Hvad vil i give videre til jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

grinny

twinny skriver:

puhha der er rigtig mange ting. Empati, ærlighed, være høflig, venlig  og sød overfor dyr. Samt de skal have et pænt sprog og være velformulerende. Jeg er ligeglad, hvordan de taler med deres venner. Men det går alt bare ikke, hvis de taler som en havnearbejder til en job samtale.

Og sikkert mange flere.

Det er sjovt du siger det med sprog.

Jeg ville ALDRIG bande eller tale grimt hos mine forældre, men sammen med vennerne kan der godt ryge et par beskidte ord over læberne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

At har man gjort sit bedste, har man gjort det godt nok. Også er det jo fulstændig lige meget om man har tabt eller vundet, så længe man har lært noget!! 

At jeg elsker dem, lige meget hvad!! Vh stine

Anmeld

16. juni 2012

Mettefpigen

Ved mig er det nok at man skal respektere mennesker sådan som de er, at leve hver dag som var det den sidste, at have et tæt forhold til hinanden så han ved at han altid kan komme til mig når der er noget <3 være høflig og ærlig :-)

Anmeld

16. juni 2012

grinny

Baagøe skriver:

Empati og ærlighed Derudover går jeg op i at vise hende, at allemennekser uagtet udseende i bund og grund er ens og naturligvis skal behandles således

Jeg er helt med på begge dele, især det med andre mennesker.

Det er virkelig vigtigt for mig at opdrage mine børn til at være venlige overfor alle, mørke som hvide, tykke som tynde. Og især lærer dem at der ikke findes dumme mennesker, der er bare nogle der er bedre til sprog i forhold til matematik f.eks. 

Anmeld

16. juni 2012

twinny

grinny skriver:

Det er sjovt du siger det med sprog.

Jeg ville ALDRIG bande eller tale grimt hos mine forældre, men sammen med vennerne kan der godt ryge et par beskidte ord over læberne 

Sådan har jeg det også. Jeg måtte ikke bande, da jeg boede hjemme. Min mor lærte mig et pænt sprog. Men når jeg er sammen med mine venner lyder jeg som havnearbejder.  Men jeg har altid fået afvide til jobsamtaler og i skolen, jeg havde et flot sprog. Og det mener jeg er utrolig vigtigt.

Anmeld

16. juni 2012

Laulund87

Overordnet selvtillid, selvværd og empati.

Anmeld

16. juni 2012

grinny

StineW79 skriver:

At har man gjort sit bedste, har man gjort det godt nok. Også er det jo fulstændig lige meget om man har tabt eller vundet, så længe man har lært noget!! 

At jeg elsker dem, lige meget hvad!! Vh stine

den havde jeg helt glemt!

Min far gør meget ud af, selvom jeg er 23, at fortælle mig at det er lige så godt at få et 4-tal som et 7-tal, fordi jeg har gjort hvad jeg kunne!

Anmeld

16. juni 2012

grinny

twinny skriver:

Sådan har jeg det også. Jeg måtte ikke bande, da jeg boede hjemme. Min mor lærte mig et pænt sprog. Men når jeg er sammen med mine venner lyder jeg som havnearbejder.  Men jeg har altid fået afvide til jobsamtaler og i skolen, jeg havde et flot sprog. Og det mener jeg er utrolig vigtigt.

Jeg tæler også pænt i skolen, da jeg har lært at det er en måde at vise respekt over for læren, og jeg gør det hvis jeg er sammen med en flok ukendte mennesker

Har altid lært at et godt førstehåndsindtryk er vigtigt

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

grinny skriver:

Det lyder rigtig fint 

Jeg går vildt meget op i det med dannelse fordi jeg selv ved hvordan jeg er. Det kan godt være mine forældre kunne være strenge (måtte f.eks. først drikke da jeg var 18). Den gang synes jeg de var latterlige, men den dag i dag er jeg lykkelig for at jeg ikke spildte mine barneord på at drikke (hvilket jeg synes dem på 13 - 14 år gør)

100% enig med dig ... !! Jeg syntes de var noget fjolser dengang, men idag er jeg glad for det  

Anmeld

16. juni 2012

grinny

AalborgPigen skriver:

100% enig med dig ... !! Jeg syntes de var noget fjolser dengang, men idag er jeg glad for det  

nemlig, men man ser først det gode ved det bagefter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.