hvad skal jeg spise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

Kay

Pernille08 skriver:

Så salat med kylling skinke bacon , ja noget du kan li

ja... men så bliver det nok færdig købt salat

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Og du husker vel også at rå fisk langt fra er skidt godt for dit ufødte barn??

Men det må du da om

Man må gerne spise sushi, når man er gravid, hvis man bare sørger for, at fisken har været frosset først. Og for at man må sælge sushi i Danmark skal fisken have været frosset inden servering!

Fisk er godt for baby, men man skal selvfølgelig passe på med at spise for meget rovfisk, men de små mængder man får ved at spise sushi et par gange i sin graviditet, det ske der ikke noget ved

Anmeld

31. maj 2012

Solstrålebørn

Kay skriver:

koldskål spiser jeg meeeeget af... men ja pastasalat... hvis ik jeg selv skal lave den

Er sikker på du kan købe sådan en satal et eller andet sted... 

Anmeld

31. maj 2012

Darling<3

Kay skriver:

den har jeg aldrig set.... hvor på hovedgaden??

Øhm, det ligger...
Bum bum - mener det er skråt overfor det der kurvehjørne
Eller - hvis du står ved krydset og kigger over på den hyggelige lille pub ( som ligger på hjørnet, overfor kurve butikken ) så går du til højre, ca 50 meter - samme side som pubben

Anmeld

31. maj 2012

Anonym

tarkoflen skriver:

Man må gerne spise sushi, når man er gravid, hvis man bare sørger for, at fisken har været frosset først. Og for at man må sælge sushi i Danmark skal fisken have været frosset inden servering!

Fisk er godt for baby, men man skal selvfølgelig passe på med at spise for meget rovfisk, men de små mængder man får ved at spise sushi et par gange i sin graviditet, det ske der ikke noget ved

Så man kan roligt stole på at fisken har været frosset ned i ca et døgn ved omkring minus 30 grader??
Perfekt

Jeg skulle dog ikke selv tage chancen - det er vel ikke helt for sjovt at alle fraråder det?!

Anmeld

31. maj 2012

Kay

Anonym skriver:

Man hører jo bare fra alle at man ikke skal spise rå fisk - sushi - i sin graviditet!

Men nogle vælger at gøre det alligevel, fair nok!

det er sjovt du siger det... for min JM har fortalt mig at det må man godt... hvis det er frosset som det skal i følge dansk lovgivning...

og der står heller ik noget om det i sundhedsstyrelsens folder...

så det kommer an på hvem man snakker med... og hvor kildekritisk man er...

Anmeld

31. maj 2012

Kay

Puslingen skriver:

Søborghovedgade 8, 2870 dyssegård.

Jeg er ret så kræsen, men jeg synes de er gode, men det er jo en smagssag, de har og så kylling og flødekartfoler og sådan noget

hmmm... kunne være man skulle overveje det

Anmeld

31. maj 2012

Kay

Darling<3 skriver:

Øhm, det ligger...
Bum bum - mener det er skråt overfor det der kurvehjørne
Eller - hvis du står ved krydset og kigger over på den hyggelige lille pub ( som ligger på hjørnet, overfor kurve butikken ) så går du til højre, ca 50 meter - samme side som pubben

ahh oppe i den ende

Anmeld

31. maj 2012

MariaKyedDK

Kay skriver:

ja vi laver normalt madplan... og den holder somregl fint...

men nu har kæresten lige ringet at han er blevet sendt til middelfart... (vi bor i lyngby lige nord for kbh) med arbejdet og kommer meget sent hjem...

så det der var taget op af fryseren får lov at blive i køleren til i morgen...

men hvad skal jeg finde på og spise???

skal til vandgymnastik og er først hjemme 16.30 hvor jeg er træt og sulten... og jeg gidder ikke stå og lave mad til mig selv, når jeg kun er mig... og har heller ik rigtig krafter til det efter vandgymnastik...

er ik så vild med rugbrød at jeg gidder spise det 2 gange på en dag... og har virkelig ik lyst til junk...

så tøser/kvinder... hvad skal jeg dog finde på at spise til aftensmad??

pizza eller burger

Anmeld

31. maj 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Så man kan roligt stole på at fisken har været frosset ned i ca et døgn ved omkring minus 30 grader??
Perfekt

Jeg skulle dog ikke selv tage chancen - det er vel ikke helt for sjovt at alle fraråder det?!

Alle fraråder det bestemt ikke!

http://www.netsundhedsplejerske.dk/babylex/index.p hp?option=laes&lexkat=S&id=248

http://patienthaandbogen.dk/graviditet/sygdomme/ko strad-til-gravide-8666.html

Og hvis du skal drive en sushirestaurant i DK og skal håndtere rå fisk, så er der ekstra opsyn med dem.

Men sådan er vi jo så forskellige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.