Hvorfor denne ammedebat igen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Ja - som spørgsmålet lyder. Hvorfor er det, at alle indlæg om amning ender i et slagsmål mellem amme-mødre og flaske-mødre? En strøm af mere eller mindre gode argumneter bliver hurtigt til en tråd på mange sider, hvor folk bliver mere eller mindre ubehagelige.

Hvorfor er det, at flaskemødre accepterer andre kvinders ønske om at amme, men ammemødre straks rykker " hvorfor vil du ikke dit barn det bedste" - argumentet op af tasken?

Det er et individuelt valg. Vi tager det på baggrund af mange ting, og hvad der var rigtigt for den ene, er ikke nødvendigvis det der virker for den anden. Så hvorfor ikke bare acceptere andres valg, i stedet for at gøre sig til dommer over andre mødre?

Jamen det er jo lige så tit den omvendte vej - forstået på den måde at selvom folk ønsker at amme, men har problemer af den ene eller den anden art, råber flaskemødrene starks op om at en god mor ikke sidder i brysternr, drop amning og giv en flaske istedet, istedet for at bakke op om vedkommende. Der er ikke noget der er rigtigt eller forkert i mine øjne, men jeg mener at det bedste og mest naturlige er at amme. Hvis du tænker på den debat der kører pt., hvor trådstarter ikke GIDER amme, så synes jeg det er noget andet end de gængse debatter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Vi skal ikke give hinanden ret - dog mener jeg ikke den mudderkastning der ofte fremkommer giver noget konstruktivt til debatten. Så hvorfor denne "vrede" hver gang dette emne kommer op?

Fordi det er et ømtåeligt emne, alle vil jo deres børn det bedste ligemeget hvad det skulle være og folk har tendens til at blive enten såret eller sure over at der er andre der ikke kan forstå deres valg

Anmeld

2. juni 2012

wamse

Anonym skriver:

Ja - som spørgsmålet lyder. Hvorfor er det, at alle indlæg om amning ender i et slagsmål mellem amme-mødre og flaske-mødre? En strøm af mere eller mindre gode argumneter bliver hurtigt til en tråd på mange sider, hvor folk bliver mere eller mindre ubehagelige.

Hvorfor er det, at flaskemødre accepterer andre kvinders ønske om at amme, men ammemødre straks rykker " hvorfor vil du ikke dit barn det bedste" - argumentet op af tasken?

Det er et individuelt valg. Vi tager det på baggrund af mange ting, og hvad der var rigtigt for den ene, er ikke nødvendigvis det der virker for den anden. Så hvorfor ikke bare acceptere andres valg, i stedet for at gøre sig til dommer over andre mødre?

Sådan synes jeg det er ved alle livets valg, nogle vælger det ene, og andre noget andet

Nogle mennesker synes jeg, har rigtig svært ved, at vise forståelse for, at der findes andre løsninger, end lige deres eget valg. Det gælder alle områder, og slet ikke kun amning.

Jeg synes sgu at det er rigtig sundt at debattere, men for mig stopper det sjove, hvis det kun handler om at pege fingre af andre

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jamen det er jo lige så tit den omvendte vej - forstået på den måde at selvom folk ønsker at amme, men har problemer af den ene eller den anden art, råber flaskemødrene starks op om at en god mor ikke sidder i brysternr, drop amning og giv en flaske istedet, istedet for at bakke op om vedkommende. Der er ikke noget der er rigtigt eller forkert i mine øjne, men jeg mener at det bedste og mest naturlige er at amme. Hvis du tænker på den debat der kører pt., hvor trådstarter ikke GIDER amme, så synes jeg det er noget andet end de gængse debatter...

Det er den debat jeg hentyder til. En bruger ønsker svar på hvad man skal gøre, og så får hun så mange grove svar. Syntes det er lidt trist.

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Sådan synes jeg det er ved alle livets valg, nogle vælger det ene, og andre noget andet

Nogle mennesker synes jeg, har rigtig svært ved, at vise forståelse for, at der findes andre løsninger, end lige deres eget valg. Det gælder alle områder, og slet ikke kun amning.

Jeg synes sgu at det er rigtig sundt at debattere, men for mig stopper det sjove, hvis det kun handler om at pege fingre af andre

enig - men der ender amme-debatterne bare ofte ....

Anmeld

2. juni 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg kan ikke svare dig på, hvorfor alle tråde om amningen ender i lange diskussioner om amning vs flaske, men grunden til at der er uenighed er selvfølgelig fordi det er et meget ømt emne og alle synes jo at de gør det bedste for deres børn, uanset om de ammer eller giver flaske. Synes ikke at amme-mødre ser dem selv som "bedre" end flaske-mødre, det er nok bare uforståeligt for nogen, hvorfor man vælger det fra.

Derudover tror jeg ikke det handler om at acceptere andres valg, men mere ( i et forum som dette) at prøve at forstå, hvorfor nogle kvinder f.eks vælger noget så naturligt som amning fra. Når mange mennesker skriver kommer der automatisk mange meninger og desværre også mange misforståelser. Ville være noget helt andet hvis man sad face to face og snakkede.

Synes der skal være plads til at diskutere alt det man overhovedet kan - også selvom det er samme emne, så længe der holdes en god tone. Desværre tolkes også det forskelligt. Vi er bare forskellige og derfor raser det engang imellem herinde.

Høns, høns...uanset om det er amme-mødre eller flaske-mødre hehe

/Fenja

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg kan ikke svare dig på, hvorfor alle tråde om amningen ender i lange diskussioner om amning vs flaske, men grunden til at der er uenighed er selvfølgelig fordi det er et meget ømt emne og alle synes jo at de gør det bedste for deres børn, uanset om de ammer eller giver flaske. Synes ikke at amme-mødre ser dem selv som "bedre" end flaske-mødre, det er nok bare uforståeligt for nogen, hvorfor man vælger det fra.

Derudover tror jeg ikke det handler om at acceptere andres valg, men mere ( i et forum som dette) at prøve at forstå, hvorfor nogle kvinder f.eks vælger noget så naturligt som amning fra. Når mange mennesker skriver kommer der automatisk mange meninger og desværre også mange misforståelser. Ville være noget helt andet hvis man sad face to face og snakkede.

Synes der skal være plads til at diskutere alt det man overhovedet kan - også selvom det er samme emne, så længe der holdes en god tone. Desværre tolkes også det forskelligt. Vi er bare forskellige og derfor raser det engang imellem herinde.

Høns, høns...uanset om det er amme-mødre eller flaske-mødre hehe

/Fenja

Anmeld

2. juni 2012

wamse

Anonym skriver:

enig - men der ender amme-debatterne bare ofte ....

Det gør abort, enliges tilskud, julehjælp, m.m. debatterne også, tror man man først lægger mærke til det, når man selv har noget personligt i klemme i det

Anmeld

2. juni 2012

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Ved slet ikke havd jeg skal skrive - eller om jeg bør skrive noget. Bliver så ked over disse debatter, og synes virkelig det får baby.dk's bruger's dålige sider frem. Men sådan er vi mennesker desværre, og det bliver nok ikke bedre forløbet.

Jeg har valgt i fremtiden, at jeg ALDRIG vil læse en debat som er under emne amning, for det giver mig dårlig smag i munden 95% af gange, så hvorfor tag en risiko...

Lige en sidste ting: https://www.baby.dk/debat/140518pi1/amning/er-jeg-den-eneste.aspx

Anmeld

2. juni 2012

ano14316

Jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor nogen vælger ikke at give amning et forsøg.
Jeg forstår det ikke, og jeg kan ikke respektere sådan et valg.

Så smed jeg bomben.

Sådan har jeg det når jeg mærker efter i mig selv, det er min overbevisning af kan man amme, så skal man.

Så kan der være alle mulige grunde til at man ikke kan, både psykiske og fysiske, det har jeg fuldstændig respekt for, og der flaske da helt klart det rigtige.

Altså kan man kun i min verden fravælge amning pga. helbredsmæssige årsager.

Jeg ved godt det er meget sort/hvidt men der er sådan jeg føler, og også derfor jeg til en hver tid vil bakker op om amning frem for flaske.

Og jeg kan nogen gange blive rigtig ærgelig over hvor hurtigt nogen foreslår at lægge amningen på hylden og give flaske i stedet.

jeg forventer ikke at folk har respekt for min holdning, men jeg forventer at folk acceptere det.

tilføjelse: Dertil tror jeg at årsagen til at disse debatter ofte bliver til mudderkast er at det er et utroligt følelsesladet emne, og derfor for modstridende holdninger en op i det røde felt.

f.eks. har jeg kæmpet en del med min amning helt fra start af for at få det til at fungere, og der har været mange gange i mit forløb hvor jeg har siddet og tudet fordi jeg var bange for at det var ved at gå galt og så kan det godt være lidt frustrerende/stødende, når man sidder der midt i det hele og så læser en der ikke gider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.