brug for gode råd og erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

Anonym trådstarter

inpe skriver:

Hej

Kan godt forstår du er i vildrede.

Men hvis i kan løse det selv, er det klart det det bedste, og jeg kan godt forstår, at du ikke vil have trukket noget ned over hovedet.

Det er vigtigt, at i får snakket det godt igennem, og at i får lavet en god samværsordning.  Jeg tænker lidt, om det er meget nødvendigt, at lave noget på skrift på nuværende tidspunkt, han skal først til at lære sit barn at kende, og skal være sammen med jer, det første stykke tid.

fingeregel er  hvis dit barn er et 1 år, så er det en overnatning og fuldt samvær fra 3 år.

sæt jer ned og snak om det, hvis i godt kan blive eninge, og lav en aftale der kun gælder for 6 mdr. i første omgang.

og så har I 6 måneder til, at tænke lidt over hvordan  I selv ønsker det skal være.

tag højde for.

weekend samvær i lige uge eller ulige uger.

påske det ene år og pinse det andet år

sommerferie 14 dage inden for det første 3 uger af skolernes sommer ferie og året efter 14 dagen inden for de sidste 3 uger. ( og måske kun en uge, det første år, ren erfaring, det er hårdt når man er 3 år og undvære sin mor i 14 dagen).

efterårsferie det ene år og vinter ferie det andet år.

jul fra d. 23 til d. 28

nytår fra d. 28. til 1. 

gældende fra 3 års  alderen.

Det er sådan en samværsaftale kan se ud fra statforvaltningen, den har de lavet, da min datters far ikke på nogen måde ønskede at samarbejde, og  jeg syntes egentlig den fungere godt, også fordi der er taget højde for det, når barnet begynder i skole og en fair ordning også for faren.

og bland kun statsforvaltningen ind i det, hvis det hele går i hård knude, og så er det ham der skal søge om samvær. hvis det skal den vej igennem. Ked af at skulle sige det, men jeg syntes absolut ikke, at den indstats er ret meget værd, ud over at det koster staten milioner hvert år, for der er ingen hjælp at hente.  De gør bare ikke deres arbejde godt nok. Og har kun erfaret at det er blevet være gennem de sidste 8 år. taget min egen sag i betragtning og det min veninde ligger og kæmper med nu.

Klar det selv hvis i kan, det ville klart være det bedste for jer alle sammen.

Knus Ina

du kan altid skrive en privat besked, hvis du ønsker lidt mere info, eller jeg vil også gerne kigge på det i når frem til, og evt. komme med forslag.

altså jeg mener ikke der behøver forelægge noget på skrift endnu da hun stadig er så lille og han som du selv siger skal være sammen med os herhjemme det første lange stykke tid....
men han VIL ha det på skrift allerede nu og føler lidt at han prøver at presse noget ned over hovedet på mig som jeg ikke er parat til.... jeg ved kun at vores datter kun er 8 uger gammel og sys ikke det er nødvendigt med en skriftlig aftale inden hun er omkring 4 mdr.......

hvilken statsforvaltning hører du under hvis jeg må spørge??

dem jeg kender der hører under sydjyllands amt har kun gode erfaringer med amtet hernede...........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Hvis man kan undgå at gå gennem amtet, så synes jeg da helt klart det er at foretrække. Det kan da kun være positivt, hvis man kan finde ud af det udenom dette, set med mine øjne.

Ud over det så er der jo en del behandlingstid i de fleste amter, og ved ikke om du har tænkt, at samvær først skal skal startes op derefter?

I kan sagtens selv skrive en samværsaftale, og så er den gældende, det er jeg rimelig sikker på.

Jeg ville uden tvivl forsøge at få det til at fungere, for i kan lige så godt øve jer i at skulle kunne samarbejde, for det er i jo mere eller mindre tvungen til de næste 18 år

nej jeg har sagt han selvfølgelig må se hende i den tid inden vi kommer i amtet..... men så stritter han imod og siger så kan vi lige så godt selv skrive under på vores egen aftale......

så puuuuh jeg ved ski ikke....... jeg sys bare det er svært at nå til enighed alene...

Anmeld

8. juni 2012

wamse

Anonym skriver:

nej jeg har sagt han selvfølgelig må se hende i den tid inden vi kommer i amtet..... men så stritter han imod og siger så kan vi lige så godt selv skrive under på vores egen aftale......

så puuuuh jeg ved ski ikke....... jeg sys bare det er svært at nå til enighed alene...

Jeg kan jo også godt forstå ham, for han er vel super bange for, at du pludselig siger, at han ikke må se hende.

Mit forslag vil være, at i godt kan lave det skrifteligt, men at du fx får skrevet de forbehold du eventuel har

Hvad er din frygt ved at lave det skriftligt?

Anmeld

8. juni 2012

TTM

Vi (min eks og jeg) klarede det uden stfv eller andre offentlige...

Vi lavede den aftale at fremtil hun var 1 år, kom han på besøg. Først efter 1års måtte hun sove hos ham 1 nat.

Men det er super vigtigt med små hyppige besøg, da det er med til at skabe et vigtigt far/datter bånd.

Jeg sparkede næsten min eks bagi, og tvang ham til ofte besøg, og det har bevirket at de idag har det bedste forhold!

Men du er velkommen til at skrive pb, det er en længere forklaring
Og det kommer meget an på jeres forhold mv...

Knus TTM

Anmeld

8. juni 2012

CS

Anonym skriver:

Hej hej....

Jeg har virkelig brug for lidt hjælp her... Håber i vil hjælpe og måske fortælle jeres erfaring....

Sagen er den at jeg har en datter der nærmer sig 10 uger....
Faderen har ikke været en del af graviditeten og ikke ønsket kontakt med mig... Men nu har han så meldt sig på banen og vil frygtelig gerne være en del af sin datters liv hvilket jeg jo sys er super dejligt :-)
Han vil gerne starte med at komme 2 gange om ugen af max en times varighed... Hvilket også er fint med mig...
Jeg havde egentlig regnet med vi skulle ha den igennem amtet både for at få lidt vejledning og rådgivning omkring hvordan vi gør det bedst....
Han vil helst at vi ordner det udenom amtet og selv laver udfylder papir og sender ind til amtet.... Men er det smart??
Jeg vakler virkelig meget og ville nok bare ha det bedst med at han søgte igennem amtet så der var nogle højere instanser med i det og ku fortælle hvordan man har succes med de såkaldt optrapning... Men har i erfaringer med amtet og optrapningsordning??
Hvordan sætter amtet det??
Jeg havde forestillet mig et halvt år med korte hyppige besøg og så ku man udvide til færre men længere besøg.... Osv og hvis hun er klar så måske første overnatning omkring 1 år til halvandet??

Hjælp... Er helt lost... Igennem stfv eller klare det selv??
Føler måske at jeg er lidt mere herre over det ved at vi klarer det uden om stfv...

Hvad siger i erfaringer???

Undskyld det blev lidt meget rodet

Hvis jeg var dig og du er i tvivl ville jeg prøve at ringe til mødrehjælpen - de er simpelthen så hjælpsommme og har også jurister + sagsbehandler siddende. Så jeg er sikker på de kan vejlede dig så du føler dig hørt og tryg

Anmeld

8. juni 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg kan jo også godt forstå ham, for han er vel super bange for, at du pludselig siger, at han ikke må se hende.

Mit forslag vil være, at i godt kan lave det skrifteligt, men at du fx får skrevet de forbehold du eventuel har

Hvad er din frygt ved at lave det skriftligt?

Jamen har egentlig ikke nogen frygt ved at skrive under...
Men jeg sys optrapningen er lige lovlig hurtig i det han foreslår... Og det vil jeg helst ikke skrive under på... Så hellere skrive under på en lidt mildere optrapning og så kan vi jo selv udvide hvis vi sys det er okay.... For min frygt er hvis vores datter ikke er klar så hænger jeg lidt på den... Jeg kan jo ikke se ud i fremtiden og allerede nu sige hvornår hun er klar til mere....
Jeg er kommet med et forslag der hedder sig han starter om 14 dage med at komme her hos os.... Da vil hun være 3mdr... Og så kan han komme her 2-3 gange om ugen af en times varighed... Indtil hun er 10 mdr og der må vi så se hvordan og hvorledes... Og selvfølgelig med at udvide hvis det går godt og det sys jeg da egentlig ikke er super uretfærdigt og sys der så blir taget hensyn til vores datter og ham .... Men han vil ha mere

Anmeld

8. juni 2012

inpe

jeg høre under region sjælland.

mener heller ikke det burde være nødvendig med en skriftlig aftale nu, for nu hvor hun er så lille og så afhængig af dig, har han ikke så meget at skulle have sagt lige på det punkt, og du må ikke lade dig presse til at skrive under på noget nu, hvis du ikke er klar til det.

og ellers ¨må du sige til ham, at du først vil lave noget på skrift om 4 måneder, når du føler dig parat til det, vil han ikke være med til det, må du bede ham om at søge samvær gennem statsforvaltningen.  Problemet er så bare, at det ikke altid bliver den bedste løsning, og at der er en anden der tager afgørelsen i samværsordningen.  Men hold på dine rettigheder.

knus Ina

Anmeld

8. juni 2012

tarkoflen

Jeg har ikke stået i din situatuion, så du må tage hvad jeg siger, som velmente forslag

Jeg kan godt sætte mig ind i, at han gerne vil have noget på skrift, for han er vel bange for, at du pludselig ikke vil lade ham se jeres datter...

Men kunne en mulighed ikke måske være, at I laver en aftale for eksempelvis et halvt år ad gangen til at starte med? Jeg tænker, at det første halve år, skal han jo alligevel ikke have hende på overnatning, så det kan vel ikke skade, at lave en skriftlig aftale for den periode og så tage det i små bidder hen ad vejen? Han får sin skriftlige aftale og du kan føle, at du har kontrol over den...

Jeg tænker tit på, at en tur i amtet sjældent giver et godt samarbejde, og at amtet er til for dem, der slet ikke selv kan få det til at gå op i en højere enhed, og som jeg læser det, så vil du rigig gerne, at faren til din datter får et godt forhold til hende, og det vil han også gerne, og det synes jeg du skal fokusere på, for det er da så fedt, at l begge vil hendes bedste

Jeg håber så meget for jer, at l kan få lavet en aftale, som l begge er tilfredse med!

Stort

Anmeld

8. juni 2012

Anonym trådstarter

inpe skriver:

jeg høre under region sjælland.

mener heller ikke det burde være nødvendig med en skriftlig aftale nu, for nu hvor hun er så lille og så afhængig af dig, har han ikke så meget at skulle have sagt lige på det punkt, og du må ikke lade dig presse til at skrive under på noget nu, hvis du ikke er klar til det.

og ellers ¨må du sige til ham, at du først vil lave noget på skrift om 4 måneder, når du føler dig parat til det, vil han ikke være med til det, må du bede ham om at søge samvær gennem statsforvaltningen.  Problemet er så bare, at det ikke altid bliver den bedste løsning, og at der er en anden der tager afgørelsen i samværsordningen.  Men hold på dine rettigheder.

knus Ina

jeg ku ikke være mere enig med dig

jeg har også foreslået at jeg hellere end gerne vil lave en skriftlig aftale med ham når hun har rundet 4 mdr..... men NIX BIX.... det skal være NU...... og det gør mig ked af det at han presser og stresser mig og prøver at proppe noget ned om hovedet på mig

neeej jeg ved ikke om det blir værre af at gå i amtet.... men sys også bare det er rigtig øv at vi ikke selv kan ordne det altså........
Men jaaa jeg holder på mine rettigheder og jeg tænker på vores datter først og fremmst.......... og så må vi se hvor det fører os hen...

Anmeld

8. juni 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg har ikke stået i din situatuion, så du må tage hvad jeg siger, som velmente forslag

Jeg kan godt sætte mig ind i, at han gerne vil have noget på skrift, for han er vel bange for, at du pludselig ikke vil lade ham se jeres datter...

Men kunne en mulighed ikke måske være, at I laver en aftale for eksempelvis et halvt år ad gangen til at starte med? Jeg tænker, at det første halve år, skal han jo alligevel ikke have hende på overnatning, så det kan vel ikke skade, at lave en skriftlig aftale for den periode og så tage det i små bidder hen ad vejen? Han får sin skriftlige aftale og du kan føle, at du har kontrol over den...

Jeg tænker tit på, at en tur i amtet sjældent giver et godt samarbejde, og at amtet er til for dem, der slet ikke selv kan få det til at gå op i en højere enhed, og som jeg læser det, så vil du rigig gerne, at faren til din datter får et godt forhold til hende, og det vil han også gerne, og det synes jeg du skal fokusere på, for det er da så fedt, at l begge vil hendes bedste

Jeg håber så meget for jer, at l kan få lavet en aftale, som l begge er tilfredse med!

Stort

jo det har vi også snakket om......

hvor jeg har sagt at det vil jeg gerne gå med til.... men først fra hun er 4 mdr og så 6 mdr frem.... og så se hvor det bringer os hen.......
Lige nu har hun kolik for fulde drøn og skriger hver dag fra 15-21 så jeg har sagt at jeg bare gerne vil være over den her periode inden vi sætter noget fast......... men at han indtil da selvfølgelig gerne må komme feks i weekenderne inden kl 15 så han rent faktisk får noget ud af det...... men NEJ det er ikke godt nok......... han vil ha at vi skal underskrive sådan et papir índen for 14 dage

jeg har heller aldrig været i amtet..... så jeg kan heller ikke svare på det.... har desværre bare set mange dårlige eksempler på dem der selv har prøvet at løse det........
Ved der er stor forskel på stfv rundt omkring i landet..... men den i sydjylland har dem jeg kender været yderst tilfreds med og de har virkelig hjulpet på en god og konstruktiv måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.