En hel kylling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.557 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

Mussen2

Djeg har en hel fersk kylling, som jeg skal have brugt i dag.

Har i en god opskrift eller ide til tilberedning. Skal være børnevenlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

LilleChelle

Vi plejer at putte den i ovnen. Og så med kartofler af en eller anden art til og ketchup. Lækkert og nemt. Og ikke spor usundt hvis man selv laver kartoflerne :p 

Anmeld

4. juni 2012

trunte89

Jeg plejer bare at klippe den over, og s i ovnenen med den. Får gerne ovnkartofler, tzaziki og remolade blandet med lidt græsk youghurt, salt peber og karry.

Anmeld

4. juni 2012

Frk. Himmelblå

Mussen2 skriver:

Djeg har en hel fersk kylling, som jeg skal have brugt i dag.

Har i en god opskrift eller ide til tilberedning. Skal være børnevenlig

Ja, gnid den godt i salt og så i ovnen ca 5 kvarter.

Når der er 15 min til, den er færdig, kan du tage den ud og hælde stegesaften fra - og over i en kasserolle. Skum evt. lidt af fedtet fra. Tilsæt en teske timian og kog op. Tilsæt herefter 250 ml fløde (eller flødeagtigt-produkt) og kog op igen. Jævn evt. lidt. Tilsæt kulør for at få den gode danske SØWS. 

Og så kogte kartofler og gammeldaws agurkesalat til. (Fra glas er nemt, men det er nu også super nemt at lave selv).

Go' fornøjelse

Anmeld

4. juni 2012

tarkoflen

Put godt med krydderier og krydderurter indeni sammen med masser af citron og så hjemmelavede ovstegte kartofler/rodfrugter og en salat til.

Alternativt kan du jo lave kylling på dåse... Altså tag en øl eller sodavand på dåse, drik halvdelen og put krydderier og krydderurter ned i dåsen og prop den op i kyllingen, så den kan stå op i et fad i ovnen, og så smør den med bbq eller hvad du nu har lyst til, jeg ville nok serverer samme tilbehør som til den anden

Håber du finder på noget lækkert, det er i hver fald altid godt at putte noget indeni som holder på fugten

Anmeld

4. juni 2012

KakaoDrik

Nu er børnevenlig mad jo kun noget man opdrager børnene til hvad der defineres som børnevenlig,men her hos os er den her et dejligt hit fra vores hjemmefront

Tag en citron. Prik 3 huller i den. Lig citronen og 2 blade frisk basilikum op i kyllingen.

Lav en marinade af solsikkeolie,salt,peber,lidt citrussaft og paprika.

Smør kyllingen ind i marinaden og steg kyllingen efter de x antal kg kyllingen vejer og der står anbefalet på kyllingen den skal have i ovnen

Når kyllingen er færdig så tager du citrusvæden fra og blander den ned i en sovs.

Serveres til brune ris, blomkål,squash,gulerødder,broccoli,og grønne aspargers

Anmeld

4. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Frk. Himmelblå skriver:

Ja, gnid den godt i salt og så i ovnen ca 5 kvarter.

Når der er 15 min til, den er færdig, kan du tage den ud og hælde stegesaften fra - og over i en kasserolle. Skum evt. lidt af fedtet fra. Tilsæt en teske timian og kog op. Tilsæt herefter 250 ml fløde (eller flødeagtigt-produkt) og kog op igen. Jævn evt. lidt. Tilsæt kulør for at få den gode danske SØWS. 

Og så kogte kartofler og gammeldaws agurkesalat til. (Fra glas er nemt, men det er nu også super nemt at lave selv).

Go' fornøjelse

Det er også lige sådan vi gør her hjemme!! Vh stine

Anmeld

4. juni 2012

BellaCiinea

StineW79 skriver:

Det er også lige sådan vi gør her hjemme!! Vh stine

Kylling Danois 

Anmeld

4. juni 2012

9510

Stop den med persille og kog den i en gryde,

med sovs(lavet af vandet den er kogt i) og kartofler

Anmeld

6. juni 2012

Sara.

trunte89 skriver:

Jeg plejer bare at klippe den over, og s i ovnenen med den. Får gerne ovnkartofler, tzaziki og remolade blandet med lidt græsk youghurt, salt peber og karry.

Hvor lang tid skal den have i ovnen og ved hvor mange grader?

Vi har nemlig også en hel kylling vi skal have til aftensmad idag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.