Anonym skriver:
Jeg ved også de på hospice får masser af psykologhjælp osv. for at blive "klar" (om man nu kan blive) på at de skal sige farvel. Og jeg ved jo at hun i hvert fald i et år, hvis ikke mere, har vist hun har kræft, så jeg ved ikke om man måske allerede fra start begynder mentalt at forberede sig på, at man måske ikke bliver reddet.. Jeg ved det ikke, jeg har ikke selv prøvet det og håber ikke jeg kommer til det!
Og hvor er det tragisk med din folkeskoleveninde 
SOm du så har jeg skrevet til hende nu - jeg håber hun svarer. Men alt er på hendes banehalvdel, for kun hun ved hvordan hun har det med det hele!
Tak for dit svar!
Kræftens bekæmpelse og kræftafdelingerne er fantastiske til at tage sig af mennesker med kræft! Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal gribe det hele an, så ring til kræftens bekæmpelses telefon linie, de er så søde.
Min far fik kræft for nogle år siden, og jeg ringede til dem, fordi jeg havde 100 spørgsmål og de var bare så hjælpsomme

min far var så heldig at blive helbredt, så vi slap heldigvis med skrækken

men jeg kan varmt anbefale at søge råd ved kræftens bekæmpelse

Ja det er skrækkeligt at nogle skal sige farvel til livet alt for tidligt! Min far sagde på et tidspunkt til mig, mens han var i behandling, at når han så unge mennesker og små børn blive kørt til stråling, så kunne han bedre have affundet sig med, at det var ham der ikke overlevede end dem! Den tanke kunne jeg slet ikke holde ud, men jeg forstå selvfølgelig hvad han mener!
Jeg håber du får kontakt med din veninde og kan få sagt ordentligt farvel.
Anmeld