Vores elskede kat er væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

Tona

Der er så meget der kan ske med de katte. Den kan også være hoppet uset ind i en bil eller lastbil eller noget, og så være kørt væk med den... eller med toget (det gjorde min kærestes gamle kat engang for mange år siden - tossede dyr).

Men jeg håber at den kommer hjem. Har I prøvet at sætte billeder op i den lokale Brugs, Supermarked eller hvad der nu er hvor I bor? Evt. sætte en dusør på... det KAN altså give noget (igen, det har min kæreste også prøvet med en af sine gamle katte).

Det værste ved når de forsvinder er næsten uvisheden... at man ikke aner hvad der er sket med dem 

Sikke nogle vilde katte du har kendt

Det var en god ide med dusøren. Det tror jeg at vi skal gøre.

Det mærkelige var også at lige inden hun forsvandt havde hun været ekstremt kærlig og villet putte hele tiden og puf så var hun væk? Her du erfaring med dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

FruK

Amandas-mor skriver:

Er det rigtigt? og så kom de igen alligevel. Jamen så håber jeg meget at det også sker med Bølle.

Vi er modstander af det med øremærke fordi vi syntes at det er forkert at vi mennesker skal lave indgreb på kattens krop som ikke tjener noget formål for katten, men kun for os...ved ikke om det giver mening, men sådan føler vi altså  

Jeg mener at det tjener det formål, at katten måske kan komme hjem til jer igen, hvis den er kommet for langt væk eller kommet til skade, og nogen vil forsøge at få fat i jer. Det ville da også være til glæde for katten.

Krydser fingre for at hun dukker op - jeg ved hvordan det er, når de er væk.

(Jeg har i øvrigt også en Bølle - men det er en dreng)

Anmeld

6. juni 2012

Princesspigen

Amandas-mor skriver:

Hvor er det bare hæsligt...

Vores højt elskede kat Bølle har været væk i en hel uge nu. Det er slet ikke til at bære. Når hun lukkes ud går hun aldrig længere væk end at vi praktisk talt kan se hende eller i alt fald omgående kan kalde hende til os. Hun er altid max ude i en time så søger hun hjem igen.

Den aften hun forsvandt blev hun lukket ud som altid for at tisse af før natten og kom så aldrig hjem mere og her sidder vi nu og ved ikke engang hvad der er sket med hende

Vi har haft hende siden hun var ca 2 uger gammel (moren forlod hende i en hæk og hun ville have sultet ihjel hvis vi ikke havde taget hende til os). Vi flaskede hende op, stod op på alle tider af døgnet og gav hende flaske og hun lå hele tiden i min forklædelomme for at have tryghed og varme. Jeg gik hjemme med hende og tog mig af hende og så hende blive til en stor og selvstændig kat som nok vidste hvad hun ville.

Nogen vil måske sige at "det er jo bare en kat", men det er det ikke for os. Det er et familiemedlem og vi er bare helt knust over at hun er væk. Amanda går omkring og leder og spørger maaaange gange hver dag: "Hvor er Bølle? Hvor er Bølle" og hver gang jeg kommer hjem venter jeg ubevidst at høre hendes glade poter hen over gulvet når hun kom for at tage imod en...men der kommer ingen lille glad Bølle løbende. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg ville med det her, er bare så knust over det og skulle lige ud med det...

Her er et billede af smukke Bølle (3 år gammel).

hvis hun ikke er steriliseret er det normalt uanset katten og dens vaner at den forsvinder op til en uge for at parre sig...

der ud over skal i tjække alle skure, garager og den slaks i nærheden da folk tit kommer til at lukke katte inde uden de ved det..

sæt gerne løbeseddler op med billeder og infoer om hende og hør om nogle har set hende..

hvis hun er øremærket eller chippet så hold øje med div. sider fra dyrinternater, kattehjem, osv i nærheden og se om hun sku dukke op hos dem..

skriv evt her hvor i bor måske nogle fra jeres omåde kan holde et åbent øje med hende..

jeg ved godt det er sørgeligt men tjæk evt veje og vejkanter i nærheden af jeres hjem og hun måske sku være kørt ned og derfor ikke leve mere..

håber på det bedste og held og lykke!

Anmeld

6. juni 2012

Tona

Princesspigen skriver:

hvis hun ikke er steriliseret er det normalt uanset katten og dens vaner at den forsvinder op til en uge for at parre sig...

der ud over skal i tjække alle skure, garager og den slaks i nærheden da folk tit kommer til at lukke katte inde uden de ved det..

sæt gerne løbeseddler op med billeder og infoer om hende og hør om nogle har set hende..

hvis hun er øremærket eller chippet så hold øje med div. sider fra dyrinternater, kattehjem, osv i nærheden og se om hun sku dukke op hos dem..

skriv evt her hvor i bor måske nogle fra jeres omåde kan holde et åbent øje med hende..

jeg ved godt det er sørgeligt men tjæk evt veje og vejkanter i nærheden af jeres hjem og hun måske sku være kørt ned og derfor ikke leve mere..

håber på det bedste og held og lykke!

Tak

Vi har gjort de ting du skriver, og hun er steriliseret, men ikke øremærket 

Anmeld

6. juni 2012

Princesspigen

Amandas-mor skriver:

Tak

Vi har gjort de ting du skriver, og hun er steriliseret, men ikke øremærket 

da hun hverken er øremærket eller chippet risikerer i hun havner på internat eller kattehjem så hold øje med dem og ring evt og snak med dem og fortæl om katten.. måske de har fået hende ind eller får hende ind..

sku hun venne tilbage så for guds skyld, få hende øremærket  

Anmeld

6. juni 2012

FrkT

Amandas-mor skriver:

Sikke nogle vilde katte du har kendt

Det var en god ide med dusøren. Det tror jeg at vi skal gøre.

Det mærkelige var også at lige inden hun forsvandt havde hun været ekstremt kærlig og villet putte hele tiden og puf så var hun væk? Her du erfaring med dette?

Ja gør da det. For jeg ville bestemt gerne give de dusørpenge, hvis vi havde fået en af vores elskede katte tilbage for det. Og folk er som regel mere villige til at holde øje, hvis de også får noget ud af det.... så sæt sådan en op i Brugs, supermarked, skole, ja alle offentlige steder du har mulighed for det i området.. 

Hmm ikke direkte som du beskriver. Men en af de katte vi mistede var ekstremt kælen og kom til os hele tiden. Han var samtidig meget svær at skræmme og ikke bange for nye mennesker, så vi tror umiddelbart han er kommet for langt væk hjemmefra til at kunne finde tilbage, og at han så har opsøgt nogle mennesker, som har taget ham til sig... ved ikke om jeres kat var meget sky i det eller om den ikke var bange af sig?

i hvert fald for at hun kommer tilbage til jer!

Anmeld

6. juni 2012

Tona

FrkT skriver:

Ja gør da det. For jeg ville bestemt gerne give de dusørpenge, hvis vi havde fået en af vores elskede katte tilbage for det. Og folk er som regel mere villige til at holde øje, hvis de også får noget ud af det.... så sæt sådan en op i Brugs, supermarked, skole, ja alle offentlige steder du har mulighed for det i området.. 

Hmm ikke direkte som du beskriver. Men en af de katte vi mistede var ekstremt kælen og kom til os hele tiden. Han var samtidig meget svær at skræmme og ikke bange for nye mennesker, så vi tror umiddelbart han er kommet for langt væk hjemmefra til at kunne finde tilbage, og at han så har opsøgt nogle mennesker, som har taget ham til sig... ved ikke om jeres kat var meget sky i det eller om den ikke var bange af sig?

i hvert fald for at hun kommer tilbage til jer!

Hun er meget sky og søger slet ikke hen til andre mennesker fx når vi får gæster, så tror ikke at hun er gået med nogen.

Tak for de gode råd

Anmeld

6. juni 2012

FrkT

Amandas-mor skriver:

Hun er meget sky og søger slet ikke hen til andre mennesker fx når vi får gæster, så tror ikke at hun er gået med nogen.

Tak for de gode råd

Nej sandsynligheden for det er nok ikke så stor, hvis hun er sky i det.

Velbekomme da. Håber virkelig hun kommer hjem til jer igen 

Anmeld

7. juni 2012

Tona

UPDATE: I dag er jeg blevet ringet op af min veninde og hendes venindes mor har set Bølle (hun er i alt fald meget sikker på at det var Bølle) på en vej i Vejen som er et stykke fra hvor vi bor, men ikke urealistisk langt væk. Bølle var sky, som altid, og ville ikke hen til dem da de prøvede at fange hende, men hun så sund og frisk ud og var ikke skadet. Men åh altså...hun har krydset to store veje med biler for at komme derhen. Noget må have skræmt hende. Men hvor blev jeg bare lykkelig for at hun er i live...bare vi nu kan få hende hjem igen  Manden er ved at finkæmme kvarteret der omkring hvor hun blev set for anden gang i dag nu.

Anmeld

7. juni 2012

FrkT

Amandas-mor skriver:

UPDATE: I dag er jeg blevet ringet op af min veninde og hendes venindes mor har set Bølle (hun er i alt fald meget sikker på at det var Bølle) på en vej i Vejen som er et stykke fra hvor vi bor, men ikke urealistisk langt væk. Bølle var sky, som altid, og ville ikke hen til dem da de prøvede at fange hende, men hun så sund og frisk ud og var ikke skadet. Men åh altså...hun har krydset to store veje med biler for at komme derhen. Noget må have skræmt hende. Men hvor blev jeg bare lykkelig for at hun er i live...bare vi nu kan få hende hjem igen  Manden er ved at finkæmme kvarteret der omkring hvor hun blev set for anden gang i dag nu.

Nej hvor godt  Krydser alt jeg kan for at din mand får hende hjem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.