Hvad vil i give videre til jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Muffin_girl

grinny skriver:

nemlig, men man ser først det gode ved det bagefter 

Helt sikkert.. 

Jeg har også altid sagt sandheden.. At jeg havde prøvet og ryge.. Osv.. Og så snakkede vi om det .. Og der fik man ikke en kæmpe skideballe.. Vi snakkede om det som "voksne".. Og vi vidste der var nogle regler, og overholdt man ikke dem.. Så forsvandt der nogle goder.. Sådan er det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

twinny

grinny skriver:

Jeg tæler også pænt i skolen, da jeg har lært at det er en måde at vise respekt over for læren, og jeg gør det hvis jeg er sammen med en flok ukendte mennesker

Har altid lært at et godt førstehåndsindtryk er vigtigt

Det er nemlig utrolig vigtigt.

Og hvilket indtryk giver man, hvis man taler rigtig grimt?

Anmeld

16. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
grinny skriver:

den havde jeg helt glemt!

Min far gør meget ud af, selvom jeg er 23, at fortælle mig at det er lige så godt at få et 4-tal som et 7-tal, fordi jeg har gjort hvad jeg kunne!

Det er nemlig så vigtigt at huske! Jeg har aldrig været i tvivl om at jeg bare var helt rigtig som jeg var/er!!! 

At det var fulstændig ligemeget at jeg var rådne til matematik i skolen, for jeg var fantastisk engelsk og gym. At jeg næsten aldrig scorede mål til håndboldt, fordi jeg var den bedste forsvare. Min far sad altid på sidelinjen og heppede på mig og fortalte at han var stolt af mig lige meget hva.

Og sådan vil jeg opdrage mine børn!! Vh stine

Anmeld

16. juni 2012

sne190810

Udover at være enig i meget af det i andre skriver

Så går jeg meget op i at vold på ingen måder er acceptabelt. Hverken mod ting, dyr, mennesker eller andre skabninger.

Jeg hader og afskyr alle former for vold, og det vender sig næsten i min mave når jeg hører folk opdrage deres børn med at "hvis han slår dig, så skal du bare slå igen" eller "då må lære at slå fra dig" og videre i den dur. Jeg bliver så fandens ærgelig  For hvorfor skal man lære det? Når de lærer det i børnehaven, så tager de det jo med sig i folkeren, og videre ud i deres ungdoms/voksen liv. Som eks. så bare se hvordan nattelivet er eskaleret ift voldepisoder de sidste mange år.
Jo, man kan havne i de forkerte vennekredse, stoffer og andre gode undskyldninger. Men er ganske sikker på det også har sin bund i opdragelsen hjemmefra og hvordan der bliver set på det dér.

Jeg er muligvis meget fanatisk omkring det, men jeg kan simpelthen ikke have det. Jeg HADER vold!!!!!!!! (og der kan vist ikke komme for mange udråbstegn)

Anmeld

16. juni 2012

grinny

twinny skriver:

Det er nemlig utrolig vigtigt.

Og hvilket indtryk giver man, hvis man taler rigtig grimt?

Et rigtigt dårligt et 

Og hvem gider være venner med der fra starten snakker grimt? 

Anmeld

16. juni 2012

Fenja09

Der er godt nok mange ting jeg gerne vil videregive til min datter, men jeg tror noget af det vigtigste er at hun altid ved, at hun har sin familie og at hun altid kan komme til både mig og hendes far lige meget hvad det drejer sig om. Jeg synes familien er noget af det aller vigtigste i livet, at man altid har en tryg base at vende hjem til - også selvom man er 35 år. Derudover håber jeg at jeg er med til at hun lære at elske sig selv, respektere andre mennesker og dyr, at hun er høflig og så skal hun lave noget hun elsker - om det er frisør, murer eller advokat er fuldstændig underordnet, bare hun er tilfreds med det.

/Fenja

Anmeld

17. juni 2012

Pige2009

grinny skriver:

Jeg er helt med på begge dele, især det med andre mennesker.

Det er virkelig vigtigt for mig at opdrage mine børn til at være venlige overfor alle, mørke som hvide, tykke som tynde. Og især lærer dem at der ikke findes dumme mennesker, der er bare nogle der er bedre til sprog i forhold til matematik f.eks. 

Netop hun er vant til flere nationaliteter fra legestuen, og har aldrig stillet spørgsmål ved andre, for hun ved jo ikke, at de i nogles øjne er anderledes. Faktisk tænker jeg ikke så meget over lige det, da jeg selv synes, jeg behandler og agerer ens overfor alle

Anmeld

17. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er selv vokset op med et meget globalt verdensbillede, fordi jeg har boet i forskellige lande, og selv er tosproget. Og det vil jeg gerne give videre til min søn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.