Min dreng tænder for komfuret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

Angelspot

morethanperfect skriver:

Åhh min søn gør det samme . Trods han er 18 mdr.. ... 
Man skal bare være over dem hele tiden hvis de er i køkkenet ..
Vi har snakket om at sætte gitter op ud til køkkenet så han ik kan komme derud .  

Ja det var da en mulighed, bare så man ikke behøver være over dem hele tiden. Det er så utrygt! Så behøver man heller ikke rende og skælde ud hele tiden. God ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Angelspot

132319 skriver:

Siger bestemt NEJ til ham når han gør det og fjerner hans hånd.

Hvis man bare ser til "fordi man ikke må skælde ud på børn under 3 år " så fortsætter det jo bare og kan i værste tilfælde, ende fatalt.

Jeg har prøvet i starten at sige NEJ meget bestemt og lede ham væk til et andet sted. Men ligesom med alt andet jeg siger nej til, så griner han oog styrer direkte derhen igen. Og det kan fortsætte i et kvarters tid indtil han bliver stiktosset og giver op. Så det har en virkning, heldigvis giver jeg mig ikke når jeg siger nej. Men det er så udmattende og så ærgeligt at man skal bruge så lang tid på det. Så det ville være meget nemmere at skulle undgå den konfrontation

Anmeld

14. juni 2012

Angelspot

MorDk skriver:

Man kan altså få sådan nogle børnesikrings"plader" og sætte på komfuret så de ikke kan komme til knapperne!

Jeg skammer mig over at vi endnu ikke har anskaffet os dem!

Jeg går og tjekker konstant, men han tændte og slukkede hele tiden lige da vi var flyttet ind. Nu er det ikke spændende længere... (Han er 20 mdr. idag) Men jeg vil sige... det kunne have endt galt for os.

En dag min kæreste kom hjem var der BRANDVARMT i lejligheden. Da han kom ud i køkkenet var kogepladerne RØDE og varmen slog ham i ansigtet. træet over kogepladerne....(skabene) var brandvarme og træet var begyndt at blive brunt og flække. GUDSKELOV han kom hjem liiiige der... ellers havde vi ikke haft et hjem den dag idag!!!

Ej hvor skrækkeligt at det kan ske og ende så galt!! Gudskelov at der ikke skete 'mere'!

Oliver ved også godt hvad AVAV betyder, han siger det altid når vi har tændt ovnen og der er lys i den, så peger han og siger AV. Det samme med fryseren, som han ved er kold, så de der anderledes temperaturer er han godt klar over ikke er godt.

God ide med de plader der, ved du hver man kan få fat i dem henne? Det er jo kun for en vis tid, håber da han holder op med det på et tidspunkt

Anmeld

14. juni 2012

Angelspot

Maja_4000 skriver:

Det samme gør Caroline på 1½ år .. Heldigvis er det kun når vi også er i køkkenet (indtil videre i hvert fald ) .. Så jeg følger lige med om der er nogle som har et gyldent råd Hehe

Det er dejligt at i ikke behøver være så meget over det, endnu Men derfor kan man jo ikke lade være med at tænke over det!

Hvem der bare havde touchkogeplade Selvom de nok hurtigt regner den ud, så kan man håbe det ikke er så sjovt når de til den tid kan nå derop

Anmeld

14. juni 2012

Unalisa

Jeg slukker for kontakten helt til komfuret når vi ikke bruger det . Altså helt så man ikke kan tænde det .. Vi har sådan et knap kun til komfuret uden at slukke for hele strømmen .... Undersøg lige om i har sådan et på den der dims til at slukke og tænde for hele strømmen derhjem

Anmeld

14. juni 2012

GitteC78

Vi brugte elastikker som vi satte rundt om kontakterne, så han ikke kunne dreje dem. Det hjalp lidt, men ellers er det kun nej hele tiden...

Eller finde ting han kan lege med, når han er i køkkenet....

Men det er svært at få de små fingre væk fra komfuret....

Hvordan går det ellers med Oliver?

Anmeld

14. juni 2012

HeXeri

Angelspot skriver:

Min søn på 16 mdr er helt vild med at tænde og slukke kontakter. ALLE former for kontakter, inklusiv kogepladerne på komfuret.

Hvordan får jeg ham til at holde op?? Jeg er så bange for at han enten brænder sig eller vi kommer hjemmefra med komfuret tændt en dag.

Du lærer ham da "bare" at lade være? Ja, bare. Fast nej hver eneste gang og afledning. Herhjemme har drengen forstået at der er ting han ikke roder i. Fars vinylplader og dj-udstyr, mors potteplanter, katten når den ligger, stikkontakter osv, det tager tid og kan teste din tålmodighed til det absolut yderste, men de fanger den før eller siden

Anmeld

14. juni 2012

onlyme

Angelspot skriver:

Min søn på 16 mdr er helt vild med at tænde og slukke kontakter. ALLE former for kontakter, inklusiv kogepladerne på komfuret.

Hvordan får jeg ham til at holde op?? Jeg er så bange for at han enten brænder sig eller vi kommer hjemmefra med komfuret tændt en dag.

Jeg har en søn på snart 1 år som gør det samme,. Han har altså fundet ud af der er noget der han ikke må pille ved, og igår da vi kom hjem vi havde været nede og handle osede det i hele huset,. fordi fars pølsepande fra middag stadig stod på den blus som han havde fået tændt,.!?
Det er jo dødsens farligt,.!

Håber han dropper det snart

Anmeld

14. juni 2012

Angelspot

Unalisa skriver:

Jeg slukker for kontakten helt til komfuret når vi ikke bruger det . Altså helt så man ikke kan tænde det .. Vi har sådan et knap kun til komfuret uden at slukke for hele strømmen .... Undersøg lige om i har sådan et på den der dims til at slukke og tænde for hele strømmen derhjem

Har lige kigget fordi du skrev det, men det kræver at jeg skal rykke komfuret ud, øv Det havde ellers været det nemmeste, det gør jeg i forvejen med alt det andet han tænder og slukker!

Anmeld

14. juni 2012

Angelspot

GitteC78 skriver:

Vi brugte elastikker som vi satte rundt om kontakterne, så han ikke kunne dreje dem. Det hjalp lidt, men ellers er det kun nej hele tiden...

Eller finde ting han kan lege med, når han er i køkkenet....

Men det er svært at få de små fingre væk fra komfuret....

Hvordan går det ellers med Oliver?

Elastikker? Hvordan kan det gøres?

Han har et helt skab FYLDT op med skåle og alle mulige køkkenting som han må lege med så han er beskæftiget, men det er absolut ikke det sjove mere.

Han har det rigtig godt, tak Han er, som du kan læse, virkelig nysgerrig på livet og det er så fedt at opleve hans iver og glæde når han opdager de nye ting han kan Hvordan har dine to guldklumper det? Har i holdt barnedåb for lillepigen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.