Er så fortvivlet, frygter at miste forældremyndighed :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.027 visninger
22 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym udelukkende for ikke at kunne googles. Nogen kan måske regne ud hvem jeg er, det gør ikke noget, bare min anonymitet respekteres.

Min kæreste og jeg er for nylig gået fra hinanden og vi har et barn sammen. Egentlig var vi enige om at vi skal have fælles forældremyndighed, barnet ( kalder vi X) skal have adresse hos mig og X skal være hos os en uge af gangen. Men den beslutning har jeg rigtig ondt i maven over. Jeg synes X er alt for lille til sådan en løsning. Jeg har så sagt dette til min eksæreste, og så stejlede han fuldstændig! At det er slet ikke til diskussion og bla bla. Og det viser mig at han jo slet ikke tænker på hvad der er bedst for X, for han siger at hvis det ikke bliver sådan så vil han søge fuld forældremyndighed og gøre alt for at få den. Han tænker jo slet ikke på X, men kun på at ramme mig. (det var mig der skred fra ham) . Selvom at det var mig der gik, har jeg aldrig truet med at tage X fra ham. Det truer han nu mig med!

Tanken om det skræmmer mig vildt! Jeg har nu i 11 mdr stået alene med X pga en fraværende far, som altid har valgt arbejdet frem for os og aldrig har vist meget interesse for sit barn.

Er så bange for, at han vil vinde sådan en sag fordi han på to punkter står bedre end mig: han tjener flere penge og har et sted at bo. Jeg bor pt med X hos mine forældre.

Åhh, ved ikke hvad jeg skal gøre! Er jeg helt forkert på den når jeg synes X er for lille til 7/7 ordning? Og hvordan står jeg i en sag om forældremyndighed? Har desperat brug for nogle gode råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

LilleChelle

Nu nævner du ingen alder på dit barn - så det er lidt svært for os at sige om barnet er for lille. 

Anmeld

13. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym udelukkende for ikke at kunne googles. Nogen kan måske regne ud hvem jeg er, det gør ikke noget, bare min anonymitet respekteres.

Min kæreste og jeg er for nylig gået fra hinanden og vi har et barn sammen. Egentlig var vi enige om at vi skal have fælles forældremyndighed, barnet ( kalder vi X) skal have adresse hos mig og X skal være hos os en uge af gangen. Men den beslutning har jeg rigtig ondt i maven over. Jeg synes X er alt for lille til sådan en løsning. Jeg har så sagt dette til min eksæreste, og så stejlede han fuldstændig! At det er slet ikke til diskussion og bla bla. Og det viser mig at han jo slet ikke tænker på hvad der er bedst for X, for han siger at hvis det ikke bliver sådan så vil han søge fuld forældremyndighed og gøre alt for at få den. Han tænker jo slet ikke på X, men kun på at ramme mig. (det var mig der skred fra ham) . Selvom at det var mig der gik, har jeg aldrig truet med at tage X fra ham. Det truer han nu mig med!

Tanken om det skræmmer mig vildt! Jeg har nu i 11 mdr stået alene med X pga en fraværende far, som altid har valgt arbejdet frem for os og aldrig har vist meget interesse for sit barn.

Er så bange for, at han vil vinde sådan en sag fordi han på to punkter står bedre end mig: han tjener flere penge og har et sted at bo. Jeg bor pt med X hos mine forældre.

Åhh, ved ikke hvad jeg skal gøre! Er jeg helt forkert på den når jeg synes X er for lille til 7/7 ordning? Og hvordan står jeg i en sag om forældremyndighed? Har desperat brug for nogle gode råd!

hvor gammel er X?

Anmeld

13. juni 2012

wamse

Hvor gammel er jeres barn?
At han tjener flere penge end dig, har heldigvis at sige, med mindre barnet fik for lud og koldt vand

Det med din bolig er vel en midlertidig løsning?

Jeg ved ikke hvad han vil opnå med at søge fuld forældremyndighed, for det har intet med samvær at gøre. Der er "bare" nogle praktiske ting, som fx institutionsvalg, skolevalg, og andet i den stil.

Anmeld

13. juni 2012

FruK

Jeg er en af dem, der har 7/7 med min søn. Jeg synes det er en god ordning for os, men ikke dermed sagt at alle kan trives med det.

Menb vi har været i stand til at snakke sammen og blive enige hele vejen igennem. Også når der er blevet lavet om på samvær.

Når I er så uenige som I er, kunne det måske være en god ide at gå igennem SF, fremfor at skændes med hinanden?

Så vidt jeg ved giver SF ikke 7/7 til små børn, og skal de give eneforældremyndighed, skal der være tungtvejende grunde til det. At han tjener mere end dig, er heldigvis ikke nok!

Anmeld

13. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Tror godt du kan tage det helt rolig.

At du pt. ingen steder har at bo er jo KUN fordi du gik fra ham - og det tror jeg ikke de lader ham få forældremyndighed for. Jeg ville i hvert fald tænke mit, hvis det var grund nok.

Du skal jo lige have en chance for, at finde noget at bo i osv.

Det at han truer med forældremyndigheden... Jeg synes du skal ringe til statsamtet og høre dem ad, fordi du ikke bryder dig om at han skal true dig med at tage X.

Desuden er det sjældent at amtet går med til en 7/7 ordning for en lille en - i hvert fald hvad jeg har fået fortalt.

Anmeld

13. juni 2012

Tvillingemor80

Puha mit værste marreridt du står i - Håber det løser sig for dig

Anmeld

13. juni 2012

katrine26

jeg går ud fra at x er 11 mdr..

Og nå vi snakker om så lille et barn vil jeg give dig ret i så er 7/7 ordningen ikke en god ide.

Jeg går også ud fra at du pt bor hos dine forældre fordi i lige er gået fra hinanden, og at du på en tidspunkt komme til at få dir eget.

Vis din exkæreste vælger at gå vidre med at vil have den fulde forældremyndighed, tror jeg ikke du skal være bekymmert om at han for den.

De mennesker som bestemmer dette gå ikke ind og ser hvem som tjener mest, men de kigger på barnets alder, hven så primert er barnets varetager osv.

Det kan godt være at de stadigvæk vælger at i skal have fælles forældremyndighed, men så i stedet for gå ind og laver en passningsordning om hvem som skal have x hvornår.

Jeg håber at alt kommer til at gå alligevel for dig og dit barn.

Katrine26

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Nu nævner du ingen alder på dit barn - så det er lidt svært for os at sige om barnet er for lille. 

Barnet er lige knap 11 mdr.

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Hvor gammel er jeres barn?
At han tjener flere penge end dig, har heldigvis at sige, med mindre barnet fik for lud og koldt vand

Det med din bolig er vel en midlertidig løsning?

Jeg ved ikke hvad han vil opnå med at søge fuld forældremyndighed, for det har intet med samvær at gøre. Der er "bare" nogle praktiske ting, som fx institutionsvalg, skolevalg, og andet i den stil.

Vores barn er 11 mdr. Og ja, at vi bor hos mine forældre er meget midlertidigt, det er lidt over en uge siden jeg gik fra ham. Og er i fuld gang med at søge bolig.

Det eneste han vil opnå er at ramme mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.