inpe skriver:
Hej
Kan godt forstår du er i vildrede.
Men hvis i kan løse det selv, er det klart det det bedste, og jeg kan godt forstår, at du ikke vil have trukket noget ned over hovedet.
Det er vigtigt, at i får snakket det godt igennem, og at i får lavet en god samværsordning. Jeg tænker lidt, om det er meget nødvendigt, at lave noget på skrift på nuværende tidspunkt, han skal først til at lære sit barn at kende, og skal være sammen med jer, det første stykke tid.
fingeregel er hvis dit barn er et 1 år, så er det en overnatning og fuldt samvær fra 3 år.
sæt jer ned og snak om det, hvis i godt kan blive eninge, og lav en aftale der kun gælder for 6 mdr. i første omgang.
og så har I 6 måneder til, at tænke lidt over hvordan I selv ønsker det skal være.
tag højde for.
weekend samvær i lige uge eller ulige uger.
påske det ene år og pinse det andet år
sommerferie 14 dage inden for det første 3 uger af skolernes sommer ferie og året efter 14 dagen inden for de sidste 3 uger. ( og måske kun en uge, det første år, ren erfaring, det er hårdt når man er 3 år og undvære sin mor i 14 dagen).
efterårsferie det ene år og vinter ferie det andet år.
jul fra d. 23 til d. 28
nytår fra d. 28. til 1.
gældende fra 3 års alderen.
Det er sådan en samværsaftale kan se ud fra statforvaltningen, den har de lavet, da min datters far ikke på nogen måde ønskede at samarbejde, og jeg syntes egentlig den fungere godt, også fordi der er taget højde for det, når barnet begynder i skole og en fair ordning også for faren.
og bland kun statsforvaltningen ind i det, hvis det hele går i hård knude, og så er det ham der skal søge om samvær. hvis det skal den vej igennem. Ked af at skulle sige det, men jeg syntes absolut ikke, at den indstats er ret meget værd, ud over at det koster staten milioner hvert år, for der er ingen hjælp at hente. De gør bare ikke deres arbejde godt nok. Og har kun erfaret at det er blevet være gennem de sidste 8 år. taget min egen sag i betragtning og det min veninde ligger og kæmper med nu.
Klar det selv hvis i kan, det ville klart være det bedste for jer alle sammen.
Knus Ina
du kan altid skrive en privat besked, hvis du ønsker lidt mere info, eller jeg vil også gerne kigge på det i når frem til, og evt. komme med forslag.
altså jeg mener ikke der behøver forelægge noget på skrift endnu da hun stadig er så lille og han som du selv siger skal være sammen med os herhjemme det første lange stykke tid....
men han VIL ha det på skrift allerede nu og føler lidt at han prøver at presse noget ned over hovedet på mig som jeg ikke er parat til.... jeg ved kun at vores datter kun er 8 uger gammel og sys ikke det er nødvendigt med en skriftlig aftale inden hun er omkring 4 mdr.......
dem jeg kender der hører under sydjyllands amt har kun gode erfaringer med amtet hernede...........