Jeg tænker værdier og holdninger som jeres forældre har givet jer igennem tiden? Og hvad vil i gøre omvendt?
Sad og snakkede med kæresten om det idag og blev egentlig lidt nysgerrig om hvad vi har med i tasken når vi en gang selv får børn.
En ting er helt sikkert, vores børn skal vokse op med dyr og lære at dyr er noget man skal behandle pænt + at man ikke anskaffer sig et dyr hvis man ikke kan passe det. Det er noget som er meget vigtigt for os begge da vi begge er dyreelskere og begge er opvokset med dyr. Selvfølgelig kan vi bestemme om vores børn skal elske dyr lige så meget som os, men derfor kan vi jo godt gøre vores til at de i det mindste behandler dyr pænt.
En anden ting er at vores børn skal være høflige og vellidte mennesker. Jeg har af mine forældre lært at man skal behandle andre mennesker som man selv vil behandles og det har gjort at jeg den dag i dag kan med stort set alle mennesker, de har lært mig at alle mennesker har værdi, selvom vi er forskellige.
Det er nok nogle meget normale ting man gerne vil give videre, jeg synes bare at disse to eksempler er meget vigtige for mig 
Men hvad med jer? 
Anmeld