Aniteb skriver:
Jeg er ved at skrive en Synopsis til mit 1. års projekt, vi har fået afvide at den maks må være på 2 sider, hvilket også er fair nok. Men har ikke fået noget afvide om linje afstand, hvad ville i sige er passende?? enkelt linjeafstand eller dobbelt elller halvanden??
Knus Betina
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er du læser til, men da jeg skrev synopser, opgaver, projekter osv, der galt reglen at 1 side = 2100 anslag (og det er anslag, ikke ord!!)...
Dvs at linjeafstand og skrift har intet at sige, du kan vælge en str 72 med dobbelt linjeafstand, så det visuelt fylder 8 sider, men hvis der stadig kun er 2x2100 anslag så er den stadig kun på to sider... det vil så måske nok trække lidt ned at bruge skrift og linjeafstand som er helt hen i vejret...
Jeg ville bruge halvanden linjeafstand, som er standard til sådan nogle opgaver, og så en calibri elelr times new roman som skrift i str 11-12 stykker...
Og ja den kan meget nemt komme til at fylde mere end 2x2100 anslag... Så man skal øve sig i at skære unødvendige ord og informationer fra, passe på ikke at gentage for meget, og kun have det allermest vigtige med... det er svært men man lærer det til sidst 
Anmeld