Mme/grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Jeg syntes det ser fornuftigt ud, hvor mange dl får han som et måltid?
Jeg syntes det lyder som en go plan, den tror jeg, jeg ville være tryk ved hvis det var mig

3 måltid ville jeg putte ind kl 12 ca. efter formiddagsluren ihvertfald

Han sover ikke på nogen faste tidspunker men sover ca. Imellem hvert måltid men der hvor han er mest frisk er når han har fået grød ellers løber han hurtigt tør for energi...

Og kl. 12 lyder som en gode ide så ca. Når vi andre får middags mad! 

Åh ved ikke hvor mange dl. Han får men når han spiser bedst så spiser han en hel børneskål fyldt med grød! Men øh Laver bare noget... For det meste har jeg lavet selv men er begyndt lidt på det der købe hirse grød udn smag hvor jeg selv tilfløjer frugtmos og der har jeg både noget på glas og noget jeg har lavet selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Ikke fordi det egentligt er vigtigt for diskutionen men ved du hvordan det virker så? hvis det ikke optages? - jeg er bare nysgerrig

Men det betyder meget at man ved at man undgår afhængigheden, gør det ikke? TÆnk at have gjort sin baby afhængig af noget som helst! Frygteligt - godt at der findes sådan et middel

Jeg vil ALDRIG bruge det hvis jeg var bevist om at hans tarm vil blive afhænige...

Åh ja har fået det forklaret mange gange men kan godt nok ikke huske det men vores den store brugte det i over et år og tarmene klare sig så fint uden, og jeg selv har brugt det efter fødselsen af min søn men endte med at ty til en anden og kraftiger afførings midddel som tarmene heller ikke bliver affhænige af!

Anmeld

16. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Han sover ikke på nogen faste tidspunker men sover ca. Imellem hvert måltid men der hvor han er mest frisk er når han har fået grød ellers løber han hurtigt tør for energi...

Og kl. 12 lyder som en gode ide så ca. Når vi andre får middags mad! 

Åh ved ikke hvor mange dl. Han får men når han spiser bedst så spiser han en hel børneskål fyldt med grød! Men øh Laver bare noget... For det meste har jeg lavet selv men er begyndt lidt på det der købe hirse grød udn smag hvor jeg selv tilfløjer frugtmos og der har jeg både noget på glas og noget jeg har lavet selv...

Hvordan finder du så ud af hvor meget MME pulver du skal blande i grøden? Bare sådan på gefyl?
Milja spiste ca. en dl pr gang til at starte med - lidt mindre til morgenmad, lidt mere til aftensmad men der omkring

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Hvordan finder du så ud af hvor meget MME pulver du skal blande i grøden? Bare sådan på gefyl?
Milja spiste ca. en dl pr gang til at starte med - lidt mindre til morgenmad, lidt mere til aftensmad men der omkring

Du tænker på hvor meget væske eller hvor meget grød når det er færdig?

Anmeld

17. juni 2012

Tona

Men hvor mange måltider med grød og hvor mange med MME? Og hvordan gør jeg også med hensyn til ans mave osv. 

Jamen jeg ved det ikke præsis, og det ville nok være godt at tale med lægen om det, men havde det være mig, så havde jeg fx givet grød til morgenmad og tilbudt mme bagefter. Det samme til frokost og det samme til aftensmad og så givet flasker formiddag, eftermiddag og aften. Og ellers mere mme hvis han ville have mere  self.

Men har du prøvet med vælling om han vil drikke det? For vælling er jo tilsat de samme ting som mme så ernæringsmæssigt kunne du godt give det i alt fald mindst 2 gange dagligt hvis det så ryger ned er det jo super hvis han fx vil have mere af det. Så kunne du måske klare dig med mindre grød i noget tid?  Husk også at tilbyde vand til grøden tænker jeg så han i alt fald får væske nok.

Hvis han får maveproblemer skal du nok vende det med lægen også, men man kan komme en skefuld sveskemos oven på en af grødmåltiderne hver dag og det hjælper en del.

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jamen jeg ved det ikke præsis, og det ville nok være godt at tale med lægen om det, men havde det være mig, så havde jeg fx givet grød til morgenmad og tilbudt mme bagefter. Det samme til frokost og det samme til aftensmad og så givet flasker formiddag, eftermiddag og aften. Og ellers mere mme hvis han ville have mere  self.

Men har du prøvet med vælling om han vil drikke det? For vælling er jo tilsat de samme ting som mme så ernæringsmæssigt kunne du godt give det i alt fald mindst 2 gange dagligt hvis det så ryger ned er det jo super hvis han fx vil have mere af det. Så kunne du måske klare dig med mindre grød i noget tid?  Husk også at tilbyde vand til grøden tænker jeg så han i alt fald får væske nok.

Hvis han får maveproblemer skal du nok vende det med lægen også, men man kan komme en skefuld sveskemos oven på en af grødmåltiderne hver dag og det hjælper en del.

Harvfået atvide af min sp at jeg ikke må give det vælling man kan købe i butikkerne da det først er fra 6 måneder af..

Og tak for råd... 

Anmeld

17. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Du tænker på hvor meget væske eller hvor meget grød når det er færdig?

Jeg tænkte på at du skrev at du søgrede for at mme mængden svarede til mængden af vand - hvordan finder du ud af hvor meget mme pulver du skal blande i den færdige grød hvis du ikke ved hvormeget der er?

Den opskrift jeg fik af min SP så sådan ud:
1 dl vand
2 spsk rismel
Koges sammen til passende konsistens
bland modermælkspulver svarende til hvis du skulle lave 1 dl modermælkserstatning i den sammen kogte grød.
Tilsæt evt et par tsk frugtmos

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Jeg tænkte på at du skrev at du søgrede for at mme mængden svarede til mængden af vand - hvordan finder du ud af hvor meget mme pulver du skal blande i den færdige grød hvis du ikke ved hvormeget der er?

Den opskrift jeg fik af min SP så sådan ud:
1 dl vand
2 spsk rismel
Koges sammen til passende konsistens
bland modermælkspulver svarende til hvis du skulle lave 1 dl modermælkserstatning i den sammen kogte grød.
Tilsæt evt et par tsk frugtmos

Jeg laver når jeg selv laver fea bunden:

2dl. Vand.

3. Store tsk. Majsemel

MME svarende til 200 ml/ 2dl. Vand 

Hjemmelavet frugt mos bla. Med abrikos 

Og lidt fedtstof 

Og idag blot 1 time efter 100 ml MME samt vand spiste han 3/4 af grøden på de bedste dage spiser han op! Om morgen spiser han dog noget mindre!

Anmeld

18. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Jeg laver når jeg selv laver fea bunden:

2dl. Vand.

3. Store tsk. Majsemel

MME svarende til 200 ml/ 2dl. Vand 

Hjemmelavet frugt mos bla. Med abrikos 

Og lidt fedtstof 

Og idag blot 1 time efter 100 ml MME samt vand spiste han 3/4 af grøden på de bedste dage spiser han op! Om morgen spiser han dog noget mindre!

Hold da op han spiser da godt nok igennem!
Men hvis det er det der skal til for at han bliver mæt...
Hvordan har han det med vælling?

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Hold da op han spiser da godt nok igennem!
Men hvis det er det der skal til for at han bliver mæt...
Hvordan har han det med vælling?

Ja det gør han nemlig så er jo slet ikke i tvivl om st han er sulten...

Vi har ikke prøver vælling for der står 6 måneder på pakken men har faktisk lige købt en pakke men ved ikke om jeg tør give ham det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.