Til Private dagplejere her op baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Lone Jakobsen skriver:

6600 pr. barn

hvad med udbetalt? undskyld jeg spørger....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

MVM

Profilbillede for MVM
Valle81 skriver:

Vi har lige fået tilskuddet og det er på de 4908 kr pr barn og så for vi søskende tilskud da vi har to i samme dp

Men om der er forskel fra kommune til kommune ved jeg ikke.

Ja det er oveni, kan huske at jeg lagde de 47 procent oveni de 39 og regnede ud som normalt og det passede med vist 500 kr til forskel..

hmm, jamen, hvis jeg får 85 i trækprocent og jeg regner det ud, så får jeg ikke særlig meget udbetalt, så jeg er helt blank hvordan man regner det ud åbenbart...

Hvor jeg på gammel løn får 19600 ville jeg her kun få 14000 udbetalt, så et eller andet gør jeg galt, når jeg regner det ud....

Jeg vil nemlig ligge nogenlunde på samme løn, som privat, som jeg gør nu, men jeg ville jo får større fradrag eller trækprocent elller?

Anmeld

5. juni 2012

Lone Jakobsen

Mathias Villads skriver:

hvad med udbetalt? undskyld jeg spørger....

det synes jeg ikke jeg vil komme ind på i åben debat. det afhænger jo meget af din personlige økonomi.

Anmeld

5. juni 2012

MVM

Profilbillede for MVM
Lone Jakobsen skriver:

det synes jeg ikke jeg vil komme ind på i åben debat. det afhænger jo meget af din personlige økonomi.

det er også helt i orden....

Jeg forstår bare ikke regnestykket...

Anmeld

5. juni 2012

Valle81

Mathias Villads skriver:

hmm, jamen, hvis jeg får 85 i trækprocent og jeg regner det ud, så får jeg ikke særlig meget udbetalt, så jeg er helt blank hvordan man regner det ud åbenbart...

Hvor jeg på gammel løn får 19600 ville jeg her kun få 14000 udbetalt, så et eller andet gør jeg galt, når jeg regner det ud....

Jeg vil nemlig ligge nogenlunde på samme løn, som privat, som jeg gør nu, men jeg ville jo får større fradrag eller trækprocent elller?

Du må regne forkert,

Lad os sige at din grundløn til være 30.000, så skal du trække am bidrag fra på 8% og så pension osv. Så vil du fx have 25000 tilbage med en trækprocent på 85 så vil du skulle gange de 25000 med de 85%, så har du omkring 21000 som er skattefrie. De sidste 4000 skal du betale skat af, og det er ca 40% så er der ca 2500 tilbage som du skal putte oveni de 21000, så rundt regnet løst ca 22500 kr udbetalt

Anmeld

5. juni 2012

MVM

Profilbillede for MVM
Lone Jakobsen skriver:

åh jeg forstå ikke helt hvad du mener.

jeg betaler am og alt det andet. der efter har jeg et skattefrit fradrag på de 47 procent, og resten betaler jeg så skat af

(jeg indbetaler også til pension, og det kan så også trækkes fra i skat)

din løn bestemmer du jo lidt selv, men det ser ud til at du har en ide om hvad du vil tage pr. barn

Hvad med ting, som du køber til dagpleje? møbler og legetøj`?

Anmeld

5. juni 2012

Valle81

Mathias Villads skriver:

Hvad med ting, som du køber til dagpleje? møbler og legetøj`?

Blander mig lige igen

Enten kan man vælge fradraget eller også kan du vælge og trække alle dine køb til dp fra i skat. Men det betyder at dit private madbudget og og dagplejens skal være total opdelt. Vælger du fradraget er fradraget til dækning af mad, legetøj, slidtage osv.

Anmeld

5. juni 2012

twinboys

Jeg er også privat... jeg tager 6200kr pr. barn og så får de jo tilskudet fra kommunen, som jeg søger for dem...

Jeg har 5 børn....

Tjek gerne min hjemmeside ud og spørg endelig hvis du har nogle spørgsmål

Majbritt

www.dagplejen-naturboern.dk

Anmeld

5. juni 2012

MVM

Profilbillede for MVM
twinboys skriver:

Jeg er også privat... jeg tager 6200kr pr. barn og så får de jo tilskudet fra kommunen, som jeg søger for dem...

Jeg har 5 børn....

Tjek gerne min hjemmeside ud og spørg endelig hvis du har nogle spørgsmål

Majbritt

www.dagplejen-naturboern.dk

Er det super hårdt med 5 børn?

Tænker, at jeg ville starte ud med 4 og så hvordan det kører... Og så måske senere 5 børn...

Hvordan gør du det med løn?

Anmeld

5. juni 2012

twinboys

Mathias Villads skriver:

Er det super hårdt med 5 børn?

Tænker, at jeg ville starte ud med 4 og så hvordan det kører... Og så måske senere 5 børn...

Hvordan gør du det med løn?

Nej det er bestemt ikke hårdt det er mere hårdt da man var kommunal og havde 4 + gæstebarn.... men nu har vi jo ikke kun 5 børn i hjemmet... her 1.maj startede jeg en privat stor dagpleje op... Så vi er 10 børn Bettina og jeg...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.