Fortryder et eller andet sted at jeg fik kat. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.274 visninger
27 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

Anonym trådstarter

Dog ikke på den måde at jeg ikke ønsker hende. Jeg elsker katte og holder utrolig meget af den jeg har nu. Hun er 3 år gammel. Startede med at være indekat, er nu udekat og har været det i et år, da vi flyttede i hus.
Man skal gøre sig en del tanker mht. at have kat. Og mht. at have den ude - skal man indhegne haven, have den i sele eller bare lade den gå frit, hvilket jo også kan irritere både naboer og andre mennesker som bor omkring os.

Vi har forsøgt med selen, men hun endte altid med at hoppe ud af den. Det var ligegyldigt hvor stramt man gjorde den, så rev hun sig løs. det duede så ikke og vi lod hende derfor rende frit. Det er også gået fint indtil videre. Vi har ligeledes spurgt naboerne om de havde noget imod det, men der har ikke været nogen indvendinger (staves?)

Her igår da jeg skal op til mine svigerforældre, følger katten efter mig. Jeg er der ganske kort og hun følger med mig tilbage. (der er 3 min- gang til svigerforældrene) Da jeg går på fortovet med datteren i klapvognen, hører jeg fra modsatte side af vejen, en mand der håber af noget og pudser sin store hund (muligvis rotweiler el. labrador) efter det. Jeg kigger over på ham og ser at min kat fór hen over deres græsplæne med hunden liige i hælene. Katten vil hoppe over et lavt hegn, men får først ikke fodfæste, så dér tænkte jeg at det var slut ! Hun når gudskelov at hoppe over og kommer væk i en fart! Mit hjerte sad helt oppe i halsen!! Jeg var virkelig bange! Hunden var SÅ tæt på at få fat på hende!

Jeg ved at katte er en pæstilens for mange husejere og de har retten på deres side, men når man er vidne til at en mand står og pudser sin store møghund efter en kat, så bliver jeg gal. Men jeg kan intet stille op, for jeg ved at han har ret til det!

Jeg fortalte kæresten hvad jeg havde oplevet og han blev også bekymret for at katten en dag skal blive hundeføde!

Jeg mistede for nogle år siden en kat, da den blev skambidt af en muskelhund, så derfor er jeg bange for at jeg skal miste en kat mere på den måde. Det er ikke fedt at tænke på!

Jeg har ikke brug for at høre på folk som rakker ned på katteejere og fortæller hvordan loven er, hvor meget en kat kan være til gene og osv.. det ved jeg nemlig godt, eller hvorvidt det er min egen skyld..
Jeg havde bare lige brug for at lufte mine tanker efter den grimme episode jeg var vidne til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

HeidiW86

Anonym skriver:

Dog ikke på den måde at jeg ikke ønsker hende. Jeg elsker katte og holder utrolig meget af den jeg har nu. Hun er 3 år gammel. Startede med at være indekat, er nu udekat og har været det i et år, da vi flyttede i hus.
Man skal gøre sig en del tanker mht. at have kat. Og mht. at have den ude - skal man indhegne haven, have den i sele eller bare lade den gå frit, hvilket jo også kan irritere både naboer og andre mennesker som bor omkring os.

Vi har forsøgt med selen, men hun endte altid med at hoppe ud af den. Det var ligegyldigt hvor stramt man gjorde den, så rev hun sig løs. det duede så ikke og vi lod hende derfor rende frit. Det er også gået fint indtil videre. Vi har ligeledes spurgt naboerne om de havde noget imod det, men der har ikke været nogen indvendinger (staves?)

Her igår da jeg skal op til mine svigerforældre, følger katten efter mig. Jeg er der ganske kort og hun følger med mig tilbage. (der er 3 min- gang til svigerforældrene) Da jeg går på fortovet med datteren i klapvognen, hører jeg fra modsatte side af vejen, en mand der håber af noget og pudser sin store hund (muligvis rotweiler el. labrador) efter det. Jeg kigger over på ham og ser at min kat fór hen over deres græsplæne med hunden liige i hælene. Katten vil hoppe over et lavt hegn, men får først ikke fodfæste, så dér tænkte jeg at det var slut ! Hun når gudskelov at hoppe over og kommer væk i en fart! Mit hjerte sad helt oppe i halsen!! /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12385.png" alt="" align="absmiddle" border="0" /> Jeg var virkelig bange! Hunden var SÅ tæt på at få fat på hende!

Jeg ved at katte er en pæstilens for mange husejere og de har retten på deres side, men når man er vidne til at en mand står og pudser sin store møghund efter en kat, så bliver jeg gal. Men jeg kan intet stille op, for jeg ved at han har ret til det! /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12396.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Jeg fortalte kæresten hvad jeg havde oplevet og han blev også bekymret for at katten en dag skal blive hundeføde!

Jeg mistede for nogle år siden en kat, da den blev skambidt af en muskelhund, så derfor er jeg bange for at jeg skal miste en kat mere på den måde. Det er ikke fedt at tænke på!

Jeg har ikke brug for at høre på folk som rakker ned på katteejere og fortæller hvordan loven er, hvor meget en kat kan være til gene og osv.. det ved jeg nemlig godt, eller hvorvidt det er min egen skyld..
Jeg havde bare lige brug for at lufte mine tanker efter den grimme episode jeg var vidne til. /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12396.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Sikke da en idiot ham manden!!!! (
Slap han sin hund fri så den kunne løbe efter katten???

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

HeidiW86 skriver:

Sikke da en idiot ham manden!!!! (
Slap han sin hund fri så den kunne løbe efter katten???

Ja, jeg kan bestemt heller ikke li` ham nu og vil fremover have en mening om de der bor i dét hus på vores vej. Heldigvis er vi ikke nabo til dem, men de ligger alligevel kun få huse fra os. Deres have er stor og de har altid åbent ud til vejen, så i princippet kunne hunden være rendt ud på vejen/fortovet for at jagte katten. Hunden går altid fri i deres have, men som sgat, så er der altid åbent ud til vejen.

En ældre dame i kvarteret har lige mistet sin kat. Hun er gammel og jeg tror at katten var et af hendes kæreste eje. Jeg har en mistanke om at hunden har fået fat på den også.. Damen leder stadig efter sin kat. Men jeg skal ikke kunne sige om det er dét der er sket..

Anmeld

16. juni 2012

Silas&Mille

Kan sagten følge dig. Det må bestemt ikke være rart at gå og tænke sådan.

Men hvor var katten da manden sendte hunden after den?
for som jeg forstår det du skriver så gik den bag dig på fortorvet, eller har jeg misforstået noget? 

Anmeld

16. juni 2012

twinny

fy for satan en stodder....  Jeg havde nok smækket ham en. Hvad fanden bilder manden sig ind?

JEg oplevede forleden at underbo slog vores kat med en pind og vi snakker ikke et lille dask, men man kunne høre pinden "flyve" igennem luften... FUCK jeg har aldrig været så rasende, hvis jeg ikke havde haft børn. Havde jeg nok taget mit bold bat og givet ham samme omgang. Og havde gerne taget et halvt år i hullet for det. Han fik en ordentlig sviner og jeg har sendt klager til vores klagenævn, vores boligselskab og vores varmemester.

(heldigvis skete der ingen med vores kat)

Anmeld

16. juni 2012

HeidiW86

Anonym skriver:

Ja, jeg kan bestemt heller ikke li` ham nu og vil fremover have en mening om de der bor i dét hus på vores vej. Heldigvis er vi ikke nabo til dem, men de ligger alligevel kun få huse fra os. Deres have er stor og de har altid åbent ud til vejen, så i princippet kunne hunden være rendt ud på vejen/fortovet for at jagte katten. Hunden går altid fri i deres have, men som sgat, så er der altid åbent ud til vejen.

En ældre dame i kvarteret har lige mistet sin kat. Hun er gammel og jeg tror at katten var et af hendes kæreste eje. Jeg har en mistanke om at hunden har fået fat på den også.. Damen leder stadig efter sin kat. /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12396.png" alt="" align="absmiddle" border="0" /> Men jeg skal ikke kunne sige om det er dét der er sket..

Nøj sådan en spasser!!!!!! Altså helt ærlig et er man kan syntes en kat er irriterende, men at sende sin hund efter den!!
Jeg er i chok!! hvad så hvis vi løb efter hans hund fordi den løb fri og skød den!! Nej nej altså!! (

Anmeld

16. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Her igår da jeg skal op til mine svigerforældre, følger katten efter mig. Jeg er der ganske kort og hun følger med mig tilbage. (der er 3 min- gang til svigerforældrene) Da jeg går på fortovet med datteren i klapvognen, hører jeg fra modsatte side af vejen, en mand der håber af noget og pudser sin store hund (muligvis rotweiler el. labrador) efter det. Jeg kigger over på ham og ser at min kat fór hen over deres græsplæne med hunden liige i hælene. Katten vil hoppe over et lavt hegn, men får først ikke fodfæste, så dér tænkte jeg at det var slut ! Hun når gudskelov at hoppe over og kommer væk i en fart! Mit hjerte sad helt oppe i halsen!! Jeg var virkelig bange! Hunden var SÅ tæt på at få fat på hende!

Jeg ved at katte er en pæstilens for mange husejere og de har retten på deres side, men når man er vidne til at en mand står og pudser sin store møghund efter en kat, så bliver jeg gal. Men jeg kan intet stille op, for jeg ved at han har ret til det!

Jeg havde bare lige brug for at lufte mine tanker efter den grimme episode jeg var vidne til.

Jeg kan godt følge dig... Et hundrede procent... Vi har selv haft katte, men endte med at sende dem ud til min bror for der kunne de få lov til at gå ude uden at blive generet... Vi havde konstant naboerne på nakken... På trods af at halvdelen af dem selv har katte... som også render ude, så var det altid os der fik klager...

Og ja det blev simpelt hen en pestilens til sidst for man skulle jo altid være på vagt når man åbnede døren ud til fordi man skulle være sikker på at de katte ikke løb ud...

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Kan sagten følge dig. Det må bestemt ikke være rart at gå og tænke sådan.

Men hvor var katten da manden sendte hunden after den?
for som jeg forstår det du skriver så gik den bag dig på fortorvet, eller har jeg misforstået noget? 

Det er rigtigt. Katten gik bag mig på vej op til mine svigerforældre. Dette så jeg først da jeg var fremme. Da jeg skal tilbage, så jeg hende først da hun blev jagtet af hunden.

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

fy for satan en stodder....  Jeg havde nok smækket ham en. Hvad fanden bilder manden sig ind?

JEg oplevede forleden at underbo slog vores kat med en pind og vi snakker ikke et lille dask, men man kunne høre pinden "flyve" igennem luften... FUCK jeg har aldrig været så rasende, hvis jeg ikke havde haft børn. Havde jeg nok taget mit bold bat og givet ham samme omgang. Og havde gerne taget et halvt år i hullet for det. Han fik en ordentlig sviner og jeg har sendt klager til vores klagenævn, vores boligselskab og vores varmemester.

(heldigvis skete der ingen med vores kat)

Ja, jeg blev også edderrassende, men kunne intet stille op og ved at der intet er at gøre, hvis man fortsat vil have at sin kat skal gå frit. Vi har før prøvet at have hende i sele, det funker bare ikke.. og det vil også være synd at have hende indedøre, og især nu hvor hun har vænnet sig til at rende ude og hun elsker det..

Godt at høre at der ikke skete jeres kat noget.. og sikke da et svin.. jeg kan slet ikke ha` det!

Anmeld

16. juni 2012

twinny

Anonym skriver:

Ja, jeg blev også edderrassende, men kunne intet stille op og ved at der intet er at gøre, hvis man fortsat vil have at sin kat skal gå frit. Vi har før prøvet at have hende i sele, det funker bare ikke.. og det vil også være synd at have hende indedøre, og især nu hvor hun har vænnet sig til at rende ude og hun elsker det..

Godt at høre at der ikke skete jeres kat noget.. og sikke da et svin.. jeg kan slet ikke ha` det!

Jeg håber han bliver ædt af sin hund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.