Hvad ville i gøre (søster'situation)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.400 visninger
29 svar
0 synes godt om
15. juni 2012

Anonym trådstarter

Hey Girls

Jeg står lidt i et dilemma,.
Da vi for noget tid siden holdt min søns barnedåb kom min søster ikke hun meldte afbut dagen enden sent om aftenen og til min mor,. Hun har altid betydet så meget for mig så jeg blev selvfølgelig rigtig ked af det,.
Jeg konfonterede hen over facebook (fordi hendes tlf var stjålet) med at jeg var super skuffet over hende og at jeg ikke kunne tilgive hende,. Bla, fordi måden hun gjorde det på var uaccpektabel, det vil jeg ikke komme nærmer ind på,.
Hun skrev så til mig at hun ikke kom fordi hun ikke havde lyst og gad osv, skal lige siges min mor kørte indenom hende på dagen for at se om hun ikke kunne lokke hende med,. Jeg skrev til hende hvordan jeg havde det med det og jeg faktisk var enormt ked af det, og spicelt det at hun er så ligeglad når jeg efterfølgende skriver til hende, at hun ikke engang selv var ked af det,. Her kom sandheden så frem om at hun jo rigtig gerne havde ville komme men hun havde været på druk 5 dage i træk uden søvn, og på en masse stoffer,. (WHAT) Min søster tager ikke stoffer er normalt meget imod folk som gør det, og nedrakker dem enormt meget, og det gjorde mig bekymret, så jeg prøvede at skrive til hende om der var noget galt, hun fortalte så hun var meget nede og det hele var godt når hun havde sine børn, men når de skulle op til hendes far, at hun mistede besidelsen og turde ikke være alene med sig selv i ædru tilstand,.! Hun bad om hjælp,. ( Hun og hendes forlovede er lige gået fra hinanden ) Jeg kontaktede min bror som fik hende til frivilligt at lade sig indlægge på phygisk,. Hun har været der i 3 uger og er nu ude igen,. Det er hvad jeg har fået fortalt, hun har ikke kontaktet mig siden dengang vi skrev sammen på face, jeg har selvfølgelig givet min bror beskeder til hende så som jeg var stolt af hun gjorde noget ved hendes problem, og hun altid skulle vide hun havde mig,.! Men jeg har givet hende plads for at havde håbet på hun kontaktede mig,.! Hun har fået ny tlf og tlf nummer og det har jeg ikke, og bror vil ikke udleverer det da han syntes hun selv skal kontakte os når hun er klar da hun har meldt ud til ham at hun ikke vil snakke med nogle bestemte af os før hun er 100% sikker på hun ikke lover os noget hun ikke kan holde eller gør os kede af det,.!
MEN jeg har termin om godt 1 mdr, og hun har lovet os at vi måtte arve hendes barnevogn så vi ikke skulle ud og indvisterer i en ny eller brugt,. Vi kunne ligeså godt få hendes da hendes børn er blevet for store,.! Min søn skal snart starte i dp og der skal vi bruge barnevognen, vi kan bruge den vi har det første stykke tid indtil min fødsel men ellers kommer vi til at have et problem,. Jeg vil gerne have styr på tingene enden hun kommer så det går mig enormt meget på jeg ikke har styr på dette endnu, for skal vi have en ny eller købe en brugt så syntes jeg tiden er ved at være der, også skal vi jo selvfølgelig også havde det med i buget, og det kommer til at knibe, vi har jo ikke sparret sammen da vi for længst fik det tilnbudt.

Men hvad gør jeg, jeg syntes virkelig det er et problem, for jeg ønsker hende sådan det bedste og ønsker ikke at gå imod hendes vilje om at hun gerne selv vil komme til os hver især når hun er klar,. Og jeg syntes ikke jeg kan få mig selv til som noget af det første at snakke med hende om er den skide barnevogn,.! Hvordan ville hun evt kunne tage det skal jo ikke virke som om det er eneste grund til jeg kontakter hende,.!
- Hun skal besøge min mor i weekenden, har tænkt på om jeg kunne bede min mor på en eller anden måde at sno den ind i deres snak på et tidspunkt, men syntes heller ikke her jeg kan bede mor om det,. For min søster har igennem det tid hun har været ''syg'' været meget jaleux på mig hun har ment jeg har fået alt det hun drømmer om,. sp er bange for hun vil syntes mor går ind og tænker på mig igen,.

Hvad ville gøre ?

Undskyld det blev lidt langt men syntes lidt af forhistorien skulle med for i kunne få ordenlig forståelse for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Jupiter

Kort og ærligt: Jeg ville købe en brugt selv, og respektere hendes ønske.

Uanset hvem du kontakter hende igennem vil det komme til at lyde som om det er den eneste grund til at du kontakter hende lige præcis nu.

Og det er det vel egentlig også lidt? For du ville jo ellers gerne respektere hendes valg og vente på at hun kontakter dig hvis ikke barenvognen var inde i billedet, ikke?

Det er desuden heller ikke sikkert at hun har overskud til at tage stilling til den barnevogn lige nu. For dig er det ingenting fordi i allerede har lavet aftalen, men for hende er det måske stort (Hvor står den lige? Har jeg gjort den ren? Hvad med de ting der hører til? Hvordan skal jeg få den afleveret? osv.).

Håber ikke du betragter mit indlæg som for hårdt og kontant - det er slet ikke sådan ment

Anmeld

15. juni 2012

MortilElias2010

Stlun07 skriver:

Uanset hvem du kontakter hende igennem vil det komme til at lyde som om det er den eneste grund til at du kontakter hende lige præcis nu.

Og det er det vel egentlig også lidt? For du ville jo ellers gerne respektere hendes valg og vente på at hun kontakter dig hvis ikke barenvognen var inde i billedet, ikke?

Det er desuden heller ikke sikkert at hun har overskud til at tage stilling til den barnevogn lige nu. For dig er det ingenting fordi i allerede har lavet aftalen, men for hende er det måske stort (Hvor står den lige? Har jeg gjort den ren? Hvad med de ting der hører til? Hvordan skal jeg få den afleveret? osv.).

Håber ikke du betragter mit indlæg som for hårdt og kontant - det er slet ikke sådan ment

Jeg syntes det er et flot svar og både kærligt og godt beskrevet

Anmeld

15. juni 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Det er kun fint du er ærlig,.!
Jamen jeg har det på samme måde som dig,. Men jeg syntes bare ikke vi har pengene til det, normalt ville vi jo spare op til sådanne ting,.!

Min søster og jeg har bare altid været som 2 dråber vand, hun tog sig bla af mig i 1 år fordi min mor ikke kunne,. Vi har hjulpet hinanden i tykt og i tyndt,.
Det blev bare ødelagt da jeg fik min søn og fx min mor gav os meget mere opmærksomhed på blot 1 mdr end hun og hendes børn har fået og hun fødte den først for 5 år siden,.! Da gik det hele ned over ørene på os, som om hun hadede mig,.!
Jeg vil om det er pga barnevognen eller ej rigtig gerne hun snart kontakter mig, for er meget bekymret for hende og vil gerne se hvordan hun har det,. Kan godt læse i mit indlæg jeg kun skriver om barnevognen men sådan er det altså ikke,. Bare lige for at ligge den fast at det altså ikke vil være eneste grund til jeg gerne ville kontakte hende,. ;-)

Anmeld

15. juni 2012

Jupiter

MortilElias2010 skriver:

Jeg syntes det er et flot svar og både kærligt og godt beskrevet

Mange tak

Det er sgu svært med de her ømme emner - man vil jo gerne hjælpe uden at gøre nogen kede af det

Anmeld

15. juni 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Men er så enig med dig,.
Jeg havde nok bare brug for at høre det fra en anden,!
For har svævet lidt mellem Spørg spørg ikke, for af al respekt for hendes ''sygdom'' og den hun var før så ville jeg ikke tvivle på om jeg skulle infomerer hende om hun har lovet os den,.
Men syntes hun har svigtet så meget på det sidste at der vor noget andet der sagde at det var da det mindste hun kunne overholde,.!

Har haft lidt svært ved at holde den gode søster feeling oppe efter mange af de ting der er blevet gjort og sagt,. Men du mindede mig lige om den,. Og på hvor meget jeg trods alt elsker hende,.! Og dog stadig respekterer hende,.!

TTak

Anmeld

15. juni 2012

Sakris

Hunn lyder til at have det rigtig svært. Så ville helt klart købe en brugt og lade hende komme til jer når hun var klar. Synes det virker helt forkert når I ikke snakker rigtigt sammen. En brugt behøver jo ikke være så dyr? Måske en altanbarnevogn kunne stå i dagplejen, og du så kunne anvende din søns barnevogn til den lille ny? Vii gav 1000 for en brugt barnevogn, med lift, madrasser, myggenet, regnslag, sommerdyne og 1 sæt betræk!

Anmeld

15. juni 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Det er kun fint du er ærlig,.!
Jamen jeg har det på samme måde som dig,. Men jeg syntes bare ikke vi har pengene til det, normalt ville vi jo spare op til sådanne ting,.!

Min søster og jeg har bare altid været som 2 dråber vand, hun tog sig bla af mig i 1 år fordi min mor ikke kunne,. Vi har hjulpet hinanden i tykt og i tyndt,.
Det blev bare ødelagt da jeg fik min søn og fx min mor gav os meget mere opmærksomhed på blot 1 mdr end hun og hendes børn har fået og hun fødte den først for 5 år siden,.! Da gik det hele ned over ørene på os, som om hun hadede mig,.!
Jeg vil om det er pga barnevognen eller ej rigtig gerne hun snart kontakter mig, for er meget bekymret for hende og vil gerne se hvordan hun har det,. Kan godt læse i mit indlæg jeg kun skriver om barnevognen men sådan er det altså ikke,. Bare lige for at ligge den fast at det altså ikke vil være eneste grund til jeg gerne ville kontakte hende,. ;-)

Jeg kan godt regne ud at du selvfølgelig allerhelst så at hun kontaktede dig af sig selv huftigst muligt, og helst i går - fordi du jo elsker hende og hun er din søster!

Det bliver bare svært at komme udenom den store risiko der er for, at hun vil opfatte det anderledes hvis du kontakter hende og starter med at tale om barnevognen allerede i første samtale.

Mht. økonomien, så så jeg lige en tråd om en barnevogn der gives væk for lidt snoller (i Nordjylland dog)  Jeg er sikker på at i kan finde én billigt og brugt fx på dba.dk

Og hvem ved, måske ringer din søster indenfor en uges tid, og så kan du jo stadig nå at få barnevognen

Anmeld

15. juni 2012

MortilElias2010

Stlun07 skriver:

Mange tak

Det er sgu svært med de her ømme emner - man vil jo gerne hjælpe uden at gøre nogen kede af det

Det er jo sikkert og vist, og skrift er bare så svært at aflæse da alt mimikken er væk - den man tit beroer sine fornemmelser ud fra og møder man et indlæg med modstand fra begyndelsen, så smitter det af på det dertil skrevne... hvorimod hvis man er åben og konstruktiv, så er det også det der afspejles i teksten. TS tog også godt imod din besked

TS: Forstår godt du kan have lidt svært ved at bibeholde den søster-følelse.

Anmeld

15. juni 2012

Anonym trådstarter

Sakris skriver:

Hunn lyder til at have det rigtig svært. Så ville helt klart købe en brugt og lade hende komme til jer når hun var klar. Synes det virker helt forkert når I ikke snakker rigtigt sammen. En brugt behøver jo ikke være så dyr? Måske en altanbarnevogn kunne stå i dagplejen, og du så kunne anvende din søns barnevogn til den lille ny? Vii gav 1000 for en brugt barnevogn, med lift, madrasser, myggenet, regnslag, sommerdyne og 1 sæt betræk!

Jamen det er bare sådan en vi skal have,. bare en den nye kan sove middasgslur i,.!
Men de billigste jeg kan finde div steder koster 2500kr
Og det er bare virkelig mange penge i mine øjne,. Og rigtig svært at få så mange penge ud af bugettet,.!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.