Drengebørn, omskæring og HIV?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Beskytter omskæring mod HIV?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.141 visninger
28 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

HeXeri

Jeg har læst en tråd på en anden hjemmeside der omhandler børn. Denne tråd handlede om grunde til at få omskåret sine drengebørn. Der var hygiejne argumentet, det religiøse og så var der argumentet om at omskæring beskyttede 60% mod HIV.

Jeg er nysgerrig, tror du på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nej det tror jeg ik på at det gør!! Lyder lidt som en slags fanatisk salgs reklame i mine øre, hvis du forstår hva jeg mener?? Vh stine

Anmeld

12. juni 2012

morbibi

Det er vist mere en skrøne, for at "retfærdigøre" omskæring

Anmeld

12. juni 2012

wamse

Nej det tror jeg ikke på.

Jeg så en udsendelse i fjernsynet en sen aften, og der sagde de, at det ikke havde en effekt på hiv smitten.

Anmeld

12. juni 2012

HeXeri

Men det uhyggelige er at der jo også her er 6% der stemmer ja. Jeg vil måske kunne forstå det hvis vi udelukkende så på de få parallel-samfund vi har i nord-Europa, men jeg kan slet ikke regne ud hvor de har det fra?
Skriveren i den tråd jeg så, var pæredansk, rigtig grammatik, stod på sit profilbillede med velpoleret tumling og det hele. Mit hovede kan slet ikke følge med i det?
Tror I vi faktisk har læger i Danmark der retfærdiggører det, der må være nogen i lægeverden der udfører disse indgreb?

Anmeld

12. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det tror jeg absolut ikke på. HIV er en kønssygdom og man kan kun undgå den ved, at beskytte sig med kondom.

Anmeld

12. juni 2012

Kay

HIV smitter ved smittedes kropsvæsker overført raskes sår/kropsåbninger....

og jeg kan på INGEN mulig måde se hvordan en omskæring kan mindske den chance???

det er jo lige som den gang folk troede at ved at røre de samme ting som en med hiv så blev man smittet... fx. at sidde på samme toilet bræt uden at spritte det af

Anmeld

12. juni 2012

Kay

MoarHvidovre skriver:

Nej, det tror jeg absolut ikke på. HIV er en kønssygdom og man kan kun undgå den ved, at beskytte sig med kondom.

ja og nej... man kan også få den ved at udyde oral sex på en kvinde... og den kan overføres via blod i et åbent sår...

Anmeld

12. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Kay skriver:

ja og nej... man kan også få den ved at udyde oral sex på en kvinde... og den kan overføres via blod i et åbent sår...

Det skulle jeg selvfølgelig også have skrevet - men jeg tænker når man dyrker sex er det kun kondom der beskytter

Anmeld

12. juni 2012

Kay

MoarHvidovre skriver:

Det skulle jeg selvfølgelig også have skrevet - men jeg tænker når man dyrker sex er det kun kondom der beskytter

jeps

er blevet undervist en del i det da jeg har arbejdet flere socialpædagogiske steder hvor man kan recikere lidt af hvert...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.