Dog ikke på den måde at jeg ikke ønsker hende. Jeg elsker katte og holder utrolig meget af den jeg har nu. Hun er 3 år gammel. Startede med at være indekat, er nu udekat og har været det i et år, da vi flyttede i hus.
Man skal gøre sig en del tanker mht. at have kat. Og mht. at have den ude - skal man indhegne haven, have den i sele eller bare lade den gå frit, hvilket jo også kan irritere både naboer og andre mennesker som bor omkring os.
Vi har forsøgt med selen, men hun endte altid med at hoppe ud af den. Det var ligegyldigt hvor stramt man gjorde den, så rev hun sig løs. det duede så ikke og vi lod hende derfor rende frit. Det er også gået fint indtil videre. Vi har ligeledes spurgt naboerne om de havde noget imod det, men der har ikke været nogen indvendinger (staves?)
Her igår da jeg skal op til mine svigerforældre, følger katten efter mig. Jeg er der ganske kort og hun følger med mig tilbage. (der er 3 min- gang til svigerforældrene) Da jeg går på fortovet med datteren i klapvognen, hører jeg fra modsatte side af vejen, en mand der håber af noget og pudser sin store hund (muligvis rotweiler el. labrador) efter det. Jeg kigger over på ham og ser at min kat fór hen over deres græsplæne med hunden liige i hælene. Katten vil hoppe over et lavt hegn, men får først ikke fodfæste, så dér tænkte jeg at det var slut ! Hun når gudskelov at hoppe over og kommer væk i en fart! Mit hjerte sad helt oppe i halsen!!
Jeg var virkelig bange! Hunden var SÅ tæt på at få fat på hende!
Jeg ved at katte er en pæstilens for mange husejere og de har retten på deres side, men når man er vidne til at en mand står og pudser sin store møghund efter en kat, så bliver jeg gal. Men jeg kan intet stille op, for jeg ved at han har ret til det! 
Jeg fortalte kæresten hvad jeg havde oplevet og han blev også bekymret for at katten en dag skal blive hundeføde!
Jeg mistede for nogle år siden en kat, da den blev skambidt af en muskelhund, så derfor er jeg bange for at jeg skal miste en kat mere på den måde. Det er ikke fedt at tænke på!
Jeg har ikke brug for at høre på folk som rakker ned på katteejere og fortæller hvordan loven er, hvor meget en kat kan være til gene og osv.. det ved jeg nemlig godt, eller hvorvidt det er min egen skyld..
Jeg havde bare lige brug for at lufte mine tanker efter den grimme episode jeg var vidne til. 
Anmeld