Mme/grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg tænker du måske kan prøve og lave mindre flasker , altså feks kun 90 ml , ved godt det lyder tåbeligt , men min dreng ville heller ikk tage flaske en overgang , men ejg pprøvede og lave flaskerne mindre så han ikk synes det såå så voldsomt ud . og det hjælp rigtig meget det at han kunne se der ikk var så meget i det hjalp virkelig .
og så villejeg heller ikk give kamilie the , men i stedet kogt koldt vand ..
Og så ville jeg bare tilbyde ham grød .
og flaske efter hvert måltid og før os . så får han lidt måske ik meget , men lidt ..

Hmm bare tilbyd ham grød til alle måltider eller langsom overgang.. Hmm tror ikke an ser hvad de er i flasken? Men det med både at tilbyde før og efter er ca. Det vi vil gøre/gør... 

Og mange tak for svar... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Hmm bare tilbyd ham grød til alle måltider eller langsom overgang.. Hmm tror ikke an ser hvad de er i flasken? Men det med både at tilbyde før og efter er ca. Det vi vil gøre/gør... 

Og mange tak for svar... 

Nej jeg vile ikkekun give grød når han ikk er ældre .. Vores dreng var 5 måneder da han fik 3 måltider grød om dagen og kun 2 flasker ..
Men jeg vil sige prøv jer frem hvad der er bedst for jeres barn , det er kun jer som kan mærke det og se det ..

Håber i finder en god løsning ..

Anmeld

16. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Min søn på lidt over 4 måneder er begyndt på grød af den simpel grund at han hader sin flaske og knap nok spiser sin MME men efter vi er startet på grød er det blevet værre..

Han spiser sin grød med stor appetit men vil intet mælk have..

Han plejer kun at få 1 grød måltid i døgnet. Om Aften ca. Kl 18-19 stykker og dette er det sidste måltid han får og derefter spiser han først omkring kl 04-06 igen dog får han kamille the imellem tiden så jeg ved han får noget væske dette bliver dog kun givet om aften i forbindelse med og efter grød.

Idag har vi så valgt at prøve at give ham grød måltid nr. 2, han fik en flaske kl. 06 der spiste han ca. 110 ml. Og kl. 9 blev han tilbudt grød, dog lavet jeg en ny slags (laver selv min grød og om aftens får han majse grød og her til morgen lavet jeg hirsegrød) han spiste okay og beder end han vil gøre af sin mme som han blev tilbudt først og afviste blankt! 

Problemet er bare hvad nu hvis han så slet ikke vil have sin mælk om dagen? For det gider han jo ikke om aften efter grød...

Han er en dejlig dreng på knap 7.4 kg og ca. 65 cm. Lang han er en glad og aktiv og meget snaksaglig og smilende dreng. 

Han spiser i gennemsnit 400 ml MME i døgnet når han ikke får grød til morgenmad også putter jeg MME i alt hans grød svarende til det vand jeg bruger :-) 

Hvad tænker i og hvad vil i gøre hvis det var jer?

Jeg ville bare tilbyde mælk efter grøden som du gør og evt også som mellemmåltider. Og ellers lave grøden på mme så der er noget af det i grøden (altså hvis du selv laver grød fra bunden).

Det er jo ikke sådan helt optimalt, men altså hvis barnet ikke vil have det og gerne vil have grød, så skal man vel bare fylde på tænker jeg. Nogle børn er bare ikke til det der flaske noget.

Men du skal nok lige have undersøgt om han så skal have jerntilskud hvis han ikke får så og så meget (tror det er 400 ml. mme dagligt)

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg ville bare tilbyde mælk efter grøden som du gør og evt også som mellemmåltider. Og ellers lave grøden på mme så der er noget af det i grøden (altså hvis du selv laver grød fra bunden).

Det er jo ikke sådan helt optimalt, men altså hvis barnet ikke vil have det og gerne vil have grød, så skal man vel bare fylde på tænker jeg. Nogle børn er bare ikke til det der flaske noget.

Men du skal nok lige have undersøgt om han så skal have jerntilskud hvis han ikke får så og så meget (tror det er 400 ml. mme dagligt)

Altså med det jeg putter i grøden får han mellem 4-600 ml mælk dagligt... 

Anmeld

16. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Altså med det jeg putter i grøden får han mellem 4-600 ml mælk dagligt... 

Jamen så tror jeg at det er okay rent jernmæssigt for tror nok at de bare skal have 400 ml

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jamen så tror jeg at det er okay rent jernmæssigt for tror nok at de bare skal have 400 ml

Men hvor mange måltider med grød og hvor mange med MME? Og hvordan gør jeg også med hensyn til ans mave osv. 

Anmeld

16. juni 2012

anynom

Nu skriver du, at han vender og drejer hovedet når han skal have flasken, bliver han sur?

Anmeld

16. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Hvordan gjorde i det og hvor lang tid tog i omskiftningen over og hvor mange måltider fik hun om dagen både grød og mælk?

Det var stort set fra den ene dag til den anden... men hendes mave tog det faktisk helt pænt

Hun fik mælk om morgnen mellem kl 4 og 6 og så morgen grød når hun havde sovet færdig
grød til frokost og evt frugtmos til formiddagsmad før formiddagsluren
hun fik tilbudt mælk før eftermiddagsluren og fik så eftermiddags snack når hun vågnede
aften grød kl ca 19 og så fik hun mælk lige før hun skulle sove

Så 3 grød måltider, 3 gange mælk og 2 gange snack/mellemmad

ved 6½mdr fik hun kun mælk morgen og aften og nu som 8 mdr får hun kun i sengen om morgenen, men det holder vi også med nu her efter at vi er blevet raske af influensaen(jeg har villet hjælpe hende med lidt antistoffer en sidste gang :-))

Anmeld

16. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Forresten hvad tilbyder i af væske? Han er stadig for lille til kop så det hedder sutteflaske med væske i... Og han elsker kamille the men en anden skrivstedet ikke er sundt pga. Spor af svampe? 

Men vil du være sød at skrive hvordan i gjorde sådan helt fra start af med overgange fra mm til grød og hvad i tilbød mm. Sådan uddybende...

Rart at møde en der har stået i samme situation som os selv

Hmmm ja.
4 mdr begyndte vi lige så stille med frugtgrød eller risgrød med frugtmos i samtidig med at vi spiste aftensmad
ved ca 4½ mdr fik hun fast risgrød med grøntsagsmos i til aftensmad og mælk for resten i løbet af den sidste ½ måned til 5 mdr trappede vi op til 1 stort og 1 lille måltid om dagen - lille morgen og stort aften og mælk 4-6 gange om dagen.
5 mdr pludselig mætter min mælk hende kun i ½time-3 kvarter og vi må (fordi hun OVERHOVEDET ikke vil ha flasken - jeg ville jo rigtig gerne kunne have fortsat med stortset kun mælk til 6 mdr, så vi prøvede ALT for at få hende til at tage flasken, nu hun ikke ville tage brystet mere - men jeg ville IKKE gå så langt for det at jeg ville sulte hende til hun tog flasken) gå på 3 store måltider om dagen + lidt frugtmos til mellemmåltider hvis hun også her nægter brystet(jeg tilbød hende det som mællemmåltid, før lurene og tidlig morgen og sen aften
Det gik fint sådan indtil ca 6/6½ mdr hvor hun overhovedet end ikke ville overveje at tage noget mælk i løbet af dagen. Så hun fik kun morgen og aften
8 mdr gammel hun får kun mælk om morgenen, da hun nægter om aftenen

Ved ca. 9 mdr stopper vi helt da hun kun tager om morgenen fordi hun er ved at dø af sult og det mætter hende slet ikke, hun skal ha grød lige bagefter for ikke at blive VRED!

Håber i finder ud af det! Det er så enormt frustrerende en situation at så i!

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Hmmm ja.
4 mdr begyndte vi lige så stille med frugtgrød eller risgrød med frugtmos i samtidig med at vi spiste aftensmad
ved ca 4½ mdr fik hun fast risgrød med grøntsagsmos i til aftensmad og mælk for resten i løbet af den sidste ½ måned til 5 mdr trappede vi op til 1 stort og 1 lille måltid om dagen - lille morgen og stort aften og mælk 4-6 gange om dagen.
5 mdr pludselig mætter min mælk hende kun i ½time-3 kvarter og vi må (fordi hun OVERHOVEDET ikke vil ha flasken - jeg ville jo rigtig gerne kunne have fortsat med stortset kun mælk til 6 mdr, så vi prøvede ALT for at få hende til at tage flasken, nu hun ikke ville tage brystet mere - men jeg ville IKKE gå så langt for det at jeg ville sulte hende til hun tog flasken) gå på 3 store måltider om dagen + lidt frugtmos til mellemmåltider hvis hun også her nægter brystet(jeg tilbød hende det som mællemmåltid, før lurene og tidlig morgen og sen aften
Det gik fint sådan indtil ca 6/6½ mdr hvor hun overhovedet end ikke ville overveje at tage noget mælk i løbet af dagen. Så hun fik kun morgen og aften
8 mdr gammel hun får kun mælk om morgenen, da hun nægter om aftenen

Ved ca. 9 mdr stopper vi helt da hun kun tager om morgenen fordi hun er ved at dø af sult og det mætter hende slet ikke, hun skal ha grød lige bagefter for ikke at blive VRED!

Håber i finder ud af det! Det er så enormt frustrerende en situation at så i!

Ja det er nemlig frustrende og det er begyndt at ødelægge min søvn mm. Jeg er endda begyndt at få det fysisk dårlig for laver ikke andet end at gå og tænke på ham og mad og væske og hans mave mm. 

Er endda begyndt at tvivle på mine evner som mor når jeg ikke engang kan opfylde min søns mest besale behov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.