Synopsis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

Plysbjørnen

Masig skriver:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er du læser til, men da jeg skrev synopser, opgaver, projekter osv, der galt reglen at 1 side = 2100 anslag (og det er anslag, ikke ord!!)...

Dvs at linjeafstand og skrift har intet at sige, du kan vælge en str 72 med dobbelt linjeafstand, så det visuelt fylder 8 sider, men hvis der stadig kun er 2x2100 anslag så er den stadig kun på to sider... det vil så måske nok trække lidt ned at bruge skrift og linjeafstand som er helt hen i vejret...

Jeg ville bruge halvanden linjeafstand, som er standard til sådan nogle opgaver, og så en calibri elelr times new roman som skrift i str 11-12 stykker...

Og ja den kan meget nemt komme til at fylde mere end 2x2100 anslag... Så man skal øve sig i at skære unødvendige ord og informationer fra, passe på ikke at gentage for meget, og kun have det allermest vigtige med... det er svært men man lærer det til sidst

Jeg læser HHX, har lige fået skrevet det sidste og jeg har 6189 anslag (incl. top og fodnote). Men det fylder kun 2 sider, har sat linie afstanden til 1,15.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Plysbjørnen

Nea85 skriver:

Øv, så vil jeg lige som en anden også har skrevet, at du er nødt til at slette alt unødvendigt
Hvor mange anslag har du i alt?

Har 6100 anslag.

Anmeld

7. juni 2012

Nea85

Aniteb skriver:

Har 6100 anslag.

På lærerseminariet er en side 2600 anslag, så jeg er desværre bange for, at du har for meget Hvor meget fylder en side hos jer?

Anmeld

7. juni 2012

Plysbjørnen

Nea85 skriver:

På lærerseminariet er en side 2600 anslag, så jeg er desværre bange for, at du har for meget Hvor meget fylder en side hos jer?

Mener vores dansklærer plejer at sige 2400 anslag

Anmeld

7. juni 2012

Masig

Aniteb skriver:

Jeg læser HHX, har lige fået skrevet det sidste og jeg har 6189 anslag (incl. top og fodnote). Men det fylder kun 2 sider, har sat linie afstanden til 1,15.

Jeg tror desværre også du har alt for mange anslag... det svarer jo nogenlunde til 3 sider... det er ligemeget hvor meget det fylder visuelt, men anslagene skal kun give 2 sider tror jeg, men kan være der er andre regler på HHX end på universitetet... Kan ikke huske hvordan det var i gymnasiet, det er jo MANGE år siden hehe...

Men jeg er rimelig sikker på at du IKKE skal tælle top og fodnoter med... Så dem kan du da modregne i det mindste

Og så skal du måske lige kigge det igennem og se om der er nogle ting du kan slette, eller om formulere så det ikke fylder så meget...

Anmeld

7. juni 2012

Plysbjørnen

Masig skriver:

Jeg tror desværre også du har alt for mange anslag... det svarer jo nogenlunde til 3 sider... det er ligemeget hvor meget det fylder visuelt, men anslagene skal kun give 2 sider tror jeg, men kan være der er andre regler på HHX end på universitetet... Kan ikke huske hvordan det var i gymnasiet, det er jo MANGE år siden hehe...

Men jeg er rimelig sikker på at du IKKE skal tælle top og fodnoter med... Så dem kan du da modregne i det mindste

Og så skal du måske lige kigge det igennem og se om der er nogle ting du kan slette, eller om formulere så det ikke fylder så meget...

Jeg tror hvis jeg trækker dem fra så er jeg måske nede på 6100.

Anmeld

7. juni 2012

Masig

Aniteb skriver:

Jeg tror hvis jeg trækker dem fra så er jeg måske nede på 6100.

Ja så er du nok nødt til at skulle længere ned.. Ved ikke om I får karakterer for den, men det trækker som regel ned hvis den fylder mere end må....

Anmeld

7. juni 2012

Plysbjørnen

Masig skriver:

Ja så er du nok nødt til at skulle længere ned.. Ved ikke om I får karakterer for den, men det trækker som regel ned hvis den fylder mere end må....

Ærligt det ved jeg faktisk heller ikke... Jeg skal op d. 25 juni, hvor jeg skal lave en fremlæggelse på baggrung af den afsluttende perspektivering jeg kommer med i min synopsis.

Så fisk... 

Min synopsis er skrevet på baggrund af et projekt der hedder "Start af egen Virksomhed", hvor vi også har lavet en rapport af. og på baggrund af synopsisen skal der laves en fremlæggelse. og vi får vist nok en samlet Karakter for det hele

Anmeld

7. juni 2012

Masig

Aniteb skriver:

Ærligt det ved jeg faktisk heller ikke... Jeg skal op d. 25 juni, hvor jeg skal lave en fremlæggelse på baggrung af den afsluttende perspektivering jeg kommer med i min synopsis.

Så fisk... 

Min synopsis er skrevet på baggrund af et projekt der hedder "Start af egen Virksomhed", hvor vi også har lavet en rapport af. og på baggrund af synopsisen skal der laves en fremlæggelse. og vi får vist nok en samlet Karakter for det hele

Ja okay, det lyder meget rigtigt, altså med en samlet karakter.. Men synopsen skal jo bruges som "huskeseddel" til dig og eksaminator/censor over hvad rapporten handler om, så den er faktisk et slags hjælpemiddel til eksamen, så hvis den er for lang kan de vurdere at du har brugt for meget hjælp, og derfor kan det trække ned... Så du må nok hellere prøve at få den ned på de to sider, så du ikke risikerer en dårligere karakter bare pga lidt for mange anslag.. Ville være super ærgeligt...

Anmeld

7. juni 2012

Plysbjørnen

Ja okay, det lyder meget rigtigt, altså med en samlet karakter.. Men synopsen skal jo bruges som "huskeseddel" til dig og eksaminator/censor over hvad rapporten handler om, så den er faktisk et slags hjælpemiddel til eksamen, så hvis den er for lang kan de vurdere at du har brugt for meget hjælp, og derfor kan det trække ned... Så du må nok hellere prøve at få den ned på de to sider, så du ikke risikerer en dårligere karakter bare pga lidt for mange anslag.. Ville være super ærgeligt...

Hmmm jeg har fået afvide at min fremlæggelse kun skal handle om det jeg har stående i perspektiveringen, og den del er jo kun 3 linjer... Regnede slet ikke med at jeg skulle have min synopsis med til fremlæggelsen...

Men ja det ville da være super ærgerligt... at blive trukket ned pga. det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.