Har i nogensinde glemt en fødselsdag??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
An&Jo skriver:

Helt ærligt, så nej, jeg har aldrig følt mig som en storesøster for hende, ikke sådan rigtigt.. da jeg var 17 og min søster 7 valgte mine forældre at sige nu flytter vi 200km væk, og i skal med..
Jeg bakkede ud og flyttede sammen med min kæreste, for var igang med gymnasiet, og ville ikke skifte skole og væk fra alle mine venner.. De valgte at sige fint, men flytter du, så hjælper vi dig ikke med noget igen.. de har aldrig hjulpet mig med at flytte fra en lejlighed, de ringer aldrig af sig selv for at høre hvordan det går, de kunne ikke drømme om at komme og besøge os, og til store mærkedage (som da min søn skulle døbes) skal de tvinges med, og det har jo så desværre gjort at jeg ikke har haft den vilde mulighed for at være der for min lillesøster..

Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til hende og prøve at bygge et forhold op, fx via mails og telefon. Du har haft det svært med jeres forældre, og lur mig, om hun ikke også kan have problemer med dem. Det er synd, hvis det går ud over hende, at dine forældre har været stride over for dig, og det må virkelig være mærkeligt for hende at have en storesøster, som i hendes øjne virker ligeglad med hende. 

Jeg må indrømme, at selvom hun muligvis virker snotforkælet i dine øjne - jeg gætter bare, men hun er jo deres efternøler - så bløder mit hjerte lidt for en pige på 13, som vokser op med to pensioNister, der ser TV konstant. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
An&Jo skriver:

ingen påmindelse overhovedet, ikke idag ihvertfald..

og når man pludselig bliver kaldt i skole en dag man havde renget med var fri, og samtidig skal finde ud af med pladsanvisningen at få gæstepleje, fordi man fra start af havde meldt ham fri idag, det gør altså at jeg ikke lige husker hvad der blev sagt til mig igår..

altså hun er ikke så gammel, så hun har sikkert svært ved at sætte sig ind i hvad det vil sige at have en travl hverdag. Derfor kan man godt forstå at hun bliver skuffet, men ligefrem at kalde dig grimme ting er meget overdrevet.

Og de voksne, såsom din mor, kan jeg absolut ikke forstå ikke kan sætte sig ind i det.

Anmeld

9. juni 2012

Kay

nej du er ik den eneste...  

Anmeld

9. juni 2012

lucas<3

jeg har aldrig glemt en fødselsdag ,,

min far ringede engang den 1 juni og sang fødselsdag og je spurgte om han ikke viste at jeg ikke havde fødselsdag den dag. øhh jo da sagde han bare.. men det kunne han ikk huske..

men syns ikke din familie kan være bekndt og sige grimme ting om dig fordi du har glemt hendes fødselsdag..

du kan ikke gør for du har mange ting og tænke på for tiden..

du får lige en

Anmeld

9. juni 2012

Bonde-liv

ja. endda min egen datters folk har lært at sende mig sms dagen før/på dagen for at minde mig om hvem der har fødselsdag

duer ikke til det der. men syntes også nogle folk gør fødselsdage for.. tjoo... bevis du elsker mig agtig

tilgengæld giver jeg gerne gaver, kram og kærlighed til dem omkring mig hele året

Anmeld

9. juni 2012

tarkoflen

Hvorfor pokker var der ikke lige en i din familie, der skrev til dig tidligere, så du kunne nå at gøre noget ved det? Det synes jeg sgu er mærkeligt, men så havde de selvfølgelig ikke nogen mulighed for at svine dig til...

Det er da øv, at du har glemt din søsters fødselsdag, men når l stort set ikke har noget forhold, så er det måske lidt nemmere at forstå!

Jeg synes du skal ringe til din søster i dag og undskylde og fortælle hende at du er ked af at du glemte det! Er der slet ikke mulighed for, at hun måske kan komme på weekend hos jer, og så kan l tage tur i biffen eller noget, og måske få en base for et forhold?

Det er på ingen måde ok, at de sviner dig til! Man skulle tro, at de er voksne, men det virker ikke sådan!

Hvad med din storesøster, har hun også svinet dig til, eller er det kun dine forældre?

Anmeld

9. juni 2012

Muffin_girl

An&Jo skriver:

Ja jeg er åbenbart lav, og for dårlig, og alt muligt andet grimt, fordi jeg har ti tusind andre ting i mit hoved at tænke på end lige min lillesøsters fødselsdag..

Min lillesøster blev 13 idag, og ja det havde jeg fuldstændig glemt, så har jo ikke fået ringet til hende, og ja det nager mig da, men derfor behøver min familie vel ikke kalde mig alt muligt grimt på grund af det??

Jeg ligger midt i eksamener som stresser mig for sindssygt og det ved familien godt, jeg ligger samtidig midt i en flytning, da jeg har været så heldig at få min lejlighed udlejet fra den 15 juli, så jeg skal være ude senest den 1 juli..
Derudover har jeg en tid på kardiologisk afdeling den 26 på grund af min hjerterytme, og det giver da også mange tanker midt i det hele..

Jeg har haft travlt hele dagen, først skole med info om praktik og hvordan de sidste 2 semestre skal forløbe, så har jeg skullet fremvise min lejlighed til hende der skal leje den, plus jeg har skullet hente 2 børn, så hjem og pakke ud og sætte på plads i huset, samle møbler og diverse andre ting og sager, og ja midt i det hele har jeg så glemt min søsters fødselsdag.. Jeg ved da godt det ikke er optimalt, men at sende mig beskeder og kalde mig grimme ting her kl 22 om aftenen hvor jeg ikke kan gøre noget alligevel, det syntes jeg simpelthen ikke de kan være bekendt..
Jeg kan ikke gøre for at mine forældre er pensionister og går hjemme, og at min søster også går hjemme og er ledig, og derfor ikke har andet at tage sig til.. Men jeg har rent faktisk en hverdag jeg skal følge, så de må da meget undskylde at en mærkedag ikke lige er det jeg husker lige nu..

Jeg ringer selvfølgelig derned imorgen, men er jeg virkelig den eneste som har glemt en fødselsdag på en person tæt på mig??

Sikke da en opførsel! Skal du da ikke tage dig af.. Det kunne sagtens ske for mig også.. Altså mine store søskende, har husket MAX 12 af mine fødselsdage ud af 23.. Og derfor har mine forældre da ikke svinet dem.. 

Anmeld

9. juni 2012

jydeinden

nej jeg har aldrig glemt de nære i min families fødselsdag ( mor, far og bror, samt kæreste) men dem længere ude aner jeg rent ud sagt ikke hvornår har fødselsdag. de kunne have fødselsdag imorgen og jeg ville ikke ane det.

Anmeld

9. juni 2012

Tvillingemor80

Jeg kan godt forstå hvis din søster bliver ked af det og skuffet.

Men kan ikke se hvorfor dine forældre skal blande sig?, din søster er 13 år så synes det må være en sag mellem hende og dig..

men synes måske ikke du skal undskylde det så meget, med alle mulige ting - det vil nok være pænere bare at sige "ja jeg har sku dummet mig, det jeg ked af!"

Anmeld

9. juni 2012

Valle81

Ork ja, masser af gange både forældre, søster og veninder

Tager det ikke så tungt og op tager det bestemt heller ikke tungt hvis nogle hjemme min eller ungernes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.