Saltmandler opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

Mussen2

AalborgPigen skriver:

Tror du ikke bare du elsker salt ?

Jo det kan godtvære:. Jeg var til festhvor en kok serverede drn/havde lavet dem og de var bare så lækre.

Dem kan jeg bare ikke glemme,..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Muffin_girl

Mussen2 skriver:

Jo det kan godtvære:. Jeg var til festhvor en kok serverede drn/havde lavet dem og de var bare så lækre.

Dem kan jeg bare ikke glemme,..

Var det fordi de smagte meget af salt eller hvad ?

Anmeld

14. juni 2012

Maja_4000

Mussen2 skriver:

Jeg er stadig ikke helt tilfreds

Jeg har faktosk prøvet pandemodellen, men synes slet inke de blev salte nok. Ved duhvor meget salt hun bruger til en pande.

Nej , hun sagde bare "en god sjat" Hehe

Anmeld

14. juni 2012

Mum33

Dette er konge-opskriften. De er SÅ lækre og har delt den ud til alle der har smagt dem.

250 g mandler

2½ dl vand

1 spsk havsalt

Koges i en pande indtil alt vand er væk. Kommes dernæst i ovnen på bagepapir ved 150 grader varmluft i 25 min. Lad dem stå i ovnen mens de køler af og server så.

Anmeld

14. juni 2012

vitapigen

Hvis man ELSKER at de er sprøde og smager meget af salt, så er denne opskrift fantastisk

1spsk groft salt, helst Maldon eller andet salt af god kvalitet 2dl vand 200g mandler med skal (Jeg har bare brugt alm. groft salt)

Bring salt og vand i kog på en pande og tilsæt mandlerne. Lad vandet koge helt væk, så mandlerne dækkes af et tyndt, hvidt lag salt. Hæld mandlerne i en bradepande og sæt dem i ovnen ved 150 grader i ca. 20 – 30 min., så mandlerne bliver tørre. Tag mandlerne ud og lad dem køle helt af, de knitrer, mens de tørrer. Opbevar dem i en lufttæt beholder og servér dem som en sund snack. Tips: Mandler og nødder har en optimal fedtsyresammensætning. Næsten intet mættet fedt, rigtigt meget af det enkeltumættede og lidt af det det flerumættede. Så spis dem med god samvittighed som mellemmåltid, men vær stadig opmærksom på, at de indeholder meget energi.

Anmeld

14. juni 2012

Mussen2

vitapigen skriver:

Hvis man ELSKER at de er sprøde og smager meget af salt, så er denne opskrift fantastisk

1spsk groft salt, helst Maldon eller andet salt af god kvalitet 2dl vand 200g mandler med skal (Jeg har bare brugt alm. groft salt)

Bring salt og vand i kog på en pande og tilsæt mandlerne. Lad vandet koge helt væk, så mandlerne dækkes af et tyndt, hvidt lag salt. Hæld mandlerne i en bradepande og sæt dem i ovnen ved 150 grader i ca. 20 – 30 min., så mandlerne bliver tørre. Tag mandlerne ud og lad dem køle helt af, de knitrer, mens de tørrer. Opbevar dem i en lufttæt beholder og servér dem som en sund snack. Tips: Mandler og nødder har en optimal fedtsyresammensætning. Næsten intet mættet fedt, rigtigt meget af det enkeltumættede og lidt af det det flerumættede. Så spis dem med god samvittighed som mellemmåltid, men vær stadig opmærksom på, at de indeholder meget energi.

Det ere netop den jeg også har prøvet, men jeg synes slet ikke de smagte af salt. Kan ske jeg skal prøve igen, men langt mere salt

Anmeld

14. juni 2012

Mussen2

AalborgPigen skriver:

Var det fordi de smagte meget af salt eller hvad ?

Nemmerlig det skal til mit forsvar siges, at min familie heller ikke synes at dem jeg har lavet har smagt særlig salte i forhold til dedm vi fik til festen

Anmeld

14. juni 2012

vitapigen

Mussen2 skriver:

Det ere netop den jeg også har prøvet, men jeg synes slet ikke de smagte af salt. Kan ske jeg skal prøve igen, men langt mere salt

Okay ja jeg har så prøvet dem hvor de bare koger i noget saltvand i 20 min og så tages op og ind i ovnen og så med smør, men dem synes jeg overhovedet ikke jeg kunne få til at smage af noget. Men så fandt jeg denne opskrift.... Mums

Bare husk at ALT vandet skal væk, så panden bliver helt hvid. Men jeg synes nu er 1 spsk salt er passende. Nogle af mine veninder synes det er for meget

Anmeld

14. juni 2012

Muffin_girl

Mussen2 skriver:

Nemmerlig det skal til mit forsvar siges, at min familie heller ikke synes at dem jeg har lavet har smagt særlig salte i forhold til dedm vi fik til festen

Hehhe så må du bare proppe MASSER af salt på ..  

Anmeld

14. juni 2012

Mussen2

AalborgPigen skriver:

Hehhe så må du bare proppe MASSER af salt på ..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.