Lidt blandet småting:) (hæklet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Nettemor

Skriver lige i denne

Jeg kunne godt tænke mig nogenlunde DIY på de blå klokkeblomster, den store blå blomst og den store røde rose Og muligvis også bladene

Er det for meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Brams

Mom In The Making skriver:

Lidt småting fra de sidste par uger. Er igang med en buksedragt, en kjole, en sofapude og en stor slange som skal fungere lidt som sengerand. Men når de større projekter bliver kedelige laver jeg lige en overspringshandling og hækler noget der tager lidt mindre tid.

Postkort med en sød kant.

En hæklet cupcake til Penny's værelse.

En Bold med bjælde i.

og så en omgang blomster der skal syes på barnevognen.

Hold op nogle flotte ting. Er helt vild med de postkort, er de lavet af noget ekstra tykt materiale?

Anmeld

19. juni 2012

MomInTheMaking

Brams skriver:

Hold op nogle flotte ting. Er helt vild med de postkort, er de lavet af noget ekstra tykt materiale?

Tusind tak. Nej, det er bare helt almindelige postkort, jeg laver hullerne med en hulmaskine og så hækler jeg ellers bare rundt.

Det er ret nemt og noget jeg gør når jeg bare har lyst til at lave et eller andet som ikke tager så lang tid.

Anmeld

19. juni 2012

Brams

Tusind tak. Nej, det er bare helt almindelige postkort, jeg laver hullerne med en hulmaskine og så hækler jeg ellers bare rundt.

Det er ret nemt og noget jeg gør når jeg bare har lyst til at lave et eller andet som ikke tager så lang tid.

Wow, de er bare super flotte

Anmeld

19. juni 2012

MomInTheMaking

Nettemor skriver:

Skriver lige i denne

Jeg kunne godt tænke mig nogenlunde DIY på de blå klokkeblomster, den store blå blomst og den store røde rose Og muligvis også bladene

Er det for meget?

haha.. jeg skal lige se på det. Altså.. når jeg laver rosen hækler jeg bare fladt rundt og rundt til jeg får den størrelse jeg onsker og så laver jeg bare 3-4 luftmasker og sætter fast i kanten og det gør jeg hele vejen rundt. Så kommer der en masse luftmaskebuer og på dem laver jeg først 1 km, 1 fm, 1 halvstangmaske, 1 stangmaske, 1 halvstangmaske, 1 fm, 1 km og så videre i alle de andre luftmaskebuer.

NÅr du er nået runden rundt er det bare at lave luftmaskebuer rundt en tak længere inde i blomsten og så gentage ovenstående. osv osv. giver det mening eller er det bare volapyk? xD

Tænker du skal prøve at kaste dig ud i at hækle uden opskrift, for du har jo forståelsen nu, for hvad der sker hvis du f.eks. tager ind, tager ud, laver en fastmaske eller en stangmaske..

Vil ikke lige skrive de andre med det samme hvis det jeg allerede har skrevet ikke giver mening. xD haha.. en hvis du forstår det skal jeg nok skrive de andre.

Anmeld

19. juni 2012

Nettemor

haha.. jeg skal lige se på det. Altså.. når jeg laver rosen hækler jeg bare fladt rundt og rundt til jeg får den størrelse jeg onsker og så laver jeg bare 3-4 luftmasker og sætter fast i kanten og det gør jeg hele vejen rundt. Så kommer der en masse luftmaskebuer og på dem laver jeg først 1 km, 1 fm, 1 halvstangmaske, 1 stangmaske, 1 halvstangmaske, 1 fm, 1 km og så videre i alle de andre luftmaskebuer.

NÅr du er nået runden rundt er det bare at lave luftmaskebuer rundt en tak længere inde i blomsten og så gentage ovenstående. osv osv. giver det mening eller er det bare volapyk? xD

Tænker du skal prøve at kaste dig ud i at hækle uden opskrift, for du har jo forståelsen nu, for hvad der sker hvis du f.eks. tager ind, tager ud, laver en fastmaske eller en stangmaske..

Vil ikke lige skrive de andre med det samme hvis det jeg allerede har skrevet ikke giver mening. xD haha.. en hvis du forstår det skal jeg nok skrive de andre.

Det giver super god mening altså når du hækler rundt til den rigtige str så er det fm ? eller hst?

jamen jeg tror også jeg skal kaste mig ud i det.. Kan også efterhånden begynde at se hvordan tingene er lavet.. Tror også jeg har rimelig styr på de klokkeblomster.. Har i hvert fald en ide om det

Anmeld

19. juni 2012

MomInTheMaking

Brams skriver:

Wow, de er bare super flotte

jah jeg synes selv de er blevet meget søde, så jeg har en plan om at sælge dem på marked når jeg får min bod opstartet. De fungere også rigtig fint som små billeder til børneværelset. vi har nogen hængene inde på Penny's værelse.

Anmeld

19. juni 2012

MomInTheMaking

Nettemor skriver:

Det giver super god mening altså når du hækler rundt til den rigtige str så er det fm ? eller hst?

jamen jeg tror også jeg skal kaste mig ud i det.. Kan også efterhånden begynde at se hvordan tingene er lavet.. Tror også jeg har rimelig styr på de klokkeblomster.. Har i hvert fald en ide om det

Ja, det er bare fm.

Så skal du bare kaste dig ud i det. Jeg tænkte mig bare frem til hvad for nogen blomster jeg ville lave og så prøvede jeg mig frem, hvis noget så forkert ud blev det pillet op.

Når du først er igang med at gøre det efter hoevdet, bliver du træt af opskrifter. haha.. eller, det gjorde jeg i hvert fald.

Anmeld

19. juni 2012

Nettemor

Ja, det er bare fm.

Så skal du bare kaste dig ud i det. Jeg tænkte mig bare frem til hvad for nogen blomster jeg ville lave og så prøvede jeg mig frem, hvis noget så forkert ud blev det pillet op.

Når du først er igang med at gøre det efter hoevdet, bliver du træt af opskrifter. haha.. eller, det gjorde jeg i hvert fald.

Hehe ja det kan være du har ret.. Jeg må nok bare kaste mig ud i det

Anmeld

19. juni 2012

MomInTheMaking

Nettemor skriver:

Hehe ja det kan være du har ret.. Jeg må nok bare kaste mig ud i det

ja, jeg glæder mig til at se resultatet, vil du stadig have noget info om de andre blomster? Som udgangspunkt er alle blade både på blomster osv. lavet efter km, fm, hl.stg., stg., hl.stg. fm km formlen.. og så med flere af hver alt efter hvor langt arbejdet er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.