Mme/grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.379 visninger
49 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

Anonym trådstarter

Min søn på lidt over 4 måneder er begyndt på grød af den simpel grund at han hader sin flaske og knap nok spiser sin MME men efter vi er startet på grød er det blevet værre..

Han spiser sin grød med stor appetit men vil intet mælk have..

Han plejer kun at få 1 grød måltid i døgnet. Om Aften ca. Kl 18-19 stykker og dette er det sidste måltid han får og derefter spiser han først omkring kl 04-06 igen dog får han kamille the imellem tiden så jeg ved han får noget væske dette bliver dog kun givet om aften i forbindelse med og efter grød.

Idag har vi så valgt at prøve at give ham grød måltid nr. 2, han fik en flaske kl. 06 der spiste han ca. 110 ml. Og kl. 9 blev han tilbudt grød, dog lavet jeg en ny slags (laver selv min grød og om aftens får han majse grød og her til morgen lavet jeg hirsegrød) han spiste okay og beder end han vil gøre af sin mme som han blev tilbudt først og afviste blankt! 

Problemet er bare hvad nu hvis han så slet ikke vil have sin mælk om dagen? For det gider han jo ikke om aften efter grød...

Han er en dejlig dreng på knap 7.4 kg og ca. 65 cm. Lang han er en glad og aktiv og meget snaksaglig og smilende dreng. 

Han spiser i gennemsnit 400 ml MME i døgnet når han ikke får grød til morgenmad også putter jeg MME i alt hans grød svarende til det vand jeg bruger :-) 

Hvad tænker i og hvad vil i gøre hvis det var jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Min søn på lidt over 4 måneder er begyndt på grød af den simpel grund at han hader sin flaske og knap nok spiser sin MME men efter vi er startet på grød er det blevet værre..

Han plejer kun at få 1 grød måltid i døgnet. Om Aften ca. Kl 18-19 stykker og dette er det sidste måltid han får og derefter spiser han først omkring kl 04-06 igen dog får han kamille the imellem tiden så jeg ved han får noget væske dette bliver dog kun givet om aften i forbindelse med og efter grød.

Idag har vi så valgt at prøve at give ham grød måltid nr. 2, han fik en flaske kl. 06 der spiste han ca. 110 ml. Og kl. 9 blev han tilbudt grød, dog lavet jeg en ny slags (laver selv min grød og om aftens får han majse grød og her til morgen lavet jeg hirsegrød) han spiste okay og beder end han vil gøre af sin mme som han blev tilbudt først og afviste blankt! 

Problemet er bare hvad nu hvis han så slet ikke vil have sin mælk om dagen? For det gider han jo ikke om aften efter grød...

Han er en dejlig dreng på knap 7.4 kg og ca. 65 cm. Lang han er en glad og aktiv og meget snaksaglig og smilende dreng. 

Han spiser i gennemsnit 400 ml MME i døgnet når han ikke får grød til morgenmad også putter jeg MME i alt hans grød svarende til det vand jeg bruger :-) 

Hmm... Da du tilbød ham flasken før grød, kunne han så se/lugte, at der var grød på vej? Og afviser han altid blankt flasken, eller spiser han bare meget lidt? Altså som udgangspunkt er der jo ikke noget i vejen med han kun spiser de der 100-110 ml., Rose har heller aldrig været en af dem der lige hapsede 200+ ml af flasken

Anmeld

16. juni 2012

Aagaard

Lige præcis det der problem havde vi også, dog ammede jeg hende i stedet for flaske

Vi gjorde vores bedste for at stoppe så meget mælk som muligt i hende og så grød for resten.
da hun var ca. 5 mdr kunne mælken slet ikke mætte hende mere og hun kom på grød om dagen og mælk morgen og lige før sengetid, samt et tilbud om mælk før hun kom ud og sove til eftermiddag og så ellers som du skriver - sørge for at mængden af mme i grøden svarer til mængden af vand

Anmeld

16. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Først ville jeg stoppe med kamille the, det er ikke super sundt da der kan være svampe spore i og det kan jo os gøre han bliver mæt og derfor ikke vil ha flasken.. Jeg syntes du ska blive ved med at tilbyde ham og se om han ikke ligeså stille begynder og vil ha den igen, da det jo lyder som om det gik lidt bedre da han fik de 2 måltider.. Hvor stor en flaske giver du ham??

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Hmm... Da du tilbød ham flasken før grød, kunne han så se/lugte, at der var grød på vej? Og afviser han altid blankt flasken, eller spiser han bare meget lidt? Altså som udgangspunkt er der jo ikke noget i vejen med han kun spiser de der 100-110 ml., Rose har heller aldrig været en af dem der lige hapsede 200+ ml af flasken

Flasken er altid en kamp undtaget der kl. 06 om morgen ellers ligger han og drejer hovedet fra side til side gennem hele måltidet og det er langt fra alle måltider han tager 100-110 ml og inden vi begyndte på grød og hvor han kun fik mælk begynde han at tabe sig og den uge hvor han tabte sig mest tabte han ca. 500 g. På en uge! 

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Lige præcis det der problem havde vi også, dog ammede jeg hende i stedet for flaske

Vi gjorde vores bedste for at stoppe så meget mælk som muligt i hende og så grød for resten.
da hun var ca. 5 mdr kunne mælken slet ikke mætte hende mere og hun kom på grød om dagen og mælk morgen og lige før sengetid, samt et tilbud om mælk før hun kom ud og sove til eftermiddag og så ellers som du skriver - sørge for at mængden af mme i grøden svarer til mængden af vand

Hvordan gjorde i det og hvor lang tid tog i omskiftningen over og hvor mange måltider fik hun om dagen både grød og mælk?

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Først ville jeg stoppe med kamille the, det er ikke super sundt da der kan være svampe spore i og det kan jo os gøre han bliver mæt og derfor ikke vil ha flasken.. Jeg syntes du ska blive ved med at tilbyde ham og se om han ikke ligeså stille begynder og vil ha den igen, da det jo lyder som om det gik lidt bedre da han fik de 2 måltider.. Hvor stor en flaske giver du ham??

Jeg laver en flaske på 165 ml. Men han spiser kun 100 ml. Hvis vi erheldige... Vi har haft problemer med flasken i over 2 måneder og det er ikke blevet beder og vi har også prøvet at skifte mærke fra allomin til nan uden effekt! Og på mælken alene begyndte han at tabe sig og den uge hvor vægttabet har været værst tabte han 500 g. På en uge

Anmeld

16. juni 2012

Frøken J.

Aagaard skriver:

Det er godt du skriver, for jeg havde faktisk tænkt på at nævne jeres situation, da jeg kan huske det var noget af det samme i stod i

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Forresten hvad tilbyder i af væske? Han er stadig for lille til kop så det hedder sutteflaske med væske i... Og han elsker kamille the men en anden skrivstedet ikke er sundt pga. Spor af svampe? 

Men vil du være sød at skrive hvordan i gjorde sådan helt fra start af med overgange fra mm til grød og hvad i tilbød mm. Sådan uddybende...

Rart at møde en der har stået i samme situation som os selv

Anmeld

16. juni 2012

mortilnoahogmelina

Jeg tænker du måske kan prøve og lave mindre flasker , altså feks kun 90 ml , ved godt det lyder tåbeligt , men min dreng ville heller ikk tage flaske en overgang , men ejg pprøvede og lave flaskerne mindre så han ikk synes det såå så voldsomt ud . og det hjælp rigtig meget det at han kunne se der ikk var så meget i det hjalp virkelig .
og så villejeg heller ikk give kamilie the , men i stedet kogt koldt vand ..
Og så ville jeg bare tilbyde ham grød .
og flaske efter hvert måltid og før os . så får han lidt måske ik meget , men lidt ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.