

Jeg forstår slet ikke hvorfor du er nød til at skrive: "Jeg har ikke brug for at høre på folk som rakker ned på katteejere og fortæller hvordan loven er, hvor meget en kat kan være til gene og osv.. det ved jeg nemlig godt, eller hvorvidt det er min egen skyld.. "

Er folk virkelig så nærtagende at de får ondt i røven over at en kat spadsere i gennem en have?

Så er det altså ikke dig der har en problem, men dem..

Er glad for at din katte er udekat uden sele.. Det fortjener katte - trods alt

Anmeld

16. juni 2012

sne190810

Ej, jeg er lidt chokeret. Opfører folk sig virkelig sådan over for katte???  Er det normal opførsel?!

Jeg har aldrig selv haft kat eller er som sådan et kattemenneske (har nu også mega allergi over for dem, hehe måske derfor) men har da aldrig hadet dem.

Jesus ..

Ps. forresten hvorfor er det okay at han pudser sin hund på din stakkels kat?  Fair nok at hunde løber efter katte, det er lidt a'la naturlov Mine forældres Jack Russel gør det da også, hvis hun opfanger at der er en kat. Men vi råber som regel at hun skal komme på plads, eller bare hendes navn i en bestemt tone. Kunne ALDRIG finde på at pudse og opmuntrer hende til at fange den  Det er altså lidt sygt i min verden at gøre. Mod nogen som helst dyr

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

Jeg vil gerne indrømme at jeg er en af dem der lukker min hund ud når jeg ser en kat i min have ! Og det gør jeg fordi de katte der færdes i min have ene og alene er skyld i at jeg blev nød til at nedlægge min havedam pga de gang på gang åd mine fisk for flere 1000 kr ligemeget om den var hegnet ind osv  

Jeg lukker min hund ud i håb om at skræmme katten til ikke at vende tilbage til MIN have og kan folk ikke acceptere det må de jo holdes deres katte indendørs Min hund ville aldrig æde katten det er han for dum til men må indrømme at jeg sys det er ret træls at katte må færdes frit når alle andre dyr ikke må :/ 

Jeg sys ikke det er ok at lade hunden jagte katten på åben gade men kommer katten på andres grund sys jeg det er ok. 

Dette er bestemt ikke for at rakke ned på katte eller noget blot bare mine tanker om hvad der er ok eller ikke  

God aften

Jeg forstår dig godt. Det er da træls at man ikke kan have noget i fred og man gør sit for at passe på det man holder af! Men hvis man pudser en hund på en kat i hensigt på at skade/dræbe katten, så står jeg af. Så så jeg hellere at man gav katteejeren en advarsel, så denne har mulighed for at finde en løsning, hvis man kunne det.
Og gud er det da træls at katte render rundt over det hele, men det er dens natur og - desværre for mange- er der er ingen lov der siger at man skal holde katten indendøre. For så havde jeg gjort det og overvejer endda også om det er dét vi skal.

Men jeg forstår dig skam godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.