Gourgemole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Kay

tarkoflen skriver:

Jeg har ikke nogen egentlig opskrift, så jeg plejer bare at bruge følgende ingredienser:

Avocado
Lidt citron/lime
Syrnet mælkeprodukt
Chili
Hvidløg
Salt
Peber

Det hjalp nok ikke så meget, men det er sådan jeg plejer at lave det

det samme plejer jeg... men sys der er stor forskel på smagen fra gang til gang... nok mest fordi mængden af det forskellige variere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Kay

FrkZier skriver:

hehe jeg har så fundet ud af at jeg bedst kan lide det med ca. en spsk. fromage frais pr. avokado og ca. 1 fed hvidløg (alt efter str.) og så en avokado pr. person, det går meget godt op og nemt at huske

så 1 af det hele

Anmeld

11. juni 2012

Noahmor

Kay skriver:

hvad er din bedste Gourgemole opskrift??

2 modne avokadoer,creme fraiche, finthakket frisk rød chili, presset hvidløg, spidskommen, salt, peber og udhulede finthakket tomat.

Kan ikke lige give mål, for laver den på slump, men smager fantastisk

Anmeld

11. juni 2012

Kay

Lykke86 skriver:

Plejer at slumre lidt sammen.. Men bruger altid, avokado, hakket løg, hvidløg, creme fraiche, hakket tomat og salt og peber... Eeelsker det

jeg plejer også at lave det sådan... men sys bare smagen variere en del så det er mest forholdene mellem tingene jeg er på udkig efter...

Anmeld

11. juni 2012

FrkZier

Kay skriver:

så 1 af det hele

præcis bare ikke hvis hvidløgs fedne er for store, eller jo selvølgelig hvis man virkelig godt kan lide stærk guacamole

Anmeld

11. juni 2012

Kay

Noahmor skriver:

2 modne avokadoer,creme fraiche, finthakket frisk rød chili, presset hvidløg, spidskommen, salt, peber og udhulede finthakket tomat.

Kan ikke lige give mål, for laver den på slump, men smager fantastisk

plejer os at lave på slump... men sys ik altid det smager lige godt så derfor mangler jeg en opskrift

Anmeld

11. juni 2012

Kay

FrkZier skriver:

præcis bare ikke hvis hvidløgs fedne er for store, eller jo selvølgelig hvis man virkelig godt kan lide stærk guacamole

kan jeg normalt godt... men lillepigen er ik helt enig i øjeblikket... det samme er mavesyren ik

Anmeld

11. juni 2012

Lise

2-3 avocadoer
et par fed hvidløg
lime eller citronsaft

mos de tre ting sammen - gerne lidt groft, så der er lidt avocadostykker der ikke er mast

tilsæt hakket rødløg (ca ½ løg), 2-3 hakkede udkernede tomater og evt. hakket frisk koriander. Hakket chili hvis det skal være lidt stærkt.

En gang imellem bruger jeg lidt syrnet mælkeprodukt, men jeg synes faktisk det smager bedre uden.

Anmeld

11. juni 2012

FrkZier

Kay skriver:

kan jeg normalt godt... men lillepigen er ik helt enig i øjeblikket... det samme er mavesyren ik

så må man jo holde lidt igen

Anmeld

11. juni 2012

Kay

Lise skriver:

2-3 avocadoer
et par fed hvidløg
lime eller citronsaft

mos de tre ting sammen - gerne lidt groft, så der er lidt avocadostykker der ikke er mast

tilsæt hakket rødløg (ca ½ løg), 2-3 hakkede udkernede tomater og evt. hakket frisk koriander. Hakket chili hvis det skal være lidt stærkt.

En gang imellem bruger jeg lidt syrnet mælkeprodukt, men jeg synes faktisk det smager bedre uden.

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.