Hvorfor denne ammedebat igen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Eliza

hmm ja du har temlig meget ret.. 

Jeg ammer..  Men det er ikke mit problem hvor vidt andre gør det eller ej må jo være deres egen sag.. Vil dog have lov at stille mig undrende over for dem der bare siger "jeg gider ikke amme" 

Der kan være mange grunde til at det ikke kan lade sig gøre, eller tidligere oplevelser. men "jeg gider bare ikke" holder altså ikke i min verden..  

men ja du har ret det er et følsomt emne og vi ammere har nok lidt svært ved at forstå at ikke alle ser det fantastiske i at have det bånd og den intense stund med sit barn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Kløver

Jeg ved heller ikke hvorfor det skal være sådan. Synes meget ofte i det virkelige liv, Jeg skal forsvare at jeg giver flaske. Skal konstant høre på, det kun er næstbedst (nej ikke for mit barn) jeg ikke kan give samme nærhed og kærlighed, jo for Jeg kan sagtens kigge mit barn kærligt i øjnene og lade mit barn mærke min kærlighed. Beskyldninger og argumenter med e-numre osv
Konstant hører jeg på man nærmest er en dårlig mor og amning er Det eneste rigtige.

Vi vælger alle som vi gør af forskellige årsager og for at gøre det bedste for vores børn, og så længe får barnet jo ikke mælk i forhold til man begynder fast føde, og der er der jo også mange meninger

Kærligheden til ens barn kommer fra hjertet, ikke brysterne

Anmeld

2. juni 2012

Kløver

ano14316 skriver:

Hardduhhehel

Jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor nogen vælger ikke at give amning et forsøg.
Jeg forstår det ikke, og jeg kan ikke respektere sådan et valg.

Så smed jeg bomben.

Sådan har jeg det når jeg mærker efter i mig selv, det er min overbevisning af kan man amme, så skal man.

Så kan der være alle mulige grunde til at man ikke kan, både psykiske og fysiske, det har jeg fuldstændig respekt for, og der flaske da helt klart det rigtige.

Altså kan man kun i min verden fravælge amning pga. helbredsmæssige årsager.

Jeg ved godt det er meget sort/hvidt men der er sådan jeg føler, og også derfor jeg til en hver tid vil bakker op om amning frem for flaske.

Og jeg kan nogen gange blive rigtig ærgelig over hvor hurtigt nogen foreslår at lægge amningen på hylden og give flaske i stedet.

jeg forventer ikke at folk har respekt for min holdning, men jeg forventer at folk acceptere det.

tilføjelse: Dertil tror jeg at årsagen til at disse debatter ofte bliver til mudderkast er at det er et utroligt følelsesladet emne, og derfor for modstridende holdninger en op i det røde felt.

f.eks. har jeg kæmpet en del med min amning helt fra start af for at få det til at fungere, og der har været mange gange i mit forløb hvor jeg har siddet og tudet fordi jeg var bange for at det var ved at gå galt og så kan det godt være lidt frustrerende/stødende, når man sidder der midt i det hele og så læser en der ikke gider.

Har du selv prøvet at give flaske

Anmeld

2. juni 2012

tarkoflen

Jeg tror, at grunden delvis kan være, at man har noget i klemme på den ene eller den anden måde! Altså ammemødrene mener ikke der kan være andre muligheder og så føler flaskemødrene sig angrebet og omvendt, og så bliver detbatten bare meget hidsig!

Når det er sagt, så mener jeg personligt, at man som minimum bør give sig selv og sit barn muligheden for at gøre et forsøg, virker det ikke for mor eller barn, jamen så er den ikke længere end, at så må man i gang med flasken, men at sige, at man ligefrem ikke gider amme, der sætter jeg grænsen, i hvert fald hvis man aldrig har givet det et forsøg

Anmeld

3. juni 2012

Lullaby

ano14316 skriver:

Jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor nogen vælger ikke at give amning et forsøg.

Så smed jeg bomben.

Sådan har jeg det når jeg mærker efter i mig selv, det er min overbevisning af kan man amme, så skal man.

Så kan der være alle mulige grunde til at man ikke kan, både psykiske og fysiske, det har jeg fuldstændig respekt for, og der flaske da helt klart det rigtige.

Jeg ved godt det er meget sort/hvidt men der er sådan jeg føler, og også derfor jeg til en hver tid vil bakker op om amning frem for flaske.

Og jeg kan nogen gange blive rigtig ærgelig over hvor hurtigt nogen foreslår at lægge amningen på hylden og give flaske i stedet.

jeg forventer ikke at folk har respekt for min holdning, men jeg forventer at folk acceptere det.

tilføjelse: Dertil tror jeg at årsagen til at disse debatter ofte bliver til mudderkast er at det er et utroligt følelsesladet emne, og derfor for modstridende holdninger en op i det røde felt.

f.eks. har jeg kæmpet en del med min amning helt fra start af for at få det til at fungere, og der har været mange gange i mit forløb hvor jeg har siddet og tudet fordi jeg var bange for at det var ved at gå galt og så kan det godt være lidt frustrerende/stødende, når man sidder der midt i det hele og så læser en der ikke gider.

Jeg er enig her

Anmeld

3. juni 2012

DLM

Jeg må indrømme jeg kan heller ikke forstå, at folk skal blive så sure og fornærmede på hinanden....

Det er ens eget valg om man vil amme eller ej eller er nødsaget til at holde op, og synes da bestemt at andre skal respektere det valg man så vælger.

Jeg kan da godt forstå at dem der gerne vil amme, men ikke kan er kede af de ikke kan, men der er ingen skam at kaste håndklædet i ringen og gi flaske i stedet.

Dem der kan amme, super for det.

Jeg respektere dem der vælger at sige "det har jeg ikke lyst til" synes ikke man skal tvinge sig selv til noget man ikke vil.

I bund og grund handler det jo om hvad der virker for mor og barn. Det handler om at barnet bliver mæt og mor har det godt, om det så er mm eller mme er da lige meget, bare barnet får tryghed og bliver dejlig mæt.

Anmeld

3. juni 2012

ano14316

Maja84 skriver:

Har du selv prøvet at give flaske

Ikke fra start af.

Men han har fået supplerende i perioder, for som sagt har jeg kæmpet emd min amning, og så er jeg startede på arbejde da han var 7 mdr. og der har han fået flaske om dagen af min kæreste og jeg ammede om natten, men for en uges tid siden sagde han fra til brystet og får nu kun flaske.

Anmeld

3. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Frøken J. skriver:

Jeg tror ikke ligefrem du gør det bedre ved at generalisere den udtalelse, at ammemødre hetzer på flaskemødre. Det er trods alt kun et lille udpluk.. 

Synes nu heller ikke denne debat gør diskutionen mindre

Anmeld

3. juni 2012

isabellasmor

ano14316 skriver:

Så smed jeg bomben.

Jeg er (igen) fuldstændig enig med dig 

Hvis det er af helbredsmæssige årsager, så kan jeg godt forstå det, men at man vælger det fra fordi "amning er bare ikke mig" så tænker jeg bare, hvad havde du gjort i gamle dage? Ja den popper faktisk op hver gang jeg læser noget lign. Amning er det sundeste valg både psykisk og fysisk for barnet, og det er det brysterne er der for! 

Jeg dømmer ikke andre, jeg stiller bare spørgsmålstegn hvis/når man kommer med en udmelding der tyder på at det intet har med helbredsmæssige årsager at gøre.. 

Og så synes jeg bestemt ikke kun at det er de ammende der hakker på flaskemødrene. Mudderkasten kommer fra alle siderne af, i hvert fald i de debatter om emnet JEG har læst... 

Anmeld

3. juni 2012

wamse

Jeg behøver ikke forstå, hvorfor andre tager de valg de gør, men jeg har forståelse for, at vi alle gør det bedste vi kan i de givne situationer. Mine valg gør mig hverken til en bedre eller dårligere mor.

Jeg har både prøvet amning, og at give flaske fra start af, så jeg kan sagtens se tingene fra flere sider af

Jeg kommer aldrig til at forstå behovet for, at stille sig kritisk overfor andres valg, for at kunne sætte sig ind i andres valg, så skal man jo 100% kunne sætte sig ind i den andens sted og livssituation, hvilket ikke mange kan gøre.

Det betyder sgu så uendelig lidt i forhold til helheden om man ammede eller gav flaske, den mor du er, bedømmes ud fra mange valg resten af dit liv. Jeg gav min første barn flaske fra start, og kunne helt sikkert godt have ammet ham, under de rette forhold, men gjorde det altså ikke. Nu er han 19 år, og jeg kan love jer, at der er mange andre ting, jeg ville ønske jeg gjorde anderledes, meeeen at give ham flaske er sgu ikke en af dem, for det er bare en lille brøkdel af hans liv, som trods alt ikke har den store betydning. Det jeg ved har kæmpe betydning, er hvor elsket jeres barn føler sig, så elsk det for pokker, og vær aldrig bange for at vise det, og så går det hele sgu - flaskebarn eller ej

Ved ikke om jeg får forklaret mit budskab godt nok, men i mig giver det mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.