Leg luksusfælden for mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2012

tarkoflen

Hej med dig

Altså nu ved jeg jo ikke hvordan l gør med mad? Laver l madplaner og en indkøbsseddel? Jeg tror det med indkøbssedlen og love sig selv, at man ikke putter andet i kurven end det, man mangler og ikke alt muligt unødigt
Køb kød stort ind og frys det ned! Man kan spare ret mange penge på at købe store pakker med kød, og gå tilbudsaviser igennem og kun købe kød på tilbud og lave madplan ud fra det! Mange siger, at en eller to kødfrie dage om ugen, er super godt for pengepungen, og det er jo også sund mad, man får ud af det
Jeg kan anbefale at forsøge at bage det meste brød selv! Man kan jo evt. bage en god portion i weekenden og fryse ned, og så tage op i løbet af ugen, men det kræver selvfølgelige godt med fryserplads! Alternativt er koldthævede boller virkelig nemme at bage, så det kunne være et alternativ

Har l styr på, hvor meget l må bruge på mad om ugen? Måske man skulle overveje at hæve de penge, som man må bruge, så er der ligesom ikke til at købe det unødvendige

Jeg kan også godt lide at shoppe, og jeg er faktisk kommet frem til, at jeg skal lade være med at impulskøbe, jeg har overvejet, om jeg skulle aftale med mig selv, at hvis der er noget jeg er i tvivl om, så må jeg ikke bruge mit dankort, men skal gå ned i en hæveautomat og hvis jeg gider gå tilbage efter det jeg kiggede på, så er det nok fordi det ikke bare er et impulskøb

Jeg vil lige tilføje, at jeg på ingen måde er skide god til at overholde ovenstående, men det gad jeg godt være bedre til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

foto på lærred

Hej.

Jeg bruer ofte loppemarkeder om sommeren. køber f.eks fødselsdags gaver og julegaver til pigerne. De er så små at det slet ikke betyder noget om spillet er brugt et par gange eller bukserne har siddet på en anden pige først. Der er utrolig meget at spare på legetøj og tøj (indtil de når en hvis størrelse, så bliver tøjet ofte for brugt- men når de er små så kan man ofte slet ikke se at det har været brugt)

Hvis jeg ønsker mig et eller andet så googler jeg det altid inden jeg køber det. Der kan man ofte spare en masse penge ved at kunne sammenligne på nettet. Dvs jeg impulskøber aldrig større ting, da jeg gerne lige vil tjekke det ud først.

Nu ved jeg ikke hvor I bor henne, men er det i KBH, så ønsker vi os altid årskort i fødselsdagsgaver (fra onkler og tanker osv som alligevel ikke helt ved hvad der er "in" for en f.eks 3 årig) Så har vi altid en masse steder at tage hen (Zoo- Tivoli osv) og så er det bare en god madpakke i rygsækken og afsted som familie.

Handle de billigere steder: Lidl, Rema 1000 og Netto osv.

Her er vi meget dårige til at lave ugeplan (og hvis vi gør så glemmer vi ofte at følge den fordi der kommer noget i vejen) Men det tror jeg, at man kan spare meget på og så som de andre er inde på: Handle så lidt så muligt, da man altid får købt dobbelt så meget som man egentlig lige var af sted for at handle ind

Er ked af at høre om jeres tab ved hussalget, håber I snart er ude af gælden igen.

Anmeld

9. juni 2012

tarkoflen

AnnaKJ skriver:

Vi har et bestemt beløb til mad og diesel hver måned - og igår lavede jeg madplan og indkøbsliste for næste uge. Så håber jeg virkelig at vi kan overholde det Men vi er bare så dårlige til at få taget noget op af fryseren

Kan du ikke sætte en alarm i din telefon til at ringe er aften på et bestemt tidspunkt, om at du skal tage kød op af fryseren? På den måde husker du det, og på et tidspunkt, så sidder det bare på rygraden

Anmeld

9. juni 2012

AnnaK89

tarkoflen skriver:

Hej med dig

Altså nu ved jeg jo ikke hvordan l gør med mad? Laver l madplaner og en indkøbsseddel? Jeg tror det med indkøbssedlen og love sig selv, at man ikke putter andet i kurven end det, man mangler og ikke alt muligt unødigt
Køb kød stort ind og frys det ned! Man kan spare ret mange penge på at købe store pakker med kød, og gå tilbudsaviser igennem og kun købe kød på tilbud og lave madplan ud fra det! Mange siger, at en eller to kødfrie dage om ugen, er super godt for pengepungen, og det er jo også sund mad, man får ud af det
Jeg kan anbefale at forsøge at bage det meste brød selv! Man kan jo evt. bage en god portion i weekenden og fryse ned, og så tage op i løbet af ugen, men det kræver selvfølgelige godt med fryserplads! Alternativt er koldthævede boller virkelig nemme at bage, så det kunne være et alternativ

Har l styr på, hvor meget l må bruge på mad om ugen? Måske man skulle overveje at hæve de penge, som man må bruge, så er der ligesom ikke til at købe det unødvendige

Jeg kan også godt lide at shoppe, og jeg er faktisk kommet frem til, at jeg skal lade være med at impulskøbe, jeg har overvejet, om jeg skulle aftale med mig selv, at hvis der er noget jeg er i tvivl om, så må jeg ikke bruge mit dankort, men skal gå ned i en hæveautomat og hvis jeg gider gå tilbage efter det jeg kiggede på, så er det nok fordi det ikke bare er et impulskøb

Jeg vil lige tilføje, at jeg på ingen måde er skide god til at overholde ovenstående, men det gad jeg godt være bedre til

Jeg lavede en madplan og indkøbsliste igår for næste uge, baseret på tilbudsaviserne Men nu skal den jo også overholdes og det har vi ikke været gode til før.
Men denne gang skal det altså lykkes

Vi har en konto der hedder mad og der bliver ført et bestemt beløb over på hver måned. Men måske du har ret i at vi nok skal hæve et beløb om ugen, som vi må bruge på mad

Anmeld

9. juni 2012

Aabye

AnnaKJ skriver:

Lavede en madplan og indkøbsliste igår - så nu må vi se om vi kan overholde det
Vi skal bare huske at få taget noget op af fryseren, det er vi virkelig dårlige til

Som jeg kunne regne ud igår så løb den op i 410 kr. Men den bliver jo nok i sidste ende på 500 kr, da noget grønt og mælk bliver købt 2 gange

Kan du ikke hænge en seddel op hvor du ser det? På køleskabet f.eks? Hvor der står: Husk at tage kød op af fryseren!

Anmeld

9. juni 2012

tarkoflen

AnnaKJ skriver:

Jeg lavede en madplan og indkøbsliste igår for næste uge, baseret på tilbudsaviserne Men nu skal den jo også overholdes og det har vi ikke været gode til før.
Men denne gang skal det altså lykkes

Vi har en konto der hedder mad og der bliver ført et bestemt beløb over på hver måned. Men måske du har ret i at vi nok skal hæve et beløb om ugen, som vi må bruge på mad

Jeg så godt da jeg havde sendt min laaaange smøre, at du havde lavet madplan og indkøbsliste

Jeg tror det ville være nemmere for mig, kun at købe det der står på listen, hvis jeg ikke bare lige kunne trække lidt ekstra på dankortet jeg vil nemlig ikke risikere at skulle stå og bede om at få trukket noget ud igen, det ville jeg simpelthen synes var alt for pinligt!

Anmeld

9. juni 2012

LLN

Line - med Bobben skriver:

Kan du ikke hænge en seddel op hvor du ser det? På køleskabet f.eks? Hvor der står: Husk at tage kød op af fryseren!

Jeg tager som regel mad op af fryseren til den efterfølgende dag når jeg laver mad. På den måde er vi blevet rigtig gode til at bruge det vi har i fryseren og ikke glemme at tage noget op.

Anmeld

9. juni 2012

AnnaK89

foto på lærred skriver:

Hej.

Jeg bruer ofte loppemarkeder om sommeren. køber f.eks fødselsdags gaver og julegaver til pigerne. De er så små at det slet ikke betyder noget om spillet er brugt et par gange eller bukserne har siddet på en anden pige først. Der er utrolig meget at spare på legetøj og tøj (indtil de når en hvis størrelse, så bliver tøjet ofte for brugt- men når de er små så kan man ofte slet ikke se at det har været brugt)

Hvis jeg ønsker mig et eller andet så googler jeg det altid inden jeg køber det. Der kan man ofte spare en masse penge ved at kunne sammenligne på nettet. Dvs jeg impulskøber aldrig større ting, da jeg gerne lige vil tjekke det ud først.

Nu ved jeg ikke hvor I bor henne, men er det i KBH, så ønsker vi os altid årskort i fødselsdagsgaver (fra onkler og tanker osv som alligevel ikke helt ved hvad der er "in" for en f.eks 3 årig) Så har vi altid en masse steder at tage hen (Zoo- Tivoli osv) og så er det bare en god madpakke i rygsækken og afsted som familie.

Handle de billigere steder: Lidl, Rema 1000 og Netto osv.

Her er vi meget dårige til at lave ugeplan (og hvis vi gør så glemmer vi ofte at følge den fordi der kommer noget i vejen) Men det tror jeg, at man kan spare meget på og så som de andre er inde på: Handle så lidt så muligt, da man altid får købt dobbelt så meget som man egentlig lige var af sted for at handle ind

Er ked af at høre om jeres tab ved hussalget, håber I snart er ude af gælden igen.

Her køber jeg ofte tøj til børnene på trendsales, dba og herinde
Der er lidt spare og egentlig røre det mig ikke at det er brugt, så længe det er i en pæn stand

Vi bor helt oppe i Nordjylland - men vi har da selvfølgelig også zoo og forlystelsesparker heroppe

Hustabet var vi egentlig indstillet på Men vi ville gerne af med huset, da det var en belastning for os.
Så lige nu fokusere vi bare på at få gælden væk så hurtigt som muligt

Anmeld

9. juni 2012

AnnaK89

tarkoflen skriver:

Kan du ikke sætte en alarm i din telefon til at ringe er aften på et bestemt tidspunkt, om at du skal tage kød op af fryseren? På den måde husker du det, og på et tidspunkt, så sidder det bare på rygraden

God ide

Det vil jeg da gøre

Anmeld

9. juni 2012

pemiro

AnnaKJ skriver:

Hej piger

Nu hvor der kommer en baby mere, vil vi gerne til at spare så vi kan få råd til også at lave noget med børnene og altid at have lidt ekstra

Vi har lige fået solgt vores hus - selvfølgelig med tab, men sådan er det jo for tiden. Vi vil rigtig gerne af med den gæld hurtigt og alt hvad vi kan undvære kommer til at gå til at banke gælden væk og så hvis der er noget vi skal med børnene.

Jeg er desværre selv sådan en der elsker at shoppe og kan meget nemt blive fristet. Jeg elsker cafe besøg (dog er det ikke mere end et par gange om måneden, så ikke voldsomt).
Vil så gerne ændre adfærd - både når det gælder indkøb af mad og materielle ting. Hvad gør jeg? Synes tit jeg falder for alt muligt ekstra når jeg handler og sodavand - åh Gud altså!
Jeg vil gerne af med babyvægten (som alle andre) når jeg har født, og det må da kunne gøres på en billig men stadig sund måde.

Vil gerne lære at ønske mig ting til fødselsdag og jul i stedet for bare at købe dem. Men jeg har vitterligt ingen tålmodighed

Det er ikke fordi at vi har overforbrug herhjemme, men alle pengene forsvinder bare så hurtigt. Og når slet ikke at ligge noget til side

Jeg selv er på SU og får 9100 kr og mandens løn svinger mellem 16.000-22.000 udbetalt, det kommer helt an på årstid.

Nogen der har nogle gode råd til at kunne spare og ændre min adfærd? Jeg VIL sååå gerne!

Jeg vil ikke gokkes i nøden, for som sagt overforbruger vi ikke - vil bare gerne spare på det vi har og gøre det godt for vores børn!

Vi harsparet rigtig mange penge ved at lave madplan for en uge ad gangen, så vi kun skal handle en gang i ugen.
Hertil laver vi naturligvis indkøbsliste med det vi skal have handlet, og intet andet. Når vi så handler, holder vi os til sedlen og undgår derfor impulskøb (de kan være utrolig dyre på sigt).

Kød køber vi stort ind af i bilka. Vi køber for ca 600-900 kr hver 3 måned af alt muligt forskelligt. (vi er så kun to personer lige nu). Det sparer man virkelig MANGE penge på. Fremfor at skulle købe små pakker kød til hver dag.
Det kræver selvfølgelig man har plads i fryseren

I stedet for cafeturene, kunne du evt være hos dig selv eller veninderne og i kunne lave noget lækkert selv. Det er også billigere end cafepriser. Så kan du fx tage på cafe en enkelt gang i måneden

Jeg tror det er de råd jeg lige kan komme med håber de kan bruges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.