Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
JulieE skriver: ja... det er lidt smart, man kan gå til og fra det
ja... det er lidt smart, man kan gå til og fra det
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Nettemor skriver: Uhh hvor har du fundet den flodhest? Kunne godt tænke mig at prøve at lave noget lidt større. Men tror det har været fint med nogle af de små her Han er ca 8 cm høj og 12-14 cm lang
Uhh hvor har du fundet den flodhest? Kunne godt tænke mig at prøve at lave noget lidt større. Men tror det har været fint med nogle af de små her Han er ca 8 cm høj og 12-14 cm lang
Åh, så bliver den for lille - men har du opskriften elektronisk, så jeg evt. kan se den? Nogle gange er de nemme nok at lave større!
Ved min garnpusher det er ikke en kæde, det er to kvinder der har den, tror jeg. Det ligner sådan nogle hjemmelavede hæfter.Det er en i forvejen stor flodhest, men vi har så valgt at bruge 8/8 bomuldsgarn garn (er det ikke sådan?) så den bliver ENDNU større! Og den bliver virkelig stor
"Problemet" ved de små er ikke at jeg ikke kan lide dem. De er SÅ søde! jeg gider bare ikke sidde med det småtteri - jeg bliver hysterisk Vil bare sidde afslappet med det.
Dinna88 skriver: Åh, så bliver den for lille - men har du opskriften elektronisk, så jeg evt. kan se den? Nogle gange er de nemme nok at lave større! Ved min garnpusher det er ikke en kæde, det er to kvinder der har den, tror jeg. Det ligner sådan nogle hjemmelavede hæfter.Det er en i forvejen stor flodhest, men vi har så valgt at bruge 8/8 bomuldsgarn garn (er det ikke sådan?) så den bliver ENDNU større! Og den bliver virkelig stor "Problemet" ved de små er ikke at jeg ikke kan lide dem. De er SÅ søde! jeg gider bare ikke sidde med det småtteri - jeg bliver hysterisk Vil bare sidde afslappet med det.
Jeg har lavet efter denne
Nogenlunde i hvert fald. Har lavet øjene selv i stedet for købe og så har jeg lavet halen anderledes
Jeg har jo ikke prøvet at lave de store så ved ikke hvad der er mest afslappet
Nettemor skriver: Jeg har jo ikke prøvet at lave de store så ved ikke hvad der er mest afslappet
Ah, TAK for opskriften Tror lige jeg ser om jeg kan lave den større.
Jeg skal kigge ned når jeg laver de små osv. Altså, se på mit arbejde. Med de store dyr, tæpper, trøjer osv. der hækler jeg bare fordi det "nemmere" så at sige. Flere ens omgange der er lange osv
Dinna88 skriver: Ah, TAK for opskriften Tror lige jeg ser om jeg kan lave den større. Jeg skal kigge ned når jeg laver de små osv. Altså, se på mit arbejde. Med de store dyr, tæpper, trøjer osv. der hækler jeg bare fordi det "nemmere" så at sige. Flere ens omgange der er lange osv
Ja det er self rigtigt Men det tager jo så tilgengæld længere tid..
Nettemor skriver: Ja det er self rigtigt Men det tager jo så tilgengæld længere tid..
Ikke i mit tilfælde jeg hækler ret hurtigt, så de mange omgange flyver afsted når jeg hækler og ser en film f.eks. Kan du huske den ugle jeg viste herinde? Første aften brugte jeg en time på at forsøge at lave hornet, men gav op. Møg horn. Anden aften brugte min mor og jeg næsten to timer til det endelig lykkedes. Men da hornene var sat sammen kørte det bare Jeg hader det småtteri. Mine briller er nok ikke gode nok og mine fingre for fede
Dinna88 skriver: Ikke i mit tilfælde jeg hækler ret hurtigt, så de mange omgange flyver afsted når jeg hækler og ser en film f.eks. Kan du huske den ugle jeg viste herinde? Første aften brugte jeg en time på at forsøge at lave hornet, men gav op. Møg horn. Anden aften brugte min mor og jeg næsten to timer til det endelig lykkedes. Men da hornene var sat sammen kørte det bare Jeg hader det småtteri. Mine briller er nok ikke gode nok og mine fingre for fede
Hehe sådan kan man også sige det
Jamen jeg må da også indrømme at det er starten der tager længst tid Så kunne være jeg skulle prøve nogle af de store..
Har du opskrift på den ugle eller er det også en fra din pusher?
Nettemor skriver: Hehe sådan kan man også sige det Jamen jeg må da også indrømme at det er starten der tager længst tid Så kunne være jeg skulle prøve nogle af de store.. Har du opskrift på den ugle eller er det også en fra din pusher?
hæhæ
Jeg haaaaaaader starten på sådan noget der - jeg ved ikke hvorfor, men jeg er begyndt at vende det forkert, så jeg hækler baglæns. Spørg mig ikke om hvorfor eller HVORDAN jeg gør det
http://www.hendesverden.dk/handarbejde/hakling/Haklet-ugle/ - her er uglerne jeg har så lige lavet hornene lidt større på min den ene. Men den anden laver jeg alm. størrelse. Det var kun lige et par ekstra omgange ved slutningen af hornene jeg lavede. Dog synes jeg er sammentagningen er helt åndssvag i opskriften. Jeg kan ikke lige læse mig frem til hvor den står fordi jeg lige laver en masse på samme tid, men det er en dum måde at hækle to maske sammen på. Nå, men, jeg kan godt lige se om jeg en dag kan smide opskriften på den store flodhest ind, men så må du lige minde mig om det, hvis du er intra. Så skal jeg nemlig scanne den et eller andet sted
Dinna88 skriver: hæhæ Jeg haaaaaaader starten på sådan noget der - jeg ved ikke hvorfor, men jeg er begyndt at vende det forkert, så jeg hækler baglæns. Spørg mig ikke om hvorfor eller HVORDAN jeg gør det http://www.hendesverden.dk/handarbejde/hakling/Haklet-ugle/ - her er uglerne jeg har så lige lavet hornene lidt større på min den ene. Men den anden laver jeg alm. størrelse. Det var kun lige et par ekstra omgange ved slutningen af hornene jeg lavede. Dog synes jeg er sammentagningen er helt åndssvag i opskriften. Jeg kan ikke lige læse mig frem til hvor den står fordi jeg lige laver en masse på samme tid, men det er en dum måde at hækle to maske sammen på. Nå, men, jeg kan godt lige se om jeg en dag kan smide opskriften på den store flodhest ind, men så må du lige minde mig om det, hvis du er intra. Så skal jeg nemlig scanne den et eller andet sted
Jeg har kun lært at tage ind på en måde Hvad betyder det der med bomuldsgarn 8/4? Jeg har jo bare brugt det jeg har og så med en hæklepind der passer til
Uhh ja mega intra i den opskrift på flodhesten Altid..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128