Skoldkopper for 3 gang ?? Kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Kløver

På netdoktor står der man bliver immun efter 1 gang dvs man kan ikke få skoldkopper når man først har haft det, men man kan få helvedesild

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

L&V

Maja84 skriver:

LPå netdoktor står der man bliver immun efter 1 gang dvs man kan ikke få skoldkopper når man først har haft det, men man kan få helvedesild

Ligepræcis os det der står i læge håndbogen. Det er en vira og det rammes man ikke af to gange

Anmeld

12. juni 2012

Stéphanie

Månsson skriver:

Ligepræcis os det der står i læge håndbogen. Det er en vira og det rammes man ikke af to gange

Hvis det vitterligt hænger sådan sammen, hvordan forklarer man så at der faktisk er folk der har skoldkopper 2 gange? Jeg spørger kun af ren og skær nysgerrighed

Anmeld

12. juni 2012

Frk. Himmelblå

Bøllen skriver:

Det er ikke korrekt, man kan godt have skoldkobber 2 gange.

Min den store fik det, da han var under 1,5 år ganske få . Han fik det senere og der var MANGE. Har hørt om flere der er ramt let i første omgang, og får det så senere igen. Hvor det kan være meget voldsomt. 

Af samme grund forstår jeg heller ikke dem der vælger at lade små børn smitte

Anmeld

12. juni 2012

Miss Church

Jeg kender flere, som har haft skoldkopper flere gange Det kan man altså godt også selv om det ikke er normalen. 

Anmeld

12. juni 2012

Kløver

Månsson skriver:

mintåvatæntænktank

Ja min tanke er der forveksledes med helvedesild i mildere grad

Anmeld

12. juni 2012

Pinkrose

Maja84 skriver:

Ja min tanke er der forveksledes med helvedesild i mildere grad

Vil li sige at helvedsild og skoldkopper bestemt ikke kan forveksles. Har haft skoldkopper 2 gange og helvedsild en gang og har aldrig oplevet noget så smerte fuldt. Det er os det man kalder en ganmelmands sygdom. Sjældent børn får det. Det ligner ikk skoldkopper og klør ikk men brænder og føles som du har nåle eller knive igennem din hud.

Anmeld

12. juni 2012

Kløver

Denisep skriver:

LJELLJeJeg

Vil li sige at helvedsild og skoldkopper bestemt ikke kan forveksles. Har haft skoldkopper 2 gange og helvedsild en gang og har aldrig oplevet noget så smerte fuldt. Det er os det man kalder en ganmelmands sygdom. Sjældent børn får det. Det ligner ikk skoldkopper og klør ikk men brænder og føles som du har nåle eller knive igennem din hud.

Okay
Jeg forholder mig altså bare til hvad de skriver om begge dele på netdokter har selv kun haft det 1 gang og mine børn har ikke haft det endnu

Anmeld

12. juni 2012

E.J.mor.

Månsson skriver:

Nej uanset hvor mange man får så er det en gang og kun en gang i hvert fald ifølge lægen

hej

min datter har haft det 2 gange,og lægen siger man godt kan få det flere gange.

Anmeld

12. juni 2012

Ploffer

Ligesom med mange andre sygdomme er der også undtagelser med skoldkopper. Der er bare nogle mennesker der ikke bliver immune og danner anti-vira mod den virus der forårsager skoldkopper...

Min far har haft skoldkopper 3 gange og har fået at vide at han skal holde sig langt væk fra børnebørnene når de får skoldkopper.

Det kan godt være at der står i lægehåndbogen at det (generelt) ikke kan lade sig gøre, men ingen regel uden undtagelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.