Ferie med baby på ca 1 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

norenberg

Har kun erfaring fra charter ferie, vi rejste med min ældste søn da han var 5 uger og det gik så let og helt uden problemer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

pemiro

LLN skriver:

Jeg kan godt forstå at du gerne vil på ferie, og kan se under dit billede at det nok er for sent at nå det  inden den lille kommer.

Jeg ville nok vælge at vente til august/september med at tage afsted i nogle dage, så kender i bedre jeres lille bebs, og ved hvor meget den kan "tåle" af indtryk.

Ja det er lidt for sent har termin onsdag nemlig.. Men vi har været igang med eksaminer så vi har ikke kunne nå det før desværre..
Men tænker det nok er bedst at vente til næste år..
Så er det hele heller ikke så nyt

Anmeld

3. juni 2012

pemiro

norenberg skriver:

Har kun erfaring fra charter ferie, vi rejste med min ældste søn da han var 5 uger og det gik så let og helt uden problemer

Havde i bestilt rejse inden i fik baby?
Jeg overvejer lidt stadig.. Men vil dog intet bestille overhovedet før jeg har født og ved hvordan det hele lige er

Anmeld

3. juni 2012

L&V

pemiro skriver:

Det tænker jeg også..
Jeg ville vildt gerne på ferie i år, eller altså lige et par dage væk, men tænker at det er alt for "risikabelt" med så lille en størrelse..
Derfor tænkte jeg lige at høre om nogle havde prøvet det, for at høre fordele/ulemper.

Tak fordi du tog dig tid til at svare

Det var da så lidt, var hvis ik til meget hjælp Men måske i ku ta et smut til odense eller svendborg eller et andet hyggeligt sted på Fyn i stedet for så langt væk.. Vi ska både til kbh og skagen i sommerferien med Laura på 8 måneder og puha jeg frygter køreturen

Anmeld

3. juni 2012

pemiro

Tanja1234 skriver:

Vi tog 5 dage på hotel da vores var små 3 mdr. Jeg ammede ikke så det krævede bare en elkedel på værelset. Det var bare super skønt at komme væk for en tid. Vi var i Kolding og gik i svømmehallen og ellers bare nogle gode lange ture med barnevognen bl.a. i noget der mindede om botanisk have. Det var bare så hyggeligt og intet besvær. Alt kunne nåes på gåben fra hotellet men brugte godt nok bilen til hotellet og hjem igen.

Vi har desværre ingen bil, så her skulle det foregå med tog..
Tror jeg må se tiden an og se om kæresten får job med det samme, for så er det udelukket allerede der

Anmeld

3. juni 2012

norenberg

pemiro skriver:

Havde i bestilt rejse inden i fik baby?
Jeg overvejer lidt stadig.. Men vil dog intet bestille overhovedet før jeg har født og ved hvordan det hele lige er

Nej vi tog bare en afbuds rejse....det er super let at rejse med en der er så lille fordi de sover bare fra der hele....og varmen generede ham heller ikke han lå i vognen i skyggen kun i ble og med en stofble over sig.....året efter var langt hårde at rejse med ham da han krævede meget mere og der skulle ske noget hele tiden....

Anmeld

3. juni 2012

Tona

pemiro skriver:

Ved ikke om denne ligger rigtigt

Er der nogle der har erfaringer med at tage på ferie med en baby på omkring 1 mdr?
Når je siger ferie tænker jeg fx at tage til skagen i et par dage på hotel, eller tage med oslobåden på sådan en sviptur til oslo og tilbage til kbh igen.

Begge dele ville kræve togtur fra odense..

Har i gode eller dårlige erfaringer med lignende ture vil jeg blive glad hvis i vil dele dem og selvfølgelig også gode råd

Jeg tror måske at nogle kunne klare det, omend det ville være rigtig hårdt, især turen. Selv ville jeg aldrig have kunnet klare det da Amanda var 1 måned gammel

Anmeld

4. juni 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Ellers må jeg bare bide det i mig at vi heller ikke kommer afsted i år
For en gangs skyld har vi bare penge til en lille ferie haha..
Men så kan vi selvfølgelig spare ekstra op og tage i fx lalandia næste år :O det kunne jo også være fedt

Hehe ja en mulighed

I kan jo oz tage afsted i efteråret, når bebs er blevet lidt større og man har styr på rutinerne

Anmeld

4. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville ikke betænke mig ved, at tage afsted. Jeg var på Cypern med  uge min datter da hun var 2 1/ mdr. og det gik bare så fint.

Anmeld

4. juni 2012

Ellie79

pemiro skriver:

Ved ikke om denne ligger rigtigt

Er der nogle der har erfaringer med at tage på ferie med en baby på omkring 1 mdr?
Når je siger ferie tænker jeg fx at tage til skagen i et par dage på hotel, eller tage med oslobåden på sådan en sviptur til oslo og tilbage til kbh igen.

Begge dele ville kræve togtur fra odense..

Har i gode eller dårlige erfaringer med lignende ture vil jeg blive glad hvis i vil dele dem og selvfølgelig også gode råd

Vi tog i sommerhus sidste år da Malte var 4 uger og helt ærligt synes jeg det var mega hårdt. Vi havde booket 14 dage (Mine forældres sommerhus) og tænke at det ville være ligesom hjemme da vi kommer der tit men det var hårdt og vi trængte bare til at komme rigtig hjem efter en uge.

Skal vi have flere børn tager vi ikke hjemmefra på ferie før baby er 3 mdr. så er det hele bare lidt nemmere og man kender den lille baby

Kh Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.