Skoldkopper for 3 gang ?? Kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.540 visninger
31 svar
0 synes godt om
11. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej de damer en bekendt skriver på facebook, at hendes søn på 10 har skoldkopper for 3 gang? Kan det virkelig passe? 

Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft det flere gange? En ven til hende på facebook har skrevet, at hvis man kun har ganske få skoldkopper 1 gang, så kan man sagtens få det igen? Passer det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej de damer en bekendt skriver på facebook, at hendes søn på 10 har skoldkopper for 3 gang? Kan det virkelig passe? 

Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft det flere gange? En ven til hende på facebook har skrevet, at hvis man kun har ganske få skoldkopper 1 gang, så kan man sagtens få det igen? Passer det?

Nej uanset hvor mange man får så er det en gang og kun en gang i hvert fald ifølge lægen

Anmeld

11. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Nej uanset hvor mange man får så er det en gang og kun en gang i hvert fald ifølge lægen

Nej! Jeg har heller aldrig nogen sinde hørt om nogle der har det flere gange !!

Anmeld

11. juni 2012

anynom

Tror altid der er undtagelser. Har hørt, at hvis de får det yngre end 1 år så er der stor chance for, at de får det igen - men om det passer ved jeg ikke.

Jeg har selv haft noget hudværk 5 gange - og det skal man kun kunne få en

Anmeld

11. juni 2012

Frk Mig

Anonym skriver:

jeg har hørt at bliver man ikke slemt angrebet første gang kan man sagtens få det igen .. jeg har haft skoldkopper 2 gange .. 

Anmeld

11. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Nej! Jeg har heller aldrig nogen sinde hørt om nogle der har det flere gange !!

Hvis du én gang har haft skoldkopper, kan du ikke få det igen. Du kan derimod få » helvedesild senere i livet, fordi virus har ligget "sovende" i dine nerver. Hvis du har fået » helvedesild, findes skoldkoppe-virus i blærerne, ligesom da du havde skoldkopper. Derfor kan du smitte et barn med skoldkopper, hvis du har helvedesild, men du kan ikke smitte andre og give dem helvedesild.

Fra læge håndbogen

Anmeld

11. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Hvis du én gang har haft skoldkopper, kan du ikke få det igen. Du kan derimod få » helvedesild senere i livet, fordi virus har ligget "sovende" i dine nerver. Hvis du har fået » helvedesild, findes skoldkoppe-virus i blærerne, ligesom da du havde skoldkopper. Derfor kan du smitte et barn med skoldkopper, hvis du har helvedesild, men du kan ikke smitte andre og give dem helvedesild.

Fra læge håndbogen

Tusind tak for svar

Anmeld

11. juni 2012

Ploffer

Anonym skriver:

Min far har haft skoldkopper 3 gange, så der der findes altså undtagelser

Anmeld

11. juni 2012

Nemesis

Her har min læge oplyst at når de er helt små og ikke får så mange skoldkopper kan de få det igen.

Det kan også komme som helvedsild senere i livet.

Sisse

Anmeld

11. juni 2012

Missq4

min mindste havde skold kopper over to gange hvis man kan klade det det han fik skoldkopper og da de sidste var stort væk kom de igen og var ved lægen begge gange og han havde heller ikke set at det kunne ske men det kunne det altså han mener så at han måske har kløet sig i noget at det sidste det var tilbage og så kløet sig et anden sted og så der ved er det blusset op igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.