Hvorfor denne ammedebat igen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Nadia&Daniel

DLM skriver:

Jeg må indrømme jeg kan heller ikke forstå, at folk skal blive så sure og fornærmede på hinanden....

Det er ens eget valg om man vil amme eller ej eller er nødsaget til at holde op, og synes da bestemt at andre skal respektere det valg man så vælger.

Jeg kan da godt forstå at dem der gerne vil amme, men ikke kan er kede af de ikke kan, men der er ingen skam at kaste håndklædet i ringen og gi flaske i stedet.

Dem der kan amme, super for det.

Jeg respektere dem der vælger at sige "det har jeg ikke lyst til" synes ikke man skal tvinge sig selv til noget man ikke vil.

I bund og grund handler det jo om hvad der virker for mor og barn. Det handler om at barnet bliver mæt og mor har det godt, om det så er mm eller mme er da lige meget, bare barnet får tryghed og bliver dejlig mæt.

God skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Glad Giraf

Hvorfor skal vi deles sådan op? Amme-mødre og flaske-mødre

Er vi ikke alle bare mødre som gør hvad er bedst for vores børn, ammede selv det første halve år, indtil min datter ikk blev mæt mere, så jeg er vel begge dele?

At man ikk GIDER amme forstår jeg ikke, men hvis en mor ikke gider ændre hun nok ikk mening af mudderkastning, tværtimod kunne man forestille sig at hun stod endnu mere på bagben også slet ikk gad..

Nå men anyway, lad alle slutte fred og bare være de bedste mødre vi kan være for vores børn...

Anmeld

3. juni 2012

MortilCilas

Jeg acceptere andre mødres valg om at give flaske, ikke at jeg forstår det, men hvis det er det de har det bedst med, er det de skal gøre!

Jeg selv ammede, og tror ikke det havde fungeret her med en flaske i stedet, han har aldrig fået det ..

Men som mor gør man det man mener er bedst for sit barn, om det er amning eller flaske, købe grød eller hjemmelavet

Anmeld

3. juni 2012

Solstrålebørn

Anonym skriver:

Ja - som spørgsmålet lyder. Hvorfor er det, at alle indlæg om amning ender i et slagsmål mellem amme-mødre og flaske-mødre? En strøm af mere eller mindre gode argumneter bliver hurtigt til en tråd på mange sider, hvor folk bliver mere eller mindre ubehagelige.

Hvorfor er det, at flaskemødre accepterer andre kvinders ønske om at amme, men ammemødre straks rykker " hvorfor vil du ikke dit barn det bedste" - argumentet op af tasken?

Det er et individuelt valg. Vi tager det på baggrund af mange ting, og hvad der var rigtigt for den ene, er ikke nødvendigvis det der virker for den anden. Så hvorfor ikke bare acceptere andres valg, i stedet for at gøre sig til dommer over andre mødre?

Os der giver flaske til vores børn får dælme også af og til høvl, at vi kunne da også lige give amningen en chance - Ja hvis man var tilpas med det, hvis man ikke er tilpas med det, så gør man det selvfølgelig ikke... Amning er et ømt emne... Kan til tider ende i noget skidt... Har kun oplevet det få gange... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.