Skoldkopper for 3 gang ?? Kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Hej de damer en bekendt skriver på facebook, at hendes søn på 10 har skoldkopper for 3 gang? Kan det virkelig passe? 

Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft det flere gange? En ven til hende på facebook har skrevet, at hvis man kun har ganske få skoldkopper 1 gang, så kan man sagtens få det igen? Passer det?

Det kan forekomme hvis man ikke er så slemt angrebet.. Jeg har selv haft det 2 gange...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Heidi72

Da mine drenge havde skoldkopper (hver havde +100 så der var rigtig mange) sagde lægen til os at hvis man kun havde et par stykker, var det ikke sikkert det var nok til at kroppen havde dannet modgift og man kunne få det igen. Men at en ordentlig halsbetændelse også indimellem kunne ligne skoldkopper, og reelt set kunne man ikke vide det uden at tage en blodprøve. Så vores læges konklusion var at hvis man havde mange skoldkopper, så fik man aldrig skoldkopper igen, men at andre sygdomme indimellem kunne ligne, så man troede man fik det igen.

Anmeld

12. juni 2012

bøllen

Månsson skriver:

Hvis du én gang har haft skoldkopper, kan du ikke få det igen. Du kan derimod få » helvedesild senere i livet, fordi virus har ligget "sovende" i dine nerver. Hvis du har fået » helvedesild, findes skoldkoppe-virus i blærerne, ligesom da du havde skoldkopper. Derfor kan du smitte et barn med skoldkopper, hvis du har helvedesild, men du kan ikke smitte andre og give dem helvedesild.

Fra læge håndbogen

Det er ikke korrekt, man kan godt have skoldkobber 2 gange.

Min den store fik det, da han var under 1,5 år ganske få . Han fik det senere og der var MANGE. Har hørt om flere der er ramt let i første omgang, og får det så senere igen. Hvor det kan være meget voldsomt. 

Af samme grund forstår jeg heller ikke dem der vælger at lade små børn smitte

Anmeld

12. juni 2012

bøllen

Man kan godt få skoldkobber mere end 1 gang. Min store dreng har haft det 2 gange. Første gang da han var under 1,5 år og en meget let omgang. 2 gang var han ældre og var meget hårdt ramt.

Om man kan få 3 gange ved jeg ikke. 

Anmeld

12. juni 2012

Stéphanie

Månsson skriver:

Nej uanset hvor mange man får så er det en gang og kun en gang i hvert fald ifølge lægen

Det passer altså ikke helt. Jeg er en af dem der har haft det to gange, begge gange konstateret ved blodprøve hos lægen. Men at have det 3 gange tror jeg måske ikke kan lade sig gøre, men hvem ved, ingen regler uden undtagelser

Anmeld

12. juni 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej de damer en bekendt skriver på facebook, at hendes søn på 10 har skoldkopper for 3 gang? Kan det virkelig passe? 

Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft det flere gange? En ven til hende på facebook har skrevet, at hvis man kun har ganske få skoldkopper 1 gang, så kan man sagtens få det igen? Passer det?

3 gange har jeg aldrig hørt om. men 2 gange kan godt lade sig gøre.
vi har noget familie hvor deres datter fik skolkopper da hun var 4 mdr gammel og igen da hun var 2,5.
det sker meget sjældent men chancen er der alt efter hvor tideligt børnene får dem.
så det er det bedste at børn først har dem når de er fyldt 1 år. de forældre der vælger at få deres børn smidtet under barsel for så er det overstået. måske ja men i få tilfælde er det ikke

Anmeld

12. juni 2012

Sara.

Man kan godt have skoldkopper flere gange! Det er i hvert fald hvad kfi blev fortalt på Skejby sygehus!
Min søn fik det kort før han blev 1 år. Han var rigtig hårdt ramt og endte med at få blødninger i huden og røg med udrykning til Skejby sygehus.
Af samme grund forstår jeg ikke hvorfor man bevidst lader sine børn blive smittet (med mindre de er ved at være store).

Anmeld

12. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har haft skoldkopper 2 gange, så ja... Det kan man godt

Anmeld

12. juni 2012

Talbutikken

Min ælste datter have skoldkopper 2 gange, første gang da hun var 4 år og igen da hun var 10 år. Så det sker..

Anmeld

12. juni 2012

B&J

af hvad jeg ved... så hvis de er meget små og meget få første gang kan de godt komme engang til men lige frem 3 gange lyder vildt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.