til jer der købte brugt til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Kay

vi har købt-brugt/fået: ammepude, aktivitets tæppe, tøj, sutsko, seng, kommode, hylder, legetøj, sengetøj, lift, pusletaske, dyne, voksi-pose, autostol (fået så vi ved hvad den har været "udsat for"), badekar, puslepude, skråstol og slynge...

ville ikke købe brugt: termometer (det til at måle feber ), sko og madrasser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

GUSO

Missq4 skriver:

jeg kunne godt finde på at bruge en brugt barnevogn eller tøj evt. legetøj alt efter hvad det er og hvordan det ser ud.

til jeg aldrig kunne finde på at købe eller bruge brugt er madrasser (da det kan give vuggedød så kan heller ikke finde på at bruge den samme madrasser til to børn) og dune, pude og sko (fordi alle træder forskelligt og jeg tror på at det ødelækker barnes ejen måde at gå på)

Ej altså hvor har du fra at brugte madrasser kan fotårsage vuggedød?? Har jeg aldrig hørt om

Anmeld

3. juni 2012

anynom

Anonym skriver:

Jer der købte brugt til baby.?

Hvilke brugte ting købte i? og er der noget i slet ikk ville købe brugt?

Puha, vi har købt meget brugt - og hold fast hvor har vi sparet mange penge ved det!

Vi har købt:

Autostol (vi kender ham, som solgte den og ved at den ikke har været i et uheld), klapvogn (sparede 4100 kroner(!!!) ), puslebord, vugge, tremmeseng, kravlegård, legetøj, tøj - you name it!

Af nye ting har vi barnevogn (vi fik penge til at købe en), tøj, legetøj, sutteflasker, sutter. De sidste to ting kunne jeg ikke finde på at købe brugt dog.

Anmeld

3. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
KM78 skriver:

Ved 2. barn (endnu ikke kommet ud) købte jeg alt det jeg mangler brugt, når man ser bortset fra de ting der er gået i arv fra mit 1. barn såsom tøj, barnevogn etc.

Dog vil jeg aldrig købe sko brugt.

Må man spørge hvorfor nogle af jer køber nye dyner til barn nr. 2-3 etc? Jeg genbruger babydynen fra det 1. barn til det 2. barn. Det er vasket og er som ny. Madrassen i tremmesengen har jeg fået dampet igennem, og den ser helt fin ud, så hvorfor ikke? Undrer mig bare? Selvfølgelig genbruger jeg ikke ting der er ødelagte, gennembrækket eller er i dårlig stand, men ellers?

Spørg lige hurtigt, men hvordan gennem damper man en madras?? Vh stine

Anmeld

3. juni 2012

anynom

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar?

Er vugge død egentlig så oftes som det lyder og hvad er grundene oftes?

Vuggedød er et meget lille fænomen efterhånden. Du kan læse om det her

http://da.wikipedia.org/wiki/Vugged%C3%B8d

Anmeld

3. juni 2012

132319

Der er ikke noget jeg ikke ville købe brugt -Dog foretrækker jeg at deres sko er nye.

Den med autostole har jeg aldrig forstået og alle de tre vi har haft, har været brugt før vi købte dem.

Jeg tror på det bedste i folk og jeg tvivler på at der findes ret mange mennesker der ville sælge en stol der havde været indblandet i et uheld, for et par håndører. I øvrigt så konfiskerer de fleste forsikringsselskaber stolen hvis den er blevet ødelagt efter et uheld.

Anmeld

3. juni 2012

anynom

GUSO skriver:

Ej altså hvor har du fra at brugte madrasser kan fotårsage vuggedød?? Har jeg aldrig hørt om

Det er også nyt for mig - og i hvert fald ikke noget sundhedsstyrelsen er OBS på

Anmeld

3. juni 2012

Kvist

Jeg køber også brugt.. Man kan nemlig finde rigtig gode ting til en billig penge.. Har købt autostolen brugt en gang og gør det aldrig igen,havn kom aldrig i den.. Ellers sådan noget som dyner og madrasser ville jeg heller ikke købe brugt..

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Vuggedød er et meget lille fænomen efterhånden. Du kan læse om det her

http://da.wikipedia.org/wiki/Vugged%C3%B8d

Tak jeg ville læse om det

Anmeld

3. juni 2012

132319

Missq4 skriver:

jeg kunne godt finde på at bruge en brugt barnevogn eller tøj evt. legetøj alt efter hvad det er og hvordan det ser ud.

til jeg aldrig kunne finde på at købe eller bruge brugt er madrasser ( da det kan give vuggedød så kan heller ikke finde på at bruge den samme madrasser til to børn) og dune, pude og sko (fordi alle træder forskelligt og jeg tror på at det ødelækker barnes ejen måde at gå på)

Say what?  Ej, det er sgu det morsomste jeg har hørt længe

Nå, men mine børn og to andre har sovet på den samme tremmesengsmadras og de lever alle fire i bedste velgående. Når de er så små, danner de jo ikke tryk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.