Ferie med baby på ca 1 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.226 visninger
22 svar
0 synes godt om
3. juni 2012

pemiro

Ved ikke om denne ligger rigtigt

Er der nogle der har erfaringer med at tage på ferie med en baby på omkring 1 mdr?
Når je siger ferie tænker jeg fx at tage til skagen i et par dage på hotel, eller tage med oslobåden på sådan en sviptur til oslo og tilbage til kbh igen.

Begge dele ville kræve togtur fra odense..

Har i gode eller dårlige erfaringer med lignende ture vil jeg blive glad hvis i vil dele dem og selvfølgelig også gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

L&V

pemiro skriver:

Er der nogle der har erfaringer med at tage på ferie med en baby på omkring 1 mdr?
Når je siger ferie tænker jeg fx at tage til skagen i et par dage på hotel, eller tage med oslobåden på sådan en sviptur til oslo og tilbage til kbh igen.

Har i gode eller dårlige erfaringer med lignende ture vil jeg blive glad hvis i vil dele dem og selvfølgelig også gode råd

Jeg har ikke prøvet noget af det selv men jeg havde ikke mod på at tage hele den lange tur i tog med så lille en størrelse.. Bare tanken om amning i toget, hvis baby ikke kan få ro til at sove, ble skift osv

Anmeld

3. juni 2012

pemiro

Månsson skriver:

Jeg har ikke prøvet noget af det selv men jeg havde ikke mod på at tage hele den lange tur i tog med så lille en størrelse.. Bare tanken om amning i toget, hvis baby ikke kan få ro til at sove, ble skift osv

Det tænker jeg også..
Jeg ville vildt gerne på ferie i år, eller altså lige et par dage væk, men tænker at det er alt for "risikabelt" med så lille en størrelse..
Derfor tænkte jeg lige at høre om nogle havde prøvet det, for at høre fordele/ulemper.

Tak fordi du tog dig tid til at svare

Anmeld

3. juni 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Det tænker jeg også..
Jeg ville vildt gerne på ferie i år, eller altså lige et par dage væk, men tænker at det er alt for "risikabelt" med så lille en størrelse..
Derfor tænkte jeg lige at høre om nogle havde prøvet det, for at høre fordele/ulemper.

Tak fordi du tog dig tid til at svare

måske en idé at finde noget der ik tager så lang tid at komme til? Noget på fyn måske

Anmeld

3. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at det bare er at kaste sig ud i det! Hvis du ammer er maden jo lige ved hånden og en ble ka man jo nærmest skifte alle steder!! Vh stine

Anmeld

3. juni 2012

pemiro

Team Putte skriver:

måske en idé at finde noget der ik tager så lang tid at komme til? Noget på fyn måske

Ellers må jeg bare bide det i mig at vi heller ikke kommer afsted i år
For en gangs skyld har vi bare penge til en lille ferie haha..
Men så kan vi selvfølgelig spare ekstra op og tage i fx lalandia næste år :O det kunne jo også være fedt

Anmeld

3. juni 2012

Tanja1234

Vi tog 5 dage på hotel da vores var små 3 mdr. Jeg ammede ikke så det krævede bare en elkedel på værelset. Det var bare super skønt at komme væk for en tid. Vi var i Kolding og gik i svømmehallen og ellers bare nogle gode lange ture med barnevognen bl.a. i noget der mindede om botanisk have. Det var bare så hyggeligt og intet besvær. Alt kunne nåes på gåben fra hotellet men brugte godt nok bilen til hotellet og hjem igen.

Anmeld

3. juni 2012

pemiro

StineW79 skriver:

Tænker at det bare er at kaste sig ud i det! Hvis du ammer er maden jo lige ved hånden og en ble ka man jo nærmest skifte alle steder!! Vh stine

Ja måske. Men tænker lidt, som hende den første skrev, at det måske ikke er godt med så lang transport hvis der så ikke kan blive ro til amning fx..

Anmeld

3. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
pemiro skriver:

Ja måske. Men tænker lidt, som hende den første skrev, at det måske ikke er godt med så lang transport hvis der så ikke kan blive ro til amning fx..

Ved det ik, men tænker jeg tilbage, ku jeg sagtens ha haft thea med på lang tur, for hun ku bare spise hvor som helst! Og når man feks sidder i et tog, ska man heller ik koncentrere sig om andet end at slappe af, hvis det gir mening? Også vælge familie kupen. Ska du rejse alene eller er i 2 ?? Vh stine

Anmeld

3. juni 2012

LLN

pemiro skriver:

Jeg kan godt forstå at du gerne vil på ferie, og kan se under dit billede at det nok er for sent at nå det  inden den lille kommer.

Jeg ville nok vælge at vente til august/september med at tage afsted i nogle dage, så kender i bedre jeres lille bebs, og ved hvor meget den kan "tåle" af indtryk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.