quity skriver:
Først skal både du og hende have et kæmpe
.
Det er virkelig barsk at gå igennem, så et brev og blomster vil helt sikkert opmuntre hende i denne svære tid. Eller endnu bedre giv hende et besøg, det betyder så meget mere.
Hvad man skal sige, Hmmm, ja det kan være svært, men det kommer af sig selv. Men I kommer garanteret til at snakke om sygdommen og vær ikke bange for det, hun skal nok selv sige fra hvis det bliver for meget. Men tror at når man er nået til det punkt, så er man mere eller mindre afklaret med sig egen situation og det er omgivelserne der er bange for emnet. Når den første svære samtale er overstået vil I helt sikkert komme til at snakke om "gamle dage" og får snakket og grinet.... Hun er jo stadig den samme pige du hyggede dig med da I var naboer.
Så jeg kan kun sige; SKYND DIG AT FINDE UD AF HVILKEN HOSPICE OG BESØG HENDE. DET BETYDER ALT FOR HENDE.
Jeg ved hvor svært det er at køre til et hospice for at besøge en døende, men det er det hele værd. For ca 4 år siden kørte jeg næsten dagligt til hospice pga et familiemedlem som lå der i 3 mdr hvilket er lang tid. Du er velkommen til at skrive til mig hvis du har brug for en snak.
Lige en sidste ting og det er ik for at give dig falske forhåbninger, men man kan også komme på hospice for aflastning, altså med henblik på at få det bedre og komme hjem. Størtedelen er der selvfølgelig fordi de er døende og her ik ret lang tid tilbage, men flere er der også kun i aflastning...
Tak for dit svar
Allerførst havde jeg slet ikke tænkt tanken at besøge hende. Men så begyndte jeg at tænke på hvis det var mig - hvor glad jeg ville blive for at folk kom og så mig inden det var for sent. Og viste de holdt af mig! Men er desværre sikker på det går dén vej, for det kan jeg se ud fra de ting folk har kommenteret. Det er så dybt tragisk!
Jeg har skrevet et brve til hende på facebook. Jeg har ikke skrevet alt det jeg vil sige endnu - Jeg har fortalt hende jeg tænker på hende ofte, og jeg har skrevet, at min datter og jeg (min datter er baby og forstår ikke det med døden endnu. jeg ved bare hun kunne lide små børn, og min lille trold kan altid bringe lidt glæde) meget gerne vil besøge hende, hvis hun har lyst til vi ser forbi en dag. Men at det er helt op til hende, og at jeg forstår hvis hun ikke ønsker det. Så har jeg skrevet, at i fald hun ikke ønsker besøg, hvad adressen så er, for så har jeg et brev til hende, jeg ønsker hun skal læse.
Så må jeg se om hun ser det og hvad hun svarer!