brug for gode råd og erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.809 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej hej....

Jeg har virkelig brug for lidt hjælp her... Håber i vil hjælpe og måske fortælle jeres erfaring....

Sagen er den at jeg har en datter der nærmer sig 10 uger....
Faderen har ikke været en del af graviditeten og ikke ønsket kontakt med mig... Men nu har han så meldt sig på banen og vil frygtelig gerne være en del af sin datters liv hvilket jeg jo sys er super dejligt :-)
Han vil gerne starte med at komme 2 gange om ugen af max en times varighed... Hvilket også er fint med mig...
Jeg havde egentlig regnet med vi skulle ha den igennem amtet både for at få lidt vejledning og rådgivning omkring hvordan vi gør det bedst....
Han vil helst at vi ordner det udenom amtet og selv laver udfylder papir og sender ind til amtet.... Men er det smart??
Jeg vakler virkelig meget og ville nok bare ha det bedst med at han søgte igennem amtet så der var nogle højere instanser med i det og ku fortælle hvordan man har succes med de såkaldt optrapning... Men har i erfaringer med amtet og optrapningsordning??
Hvordan sætter amtet det??
Jeg havde forestillet mig et halvt år med korte hyppige besøg og så ku man udvide til færre men længere besøg.... Osv og hvis hun er klar så måske første overnatning omkring 1 år til halvandet??

Hjælp... Er helt lost... Igennem stfv eller klare det selv??
Føler måske at jeg er lidt mere herre over det ved at vi klarer det uden om stfv...

Hvad siger i erfaringer???

Undskyld det blev lidt meget rodet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

morbibi

Anonym skriver:

Hej hej....

Jeg har virkelig brug for lidt hjælp her... Håber i vil hjælpe og måske fortælle jeres erfaring....

Faderen har ikke været en del af graviditeten og ikke ønsket kontakt med mig... Men nu har han så meldt sig på banen og vil frygtelig gerne være en del af sin datters liv hvilket jeg jo sys er super dejligt :-)
Han vil gerne starte med at komme 2 gange om ugen af max en times varighed... Hvilket også er fint med mig...
Jeg havde egentlig regnet med vi skulle ha den igennem amtet både for at få lidt vejledning og rådgivning omkring hvordan vi gør det bedst....
Han vil helst at vi ordner det udenom amtet og selv laver udfylder papir og sender ind til amtet.... Men er det smart??
Jeg vakler virkelig meget og ville nok bare ha det bedst med at han søgte igennem amtet så der var nogle højere instanser med i det og ku fortælle hvordan man har succes med de såkaldt optrapning... Men har i erfaringer med amtet og optrapningsordning??
Jeg havde forestillet mig et halvt år med korte hyppige besøg og så ku man udvide til færre men længere besøg.... Osv og hvis hun er klar så måske første overnatning omkring 1 år til halvandet??

Føler måske at jeg er lidt mere herre over det ved at vi klarer det uden om stfv...

Har ingen erfaring der, vi klare det udenom amtet

Anmeld

8. juni 2012

Anonym trådstarter

Men har i så skrevet under på noget eller er det bare en mundtlig aftale?

Anmeld

8. juni 2012

Anonym trådstarter

Slet ikke andre???

Anmeld

8. juni 2012

Leneur

Jeg har ingen erfaring på området men som udgangspunkt mener stf at det er bedst hvis man kan klare det selv. Det kan jo aldrig skade at ringe til dem og få nogle retningslinier også i forhold til hvad der er bedst for barnet. De er der jo også for at hjælpe.

Anmeld

8. juni 2012

babymus77

Min eks og jeg har aldrig været i amt... Vi klarede det selv, fra et år hvor vi gik fra hinanden sov de ved hamHver 2 week.... Aldrig en finger at sætte!!!!! Min kæreste og hans eks er derimod rigtig tit i amt.... I den forbindelse har jeg læst meget og ved små opfordre de til 2-3 små besøg i ugen.. Og sove ude 1 gang fra 9-12 mdr.... Og ellers er det jo altid bedst når man kan samarbejde uden om amt...., det giver roligere børn.... I længden:-) Held og lykke med det;-) Og god week....

Anmeld

8. juni 2012

Anonym trådstarter

Det Jeg er rigtig skuffet over at jeg igår ringede ind til amt for netop at få lidt råd og vejledning men hun lyttede overhovedet ikke... Men sagde bare at hvis han ikke forstå samvær med små børn måtte jeg bede ham om at gå gemmem amtet og så var der ikke mere vejledning at komme efter der...
Problemet er at han fra dag et af vil ha jeg skal underskrive de papir og jeg vil bare ikke at der blir trukket noget ned om hovedet på mig...

Anmeld

8. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hej hej....

Jeg havde bedt ham gå igennem amtet... Mere for at være sikker... Men selfølgelig sige at han godt kan begynde at se hende nu, men du gerne vil have at han søger gennem amtet...

Anmeld

8. juni 2012

wamse

Hvis man kan undgå at gå gennem amtet, så synes jeg da helt klart det er at foretrække. Det kan da kun være positivt, hvis man kan finde ud af det udenom dette, set med mine øjne.

Ud over det så er der jo en del behandlingstid i de fleste amter, og ved ikke om du har tænkt, at samvær først skal skal startes op derefter?

I kan sagtens selv skrive en samværsaftale, og så er den gældende, det er jeg rimelig sikker på.

Jeg ville uden tvivl forsøge at få det til at fungere, for i kan lige så godt øve jer i at skulle kunne samarbejde, for det er i jo mere eller mindre tvungen til de næste 18 år

Anmeld

8. juni 2012

inpe

Anonym skriver:

Hej hej....

Hej

Kan godt forstår du er i vildrede.

Men hvis i kan løse det selv, er det klart det det bedste, og jeg kan godt forstår, at du ikke vil have trukket noget ned over hovedet.

Det er vigtigt, at i får snakket det godt igennem, og at i får lavet en god samværsordning.  Jeg tænker lidt, om det er meget nødvendigt, at lave noget på skrift på nuværende tidspunkt, han skal først til at lære sit barn at kende, og skal være sammen med jer, det første stykke tid.

fingeregel er  hvis dit barn er et 1 år, så er det en overnatning og fuldt samvær fra 3 år.

sæt jer ned og snak om det, hvis i godt kan blive eninge, og lav en aftale der kun gælder for 6 mdr. i første omgang.

og så har I 6 måneder til, at tænke lidt over hvordan  I selv ønsker det skal være.

tag højde for.

weekend samvær i lige uge eller ulige uger.

påske det ene år og pinse det andet år

sommerferie 14 dage inden for det første 3 uger af skolernes sommer ferie og året efter 14 dagen inden for de sidste 3 uger. ( og måske kun en uge, det første år, ren erfaring, det er hårdt når man er 3 år og undvære sin mor i 14 dagen).

efterårsferie det ene år og vinter ferie det andet år.

jul fra d. 23 til d. 28

nytår fra d. 28. til 1. 

gældende fra 3 års  alderen.

Det er sådan en samværsaftale kan se ud fra statforvaltningen, den har de lavet, da min datters far ikke på nogen måde ønskede at samarbejde, og  jeg syntes egentlig den fungere godt, også fordi der er taget højde for det, når barnet begynder i skole og en fair ordning også for faren.

og bland kun statsforvaltningen ind i det, hvis det hele går i hård knude, og så er det ham der skal søge om samvær. hvis det skal den vej igennem. Ked af at skulle sige det, men jeg syntes absolut ikke, at den indstats er ret meget værd, ud over at det koster staten milioner hvert år, for der er ingen hjælp at hente.  De gør bare ikke deres arbejde godt nok. Og har kun erfaret at det er blevet være gennem de sidste 8 år. taget min egen sag i betragtning og det min veninde ligger og kæmper med nu.

Klar det selv hvis i kan, det ville klart være det bedste for jer alle sammen.

Knus Ina

du kan altid skrive en privat besked, hvis du ønsker lidt mere info, eller jeg vil også gerne kigge på det i når frem til, og evt. komme med forslag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.