Mor og meget mere skriver:
Det er egentlig mere trist end en glemt fødselsdag, synes jeg - at du ikke har noget forhold til din lillesøster. En ting er dine forældre, som du jo kender og har et grundlag for ikke at føle noget fællesskab med, men en pige på bare 13 år... Har du aldrig følt et storesøsterligt bånd til hende - den der beskyttertrang, de fleste ældre søskende har? Jeg tænker jo, at sådan som du beskriver dine forældre, er det måske ikke udpræget fedt at være barn/teenager hos dem, og så kunne en storesøster langt væk være en kærkommen person at have i sit liv - at holde ferie hos osv.
Helt ærligt, så nej, jeg har aldrig følt mig som en storesøster for hende, ikke sådan rigtigt.. da jeg var 17 og min søster 7 valgte mine forældre at sige nu flytter vi 200km væk, og i skal med..
Jeg bakkede ud og flyttede sammen med min kæreste, for var igang med gymnasiet, og ville ikke skifte skole og væk fra alle mine venner.. De valgte at sige fint, men flytter du, så hjælper vi dig ikke med noget igen.. de har aldrig hjulpet mig med at flytte fra en lejlighed, de ringer aldrig af sig selv for at høre hvordan det går, de kunne ikke drømme om at komme og besøge os, og til store mærkedage (som da min søn skulle døbes) skal de tvinges med, og det har jo så desværre gjort at jeg ikke har haft den vilde mulighed for at være der for min lillesøster..
Anmeld