Hej med dig

Altså nu ved jeg jo ikke hvordan l gør med mad? Laver l madplaner og en indkøbsseddel? Jeg tror det med indkøbssedlen og love sig selv, at man ikke putter andet i kurven end det, man mangler og ikke alt muligt unødigt

Køb kød stort ind og frys det ned! Man kan spare ret mange penge på at købe store pakker med kød, og gå tilbudsaviser igennem og kun købe kød på tilbud og lave madplan ud fra det! Mange siger, at en eller to kødfrie dage om ugen, er super godt for pengepungen, og det er jo også sund mad, man får ud af det
Jeg kan anbefale at forsøge at bage det meste brød selv! Man kan jo evt. bage en god portion i weekenden og fryse ned, og så tage op i løbet af ugen, men det kræver selvfølgelige godt med fryserplads! Alternativt er koldthævede boller virkelig nemme at bage, så det kunne være et alternativ

Har l styr på, hvor meget l må bruge på mad om ugen? Måske man skulle overveje at hæve de penge, som man må bruge, så er der ligesom ikke til at købe det unødvendige
Jeg kan også godt lide at shoppe, og jeg er faktisk kommet frem til, at jeg skal lade være med at impulskøbe, jeg har overvejet, om jeg skulle aftale med mig selv, at hvis der er noget jeg er i tvivl om, så må jeg ikke bruge mit dankort, men skal gå ned i en hæveautomat og hvis jeg gider gå tilbage efter det jeg kiggede på, så er det nok fordi det ikke bare er et impulskøb
Jeg vil lige tilføje, at jeg på ingen måde er skide god til at overholde ovenstående, men det gad jeg godt være bedre til
Anmeld