Gode råd søges: bange for vand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

serinasmor

hos os, da den periode kom, hjalp det at lege med vand udenfor i haven ... da hun først havde prøvet det var badet igen sjovt  

måske skulle i prøve det .. når det igen bliver varmt nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

AnneBJ

Felix har også lige haft sådan en periode.... Vi prøvede også alt tænkeligt uden held. En dag satte jeg ham i brusekabinen ved siden af det fyldte babybadekar og han endte med at sidde og pjaske med vandet i karet og blev badet på den måde den dag - siden har der intet været, selvom han også var helt hysterisk bare vi tog tøjet af ham!! 

Anmeld

30. maj 2012

Janni.

Puslingen skriver:

Har meget erfaring med det grundet Charlie, kan du ikke tilføje mig på fb så kan vi skive over chatten, går lidt hurtiger

Jeg har tilføjet dig på facebook 

Anmeld

30. maj 2012

Janni.

Tauf skriver:

I har jo prøvet alt.. Men hvad at prøve lidt vand i hånd vasken og så bare starte med fødderne..

Håber det snart går over..

Vi må prøve, en lille succes er stadig et skridt fremad igen. 

Anmeld

30. maj 2012

Janni.

B&J skriver:

det skete også med daniel han har gjord det to gange en da han var 6-7mdr og igen da han ca var 16mdr....

men vi skynte os bare at bade ham for vaskes skulle han jo og vi prøve med logge lidt med legetøj men han skreg og hylede bare men da der ca var gået 2mdr så holdte det op igen

håber det snart stopper søde

Puha det er bare hårdt, håber han snart finder modet frem til at bade igen.  

I aften har jeg etage vasket ham imens han fik lov til at sidde ved siden af baby badekaret, og plaske med sit legetøj. Det var uden gråd i aften, så håber vi er kommet lidt nærmere.  Han endte med at sidde og vippe med tæerne i vandet, det gjorde han selv til sidst. 

Jeg blev lige lidt stolt dér. 

Anmeld

30. maj 2012

Janni.

Babymor2010 skriver:

Puha det må ikke væres sjovt - jeg føler med jer 

Indtil videre har Isabella ikke været skræmt af vandet, men hun vender 180 grader når hun skal have vasket hår - det bryder hun sig til gengæld ikke om 

Det er bare så træls at skulle bade ham.  Ingen af os har lyst fordi vi kender resultatet. 

Men i aften har jeg etage vasket ham imens han fik lov til at sidde ved siden af baby badekaret, og plaske med sit legetøj. Det var uden gråd i aften, så håber vi er kommet lidt nærmere.  Han endte med at sidde og vippe med tæerne i vandet, det gjorde han selv til sidst. 

Anmeld

30. maj 2012

Janni.

Polkaprik skriver:

Det er ret normalt at børn kommer ind i sådan en fase hvor de lige pludselig bliver bange for vandet selvom de tidligere har været glad for det. Det skete også for vores datter da hun var omkring samme alder som din dreng. Her gjorde vi det at enten far eller jeg tog hende på armen og badede hende under bruseren på den måde. Hun blev stadig ked men det var den tryggeste måde for hende og efter 4-6 måneder var hun igen glad for vandet

Det har vi også prøvet, men det er som om han er bange for selve bruseren/strålerne. Han stivner total og skriger/græder rigtig meget. 

Han har tidligere kun været i baby badekar og sidenhen det store badekar, da han blev stor nok til at sidde ordentlig selv.

Anmeld

30. maj 2012

Janni.

serinasmor skriver:

hos os, da den periode kom, hjalp det at lege med vand udenfor i haven ... da hun først havde prøvet det var badet igen sjovt  

måske skulle i prøve det .. når det igen bliver varmt nok

Det gjorde vi flere gange om dagen her hvor det var så varmt, men igen med samme resultat. Dog har vi haft en lidt bedre succes i aften. 

I aften har jeg etage vasket ham imens han fik lov til at sidde ved siden af baby badekaret, og plaske med sit legetøj. Det var uden gråd i aften, så håber vi er kommet lidt nærmere.  Han endte med at sidde og vippe med tæerne i vandet, det gjorde han selv til sidst. 

Anmeld

30. maj 2012

B&J

Janni. skriver:

Puha det er bare hårdt, håber han snart finder modet frem til at bade igen.  

JUBIII det er helt klart fremskridt håber snart han vil i sit badekar igen tror jeg også det sker tror bare det er for en periode

Anmeld

30. maj 2012

Clisolka

Janni. skriver:

Det er bare så træls at skulle bade ham.  Ingen af os har lyst fordi vi kender resultatet. 

Men i aften har jeg etage vasket ham imens han fik lov til at sidde ved siden af baby badekaret, og plaske med sit legetøj. Det var uden gråd i aften, så håber vi er kommet lidt nærmere.  Han endte med at sidde og vippe med tæerne i vandet, det gjorde han selv til sidst. 

Aaaarh hvor flot af ham  Det er efterhånden snart lang tid siden Isabella har siddet i sit babybadekar - hun kommer med mig i brusekabinen. I går aftes prøvede jeg en ny teroi, gik med hende under bruseren, og det kunne hun godt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.